LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ollies schoenen Emmen
Ollies schoenen Emmen
na 1 week op schoenen te hebben gelopen kwamen er allemaal scheuren aan de buitenkant (blijkbaar rekt de verf niet mee, kwam ik later achter), werd met verteld dat je leren schoenen goed moet onderhouden en werd afgescheept met schoenpoets en zonder overleg werden ze gemaakt en gepoetst (je vult alleen maar de scheuren met poets op), maar als het erger werd mocht ik terugkomen, dat heb ik 3.5 mnd later gedaan werd me verteld "maar het zijn geen duure schoenen" en "wat vind je er erg aan, valt best wel mee",(zelfs een schoenmaker zegt dat het erg slechte kwaliteit is) we kijken er wel weer naar, ze zouden voor de 2e keer eerst overleggen voordat ze wat zouden doen en weer worden ze gepoetst en ik krijg geen andere schoenen of mijn geld terug had ik maar eerder moeten komen. (binnen 2 mnd, is mij niet verteld), ookal was ik binnen 1.5 ook al langs geweest. nog nooit heb ik z'n slechte service meegemaakt, ze hebben heun geld binnen en je zoekt het verder maar uit
Re: Ollies schoenen Emmen
Ook wij hebben een paar laarzen gekocht bij ollie schoenen te Emmen.
En wel op 23-12-2008, echter tijdens 2e kerstdag 26-12-2008 bleek het leer los te laten. De 27e weer terug naar de winkel, maar daar kregen we te horen dat het onze eigen schuld was, en ja wat verwacht je van 40 euro?? Ik heb 16-01-2009 een klachtbrief aangetekend verstuurd naar Ollie Klazinaveen. Tot op heden geen reactie van Ollie, hetgeen wel zeer teleurstellend is. Het is inderdaad een service van niks, maar ik zet door om het geld terug te krijgen. Want vlgens de Nederlandse wetgeving heb ik daar recht op. PS: wij kopen geen schoenen meer bij Ollie!
En wel op 23-12-2008, echter tijdens 2e kerstdag 26-12-2008 bleek het leer los te laten. De 27e weer terug naar de winkel, maar daar kregen we te horen dat het onze eigen schuld was, en ja wat verwacht je van 40 euro?? Ik heb 16-01-2009 een klachtbrief aangetekend verstuurd naar Ollie Klazinaveen. Tot op heden geen reactie van Ollie, hetgeen wel zeer teleurstellend is. Het is inderdaad een service van niks, maar ik zet door om het geld terug te krijgen. Want vlgens de Nederlandse wetgeving heb ik daar recht op. PS: wij kopen geen schoenen meer bij Ollie!
-
Ik had 28 November leren laarsen gekocht bij de Ollies in Emmen 90 euro. op het bonnetje stond ruilen binnen acht dagen. ik wilde de schoenen ruilen omdat ik er niet goed op kon lopen doordat ik maandag door mijn knie gegaan ben. ik kon daardoor niet goed lopen in die schoenen. Ik was er nog niet mee buiten geweest, omdat ik niet kon lopen daardoor.
Ik ben dus vandaag naar Ollies in Emmen geweest om mijn laarsen te ruilen. de baas van die winkel zei dat ik er mee buiten gelopen had, terwijl dat niet waar was( de onderkant van de schoenen waren trouwens wel vies en er zat een beetje zand op).ik mocht ze wel ruilen, maar toen ik ging passen kwam ze me weer vertellen dat ze wel gelijk had.
Toen ik mijn nieuwe laarsen uitgezocht had en wilkde afrekenen, kon een medewerker me wel vertellen dat ik de rest van mijn geld niet terug zou krijgen omdat ze de schoenen die ik binnen 8 dagen wilde ruilen toch wel weg konden gooien. omdat de baas mij niet geloofde. ( je kan er niks tegen doen, want bewijzen kan toch niet). ik kreeg in plaats van die 50 euro terug een tegoedbon voor de Ollies met hetzelfde bedrag.
ten eerste kan die vrouw blijven beweren dat ik een week op die schoenen gelopen heb terwijl ik ze nog niet eens een week had.
en ten tweede komen ze er wel makkelijk af door mij een tegoed bon te geven terwijl ik er geen goed gevoel meer bij heb om schoenen te gaan kopen bij Ollies in Emmen, nadat ik voor leugenaar uitgemaakt ben.
Ik ben dus vandaag naar Ollies in Emmen geweest om mijn laarsen te ruilen. de baas van die winkel zei dat ik er mee buiten gelopen had, terwijl dat niet waar was( de onderkant van de schoenen waren trouwens wel vies en er zat een beetje zand op).ik mocht ze wel ruilen, maar toen ik ging passen kwam ze me weer vertellen dat ze wel gelijk had.
Toen ik mijn nieuwe laarsen uitgezocht had en wilkde afrekenen, kon een medewerker me wel vertellen dat ik de rest van mijn geld niet terug zou krijgen omdat ze de schoenen die ik binnen 8 dagen wilde ruilen toch wel weg konden gooien. omdat de baas mij niet geloofde. ( je kan er niks tegen doen, want bewijzen kan toch niet). ik kreeg in plaats van die 50 euro terug een tegoedbon voor de Ollies met hetzelfde bedrag.
ten eerste kan die vrouw blijven beweren dat ik een week op die schoenen gelopen heb terwijl ik ze nog niet eens een week had.
en ten tweede komen ze er wel makkelijk af door mij een tegoed bon te geven terwijl ik er geen goed gevoel meer bij heb om schoenen te gaan kopen bij Ollies in Emmen, nadat ik voor leugenaar uitgemaakt ben.
lullig voor je. Ruilen is een gunst, de winkel is het je niet verplicht. Ruilen kan alleen als het in nieuwstaat is.
Dat de winkel het wel wat genuanceerder had mogen brengen ben ik met je eens, maar als ik met schoenen in mijn huis loop komt er geen zand op, dus vind het een logische aanname van de winkelier.
Dit is dus geen nieuwstaat. Ik ga niet beoordelen hoe er zand en viezigheid op schoenen komt als je er niet mee buitenkomt.ZokkoZokko schreef:de onderkant van de schoenen waren trouwens wel vies en er zat een beetje zand op
Dat de winkel het wel wat genuanceerder had mogen brengen ben ik met je eens, maar als ik met schoenen in mijn huis loop komt er geen zand op, dus vind het een logische aanname van de winkelier.
Ruilen is een recht wanneer de verkoper zijn verplichtingen niet goed is nakomen. De hoofdregel is dat de consument dan mag kiezen tussen herstel of vervanging. Dat is alleen anders wanneer het kostenplaatje daar aanleiding toe geeft. Het gebrek is ontdekt binnen zes maanden en daarmee is er een wettelijk vermoeden dat de verkoper zijn verplichtingen niet goed is nakomen. Ik adviseer je om schriftelijk te klagen en daarvoor een voorbeeld brief te gebruiken die je hier kunt vinden of op consuwijzer.
Hey Alfa, mijn reactie is op zokkozokko, deze wilde gebruik maken van de mogelijkheid om te ruilen, zoals de winkelier die biedt. Het geval van TS is duidelijk een geval dat de verkoper zijn verplichtingen niet is nagekomen. zokkozokko heeft schoenen gekocht waar ze niet op kan lopen doordat ze door de knie is gegaan. Toch een net wat ander geval in toevallig dezelfde winkel.
-
Ik heb begin december een paar laarzen gekocht bij Ollies Assen. (40 euro)
Na 2 maand merk ik op dat de buitenkant op verschillende plaatsten gescheurd is.
Ik bel de winkel en er wordt gezegd, dat ik terug kan komen en dat ze gaan bekijken. Zo gezegd zo gedaan.
Ik kom vandaag met mijn laarzen en bonnetje bij de winkel en krijg de volgende reactie:
- wat verwacht je ook van schoenen van 40 euro? (mijn reactie: ik koop nooit dure schoenen en vind dat dit onder de garantie valt).
- De verkoopster wil mijn schoenen wel opsturen, maar doet dit niet van harte en kan mij niets beloven.
- Ik vraag aan haar een bewijsje voor het inleveren van mijn schoenen. Aangezien ik nu geen schoenen en geen geld heb. Dit vond zij van de zotte. Reactie: Vertrouwt u ons niet ofzo?
- Pardon?? volgens mij sta ik in mijn recht.
- Ik ben nu in afwachting wat er met mijn schoenen gaat gebeuren. Maar 1 ding weet ik zeker nooit weer schoenen van Ollies. En als ik dit forum zo lees ben ik niet de enige met het probleem.
Na 2 maand merk ik op dat de buitenkant op verschillende plaatsten gescheurd is.
Ik bel de winkel en er wordt gezegd, dat ik terug kan komen en dat ze gaan bekijken. Zo gezegd zo gedaan.
Ik kom vandaag met mijn laarzen en bonnetje bij de winkel en krijg de volgende reactie:
- wat verwacht je ook van schoenen van 40 euro? (mijn reactie: ik koop nooit dure schoenen en vind dat dit onder de garantie valt).
- De verkoopster wil mijn schoenen wel opsturen, maar doet dit niet van harte en kan mij niets beloven.
- Ik vraag aan haar een bewijsje voor het inleveren van mijn schoenen. Aangezien ik nu geen schoenen en geen geld heb. Dit vond zij van de zotte. Reactie: Vertrouwt u ons niet ofzo?
- Pardon?? volgens mij sta ik in mijn recht.
- Ik ben nu in afwachting wat er met mijn schoenen gaat gebeuren. Maar 1 ding weet ik zeker nooit weer schoenen van Ollies. En als ik dit forum zo lees ben ik niet de enige met het probleem.
-
heb ook een discussie lopen met Ollies. ben benieuwd hoe het afloopt..
Laatst gewijzigd door drenthe007 op 24 mar 2011 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
U snapt toch zelf ook wel dat schoenen waarop gelopen is niet meer te ruilen zijn? Op zijn minst had u de schoenen schoon kunnen maken en het zand verwijderen en het dan geprobeert, maar zelfs dat was te veel moeite.........ZokkoZokko schreef:Ik had 28 November leren laarsen gekocht bij de Ollies in Emmen 90 euro. op het bonnetje stond ruilen binnen acht dagen. ik wilde de schoenen ruilen omdat ik er niet goed op kon lopen doordat ik maandag door mijn knie gegaan ben. ik kon daardoor niet goed lopen in die schoenen. Ik was er nog niet mee buiten geweest, omdat ik niet kon lopen daardoor.
Ik vindt het heel netjes dat u ondanks alles de schoenen toch nog terug mocht brengen en voor het restbedrag een tegoedbon hebt gekregen.
-
.
Laatst gewijzigd door drenthe007 op 24 mar 2011 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
^^ Niet accepteren!!
Kijk even op deze site wat u nu kunt ondernemen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
En doen hoor, dit kan die winkel toch niet maken?
Kijk even op deze site wat u nu kunt ondernemen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
En doen hoor, dit kan die winkel toch niet maken?