LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Om laten praten.... erg stom. Help?!
Om laten praten.... erg stom. Help?!
Ik heb mij om laten praten tot de aanschaf van een digitale camera, waar ik nu spijt van heb. Erg stom, maar goed.
Ik heb dus maar 5 euro aanbetaald en moet de camera nog ophalen en de rest betalen. Hoe kan ik de koop ongedaan maken?
Ik heb dus maar 5 euro aanbetaald en moet de camera nog ophalen en de rest betalen. Hoe kan ik de koop ongedaan maken?
Re: Om laten praten.... erg stom. Help?!
geen idee misschien is het handiger dat je dan je 5 euro kwijt bent?
maar dan kan je misschien ook nooit meer naar die winkel toe
ik hoop dat iemand het weet voor je
groetjes
maar dan kan je misschien ook nooit meer naar die winkel toe
ik hoop dat iemand het weet voor je
groetjes
Lees het bewijs eerst maar eens goed na.Als je een koopovereenkomst hebt gesloten kun je er niet zomaar vanaf. Wettelijk gezien mag de verkopende partij annuleringskosten in rekening brengen varierend van 10 tot wel 30%! .
Kijk ook eens op www.staiksterk.nl
Hier staat volgens mij een voorbeeld vam jouw geval
Kijk ook eens op www.staiksterk.nl
Hier staat volgens mij een voorbeeld vam jouw geval
Hoe kan ik de koop ongedaan maken?
een beetje late reactie, maar als je een product koopt waarvan je een aanbetaling verricht hebt, dan kun je nog van de koop af, de leverancier is verplicht het vooruit betaalde terug te geven.
Je geeft een beetje late reactie, ook een beetje een domme reactie. Zodra de koop gesloten is kun je er niet meer vanaf, of je nu 0%, 50% of 100% hebt betaald.
Mocht de winkelier bereid zijn de koop terug te draaien dan is dat boffen, maar een verplichting is er niet.
Mocht de winkelier bereid zijn de koop terug te draaien dan is dat boffen, maar een verplichting is er niet.
Een aanbetaling is in feite een optie nemen.
Dus het is geen probleem, die 5 euro ben je wel kwijt denk ik, maar voor de rest laat je je hopelijk niet 'ompraten' om het alsnog te kopen.
Dus het is geen probleem, die 5 euro ben je wel kwijt denk ik, maar voor de rest laat je je hopelijk niet 'ompraten' om het alsnog te kopen.
nope!
als er eentje dom is, ben jij het wel met je opmerking.
als er eentje dom is, ben jij het wel met je opmerking.
Sterker nog: Binnen 8 dagen kan je een koop ongedaan maken. Zelfs al had je het hele product gekocht.
Lees dan toch eerst eens de wet: die termijn van 8 dagen geldt alleen voor de colportagewet (koop op afstand / via internet) bij koop in winkel is koop koop. geld terug is dan een gunst van de winkel (evt. met aftrek annuleringskosten) BW7
Greetz,
Demon
Greetz,
Demon
sukkeltje, ook in een winkel heb je recht op je geld mocht de verkoper je niet tegemoet kunnen komen met een gelijkwaardig product of product wat degelijk is en voldoet aan de wensen van de klant.
koop is koop. Als je in een winkel iets besteld hebt zit je aan de koop vast. Egaal of je hebt aanbetaald of niet. Als je achteraf spijt krijgt van de koop, dan kun je er alleen maar van af als je bereid bent de daaraan verbonden annuleringsvergoeding te betalen. En dat percentage kan aardig oplopen. Inderdaad tot wel 30 procent. en uit ervaring weet ik dat de rechter deze annuleringsvergoeding ook toewijst. Dat van die termijn van 8 dagen wordt wel vaker beweerd. Doch dat geldt alleen voor aankopen op bijvoorbeeld thuisparties, busreizen met demonstratie en verkoop, timesharing voor huizen in vakantieoorden etc. Maar niet voor aankopen in een normale winkel. Ook bij de AH kun je je boodschappen niet terug brengen als je er achteraf spijt van krijgt of hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper aantreft. En ook de CD kun je niet terugbrengen naar de platenzaak omdat je die achteraf beluisterd toch niet leuk vindt. Je kunt die alleen terugbrengen als je die bijvoorbeeld als kadootje hebt gekocht voor iemand, niet weet of de feesteling de CD al heeft of leuk vindt en vraagt of ze de CD willen verzegelen. Maar wordt die verzegeling verbroken, kun je ook niks meer terugbrengen. Of beter gezegd ruilen. Want ook al vindt de feesteling de CD niet leuk of heeft hij of zij die al, dan nog kun je geen geld terugvragen maar alleen ruilen.
sjammer dat deze topic niet serieus is want wie laat nou 5 euro aanbetalen
Er zijn al een aantal rechtszaken geweest waarbij een klant binnen 8 dagen met zijn spullen compleet in de winkel stond en zijn geld terug wou. Deze klanten hebben allemaal gewonnen omdat de rechters meestal aan de kant van de consument staat. Dynabyte is hier een mooi voorbeeld van: Deze firma doet niet moeilijk hierin. Binnen 8 dagen met complete verpakking, in goede staat is geld retour (heb ik zelf meegemaakt) er zijn nog meer winkels die hier niet moeilijk in zijn.
Je moet niet alleen kijken naar wat er in de wet geregeld is, maar ook wat eerdere uitspraken zijn geweest!
Je moet niet alleen kijken naar wat er in de wet geregeld is, maar ook wat eerdere uitspraken zijn geweest!