LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ondeugdelijke schoenen
Ondeugdelijke schoenen
Mijn dochter heeft van haar zuur verdiende geld ( bijbaantje) een duur ( 500 euro) paar Valentino schoenen gekocht.
Deze waren echter na 3 weken al kapot. Terug gegaan naar de winkel waar ze nu inmiddels al meer dan twee weken liggen.
Zij hebben nog geen contact met ons opgenomen over de afhandeling van de zaak en als wij bellen krijgen we te horen dat we moeten wachten tot zij meer weten. Ik ben van mening dat van zo'n duur paar schoenen toch een langere levensduur mag worden verwacht en dat 23 dagen recht zou moeten bieden op een nieuw paar. Weet iemand hier een antwoord op wat rechtsgeldig is???????????
Deze waren echter na 3 weken al kapot. Terug gegaan naar de winkel waar ze nu inmiddels al meer dan twee weken liggen.
Zij hebben nog geen contact met ons opgenomen over de afhandeling van de zaak en als wij bellen krijgen we te horen dat we moeten wachten tot zij meer weten. Ik ben van mening dat van zo'n duur paar schoenen toch een langere levensduur mag worden verwacht en dat 23 dagen recht zou moeten bieden op een nieuw paar. Weet iemand hier een antwoord op wat rechtsgeldig is???????????
Re: Ondeugdelijke schoenen
Wat versta je onder kapot? Je hebt recht op een deugdelijk product, de winkelier moet het product repareren of vervangen. Ik zou de winkelier een aangetekende ingebreke stelling sturen. geef heb een redelijke termijn om het op te lossen, anders kan je de koopovereenkomst ontbinden
Ik verbaas me er wel over dat je daadwerkelijk denkt dat de schoenen van Valentino daadwerkelijk beter zijn als een paar schoenen van 100 euro. Je betaalt niet voor de kwaliteit, maar voor de naam.consuwijzer schreef:Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
je kan met zulke schoenen wel mooi laten zien dat je toch eigenlijk een kwartje ben... en geen dubbeltje
Ik vraag om een rechtsgeldige reactie!! Zoiets als Kokka schreef!! Niet om een mening over de prijs van de schoenen of het aankoop gedrag van een hardwerkend nog thuiswonend studerend kind die zich eens iets duurs wilde veroorloven!! Beetje raar om dan gelijk over schuldsanering, de kwaliteit enz te beginnen!! DAAR VRAAG IK NL NIET OM!!!
Dit kan inderdaad zo lang duren. Waarschijnlijk moeten ze in de fabriek van Valentino onderzocht worden en worden ze er eventueel gemaakt of er wordt een nieuw paar opgestuurd. De winkel zal er inderdaad niets van weten op dit moment en zal zodra er informatie is zelf wel bellen. Tenminste, zo gaat dat bij mijn ouders in de zaak. De ene leverancier doet er wat langer over dan de andere, helaas. Misschien is een beetje geduld wel op zijn plaats. Overigens, heeft de zaak waar die schoenen zijn gemaakt een eigen schoenreparatieservice in de zaak?
-
U vraagt wat rechtsgeldig is?
Laten we bij het begin beginnen. Wat wilt uw dochter? Reparatie van de schoenen, dezelfde schoenen maar dan conform of haar geld terug.
Laten we bij het begin beginnen. Wat wilt uw dochter? Reparatie van de schoenen, dezelfde schoenen maar dan conform of haar geld terug.
Wat was er precies mis mee ?
Je geeft zelf wel aan dat je van schoenen kunt verwachten dat ze langer dan drie weken mee gaan. De winkelier - en namens hem waarschijnlijk de fabrikant - zal daarom willen onderzoeken wat er gebeurd is. Was het een fabricagefout of zijn de schoenen verkeerd gebruikt?
Je zult de winkel de mogelijkheid en dus ook de tijd moeten geven om een en ander te onderzoeken. Dat kan enige tijd overheen gaan. Dus geduld hebben.
Je zult de winkel de mogelijkheid en dus ook de tijd moeten geven om een en ander te onderzoeken. Dat kan enige tijd overheen gaan. Dus geduld hebben.
Je mag in beginsel kiezen uit herstel of vervanging, maar dat gaat niet op als dit onredelijk is. Wat onredelijk is hangt af van onder meer wat er stuk is en welke overlast dit geeft. De winkel moet dit overigens binnen een redelijke termijn uitvoeren.