LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontbinding koopovereenkomst in garantie periode media markt
-
ontbinding koopovereenkomst in garantie periode media markt
mijn klacht over Mediamarkt...
De winkel heeft de koopovereenkomst van een artikel ontbonden omdat de reparatie termijn van de leverancier Media Markt te lang duurde... jaja, het duurde hun te lang! mag een winkel de koopovereenkomst tijdens de garantie periode ontbinden (zonder overleg) en zoja heb je dan geen recht op je geld terug in plaats van een ''tegoed'' bon?
Het gaat om een home cinema set die toen in een mega actie zat... ze kunnen me voor het betaalde geld alleen minderwaardige sets aanbieden... heb ik geen recht omdat ze de koop ontbinden ik een soortgelijk artikel krijg van hetzelfde merk? of dan me geld terug..
MediaMarkt, ik ben toch niet gek (waarom behandelen ze je dan wel zo)
De winkel heeft de koopovereenkomst van een artikel ontbonden omdat de reparatie termijn van de leverancier Media Markt te lang duurde... jaja, het duurde hun te lang! mag een winkel de koopovereenkomst tijdens de garantie periode ontbinden (zonder overleg) en zoja heb je dan geen recht op je geld terug in plaats van een ''tegoed'' bon?
Het gaat om een home cinema set die toen in een mega actie zat... ze kunnen me voor het betaalde geld alleen minderwaardige sets aanbieden... heb ik geen recht omdat ze de koop ontbinden ik een soortgelijk artikel krijg van hetzelfde merk? of dan me geld terug..
MediaMarkt, ik ben toch niet gek (waarom behandelen ze je dan wel zo)
-
Re: ontbinding koopovereenkomst in garantie periode media markt
Welk merk en type ging het om en wat heb je er voor betaald?
-
350 euro, Panasonic HT-850 SA
normaal kost ie rond de 600 euro
normaal kost ie rond de 600 euro
-
Zo uniek was die aanbieding nou ook weer niet, ik werk bij een electronicazaak in Groningen waar de laatste partij 850's ook voor die prijs over de toonbank gingen. Maar voor die set is het echt een hele goede prijs! En inderdaad, Mediamarkt kan je voor 350 euro geen gelijkwaarde set leveren want die is er gewoon niet.
Ergens in de handelswijze van de Mediamarkt klopt iets niet. Je hebt gewoon volledige garantie (je zit binnen het eerste jaar). Je kan best eisen dat die set gerepareerd wordt. Het is jouw set, jij hebt de kassabon, en jij mag beslissen wat ermee gebeurt.
- Welke Mediamarkt gaat het om?
- Waar is de set nu? Is hij al een tijdje in reparatie, of zeiden ze vooraf dat het wel eens lang kon duren?
Ergens in de handelswijze van de Mediamarkt klopt iets niet. Je hebt gewoon volledige garantie (je zit binnen het eerste jaar). Je kan best eisen dat die set gerepareerd wordt. Het is jouw set, jij hebt de kassabon, en jij mag beslissen wat ermee gebeurt.
- Welke Mediamarkt gaat het om?
- Waar is de set nu? Is hij al een tijdje in reparatie, of zeiden ze vooraf dat het wel eens lang kon duren?
-
ROTTERDAM CENTRUM, inmiddels had ik hem uiteindelijk weer terug gekregen na veel gedoe... oeps we hebben hem toch nog kunnen vinden meneer, foutje, ,,sorry,,
Kom ik thuis, zie ik dat ie al twee dagen binnen was want hij was afgetekend op een datum... verder is het produkt niet gemaakt... weer MOETEN inleveren en moet ik weer 5 weken wachten!
ben ik hem in totaal dus 2 maanden kwijt, fantastisch! vooral met de kersT!
(alvast bedankt voor je reactie)
Misschien kan je mij een goede dolby set van panasonic aanraden?
Kom ik thuis, zie ik dat ie al twee dagen binnen was want hij was afgetekend op een datum... verder is het produkt niet gemaakt... weer MOETEN inleveren en moet ik weer 5 weken wachten!
ben ik hem in totaal dus 2 maanden kwijt, fantastisch! vooral met de kersT!
(alvast bedankt voor je reactie)
Misschien kan je mij een goede dolby set van panasonic aanraden?
-
Panasonic maakt goede homecinema sets maar niet voor 350 euro en niet met dit vermogen. (1000 watt toch?) Neem rechtstreeks contact op met Panasonic hierover. Licht hen in over de gang van zaken, wellicht kunnen zij iets regelen.
Wat is verder de klacht?
Over het algemeen is 5 week niet uitzonderlijk voor een reparatie.
Wat is verder de klacht?
Over het algemeen is 5 week niet uitzonderlijk voor een reparatie.
Panasonic service center is aan te bevelen, heb er ervaring mee toen met mijn MD walkman
panasonic servicecenter bestaat sinds 1 oktober niet meer, voor service
moet men nu naar esn/e-care in leiden
moet men nu naar esn/e-care in leiden
-
ALLES MOET STEEDS GOEDKOPER...
WE WORDEN VERDOMD GENAAID WAAR WE BIJSTAAN...
IK BEN DIE GROTE CORPORATIES ZO ZAT...
WE WORDEN VERDOMD GENAAID WAAR WE BIJSTAAN...
IK BEN DIE GROTE CORPORATIES ZO ZAT...
Dag Steefje,
Bij ontbinding van de koop kun je kiezen
a) voor een vervangend vergelijkend product in dezelfde prijsklasse. Eventueel met bijbetaling of teruggave van geld.
b) teruggave van het door jouw besteedde bedrag
Een tegoedbon is een zoethoudertje, zodat zij uw geld in hun zak houden, maar hier hoef je in geen geval genoegen mee te nemen.
Brynnar
Bij ontbinding van de koop kun je kiezen
a) voor een vervangend vergelijkend product in dezelfde prijsklasse. Eventueel met bijbetaling of teruggave van geld.
b) teruggave van het door jouw besteedde bedrag
Een tegoedbon is een zoethoudertje, zodat zij uw geld in hun zak houden, maar hier hoef je in geen geval genoegen mee te nemen.
Brynnar
-
wat zegt de wet? idd geld terug of mogen ze wettelijk je ook alleen een tegoed bon aanbieden
Dag Steefje
De wet zegt het volgende:
Burgerlijk Wetboek 7
Artikel 22 BW7 Boek 7 Titel 1 Afdeling 3
1/ Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
A/ De overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt
B/ De prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Ontbinding houdt eenvoudigweg in, dat de hele koop niet doorgaat. Als een koop niet doorgaat, dan gaan de goederen terug naar de winkel en het geld terug naar de klant. Een tegoedbon is geen wettelijk betaalmiddel en moet je dus eigenlijk opvatten als ruilmiddel, die je op een later tijdstip kunt inwisselen tegen een ander product. Er is dan geen koop ontbonden.
Brynnar
De wet zegt het volgende:
Burgerlijk Wetboek 7
Artikel 22 BW7 Boek 7 Titel 1 Afdeling 3
1/ Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
A/ De overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt
B/ De prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Ontbinding houdt eenvoudigweg in, dat de hele koop niet doorgaat. Als een koop niet doorgaat, dan gaan de goederen terug naar de winkel en het geld terug naar de klant. Een tegoedbon is geen wettelijk betaalmiddel en moet je dus eigenlijk opvatten als ruilmiddel, die je op een later tijdstip kunt inwisselen tegen een ander product. Er is dan geen koop ontbonden.
Brynnar