LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht door Kledingzaak Cream Amsterdam
Opgelicht door Kledingzaak Cream Amsterdam
Gistermiddag heb ik 2 spijkerbroeken bij kledingzaak 'Cream' in Amsterdam gekocht.
Aangezien de broeken achter een soort balie lagen pakte de verkoopster de juiste maat voor me.
Ik zei dat ik broekmaat 29 had van het merk 'Indian Rose'.
Nadat ik besloot ook een 2e te kopen in een andere kleur zei ik wederom dat ik maat 29 wilde hebben.
Ze vertelde me dat deze broek wat losser zou kunnen zitten aangezien deze broek vaak gewassen was.
Ik voelde wel dat de broek wat losser zat maar stoorde me er op het moment niet genoeg aan.
Bij thuiskomst ging ik voor de spiegel staan en zag dat de broek bij de bovenbenen wat wijder zat.
Ook voelde ik dat de broek wel iets losser zat bij de taille...
Toen ik de maten es ging vergelijken bleek dat ze me een maat 30 had meegegeven.
Toen begon het lampje bij me te branden, daarom dekte ze zich natuurlijk in door te zeggen dat de broek wat losser aan kon voelen.
Toen ik namelijk besloot de broeken te nemen zei ze zomaar geef de broeken maar aan mijn collega mee dan kan hij alvast een bon uitschrijven.
Bij de kassa aangekomen moest hij dit nog allemaal doen, ze nam die broeken natuurlijk uit mijn handen om te voorkomen dat ik zou zien dat ik van 1 broek niet maat 29 maar maat 30 in mijn handen had.
Vandaag heb ik de winkel gebeld en vroeg aan een andere verkoopster of maat 29 er ook was.
De verkoopster zei dat maat 29 uitverkocht was, waarop ik vroeg of ze maat 29 ook konden bestellen.
Dat bleek helaas niet te kunnen, pas toen vertelde ik haar dat ik gisteren als klant de verkeerde maat had meegekregen.
De verkoopster zei dat ze het probleem even moest overleggen met haar collega.
Daaruit kwam dat ik mijn geld niet terug kreeg...
Op de bon staat wel dat je je geld niet terug krijgt maar dit is duidelijk een verkooptruc om die spijkerbroek te verkopen.
Ik zei dat ze dat niet konden maken waarop werd gezegd dat die verantwoordelijkheid bij mezelf ligt...
M.a.w. wanneer je bij Cream koopt hoef je niet op een bepaalde service/garantie te rekenen aangezien dat dat jouw verantwoordelijkheid is..?!
Graag zou ik willen weten of dit soort praktijken zomaar kunnen?
Heb je als klant totaal geen geld teruggarantie?
Voor mij krijgt 'Cream' in Amsterdam (Leidsestraat 56 de Zwarte douche)!
Aangezien de broeken achter een soort balie lagen pakte de verkoopster de juiste maat voor me.
Ik zei dat ik broekmaat 29 had van het merk 'Indian Rose'.
Nadat ik besloot ook een 2e te kopen in een andere kleur zei ik wederom dat ik maat 29 wilde hebben.
Ze vertelde me dat deze broek wat losser zou kunnen zitten aangezien deze broek vaak gewassen was.
Ik voelde wel dat de broek wat losser zat maar stoorde me er op het moment niet genoeg aan.
Bij thuiskomst ging ik voor de spiegel staan en zag dat de broek bij de bovenbenen wat wijder zat.
Ook voelde ik dat de broek wel iets losser zat bij de taille...
Toen ik de maten es ging vergelijken bleek dat ze me een maat 30 had meegegeven.
Toen begon het lampje bij me te branden, daarom dekte ze zich natuurlijk in door te zeggen dat de broek wat losser aan kon voelen.
Toen ik namelijk besloot de broeken te nemen zei ze zomaar geef de broeken maar aan mijn collega mee dan kan hij alvast een bon uitschrijven.
Bij de kassa aangekomen moest hij dit nog allemaal doen, ze nam die broeken natuurlijk uit mijn handen om te voorkomen dat ik zou zien dat ik van 1 broek niet maat 29 maar maat 30 in mijn handen had.
Vandaag heb ik de winkel gebeld en vroeg aan een andere verkoopster of maat 29 er ook was.
De verkoopster zei dat maat 29 uitverkocht was, waarop ik vroeg of ze maat 29 ook konden bestellen.
Dat bleek helaas niet te kunnen, pas toen vertelde ik haar dat ik gisteren als klant de verkeerde maat had meegekregen.
De verkoopster zei dat ze het probleem even moest overleggen met haar collega.
Daaruit kwam dat ik mijn geld niet terug kreeg...
Op de bon staat wel dat je je geld niet terug krijgt maar dit is duidelijk een verkooptruc om die spijkerbroek te verkopen.
Ik zei dat ze dat niet konden maken waarop werd gezegd dat die verantwoordelijkheid bij mezelf ligt...
M.a.w. wanneer je bij Cream koopt hoef je niet op een bepaalde service/garantie te rekenen aangezien dat dat jouw verantwoordelijkheid is..?!
Graag zou ik willen weten of dit soort praktijken zomaar kunnen?
Heb je als klant totaal geen geld teruggarantie?
Voor mij krijgt 'Cream' in Amsterdam (Leidsestraat 56 de Zwarte douche)!
Re: Opgelicht door Kledingzaak Cream Amsterdam
Ik neem toch aan dat je in de winkel zelf al kijkt of je wel de goede maat ontvangen hebt? Desnoods passen in de winkel in een kleedhokje?
Als je er mee de winkel uitgelopen bent is het moeilijk meer aan te tonen dat je daar in de winkel de verkeerde maat ontvangen hebt denk ik.
Als je er mee de winkel uitgelopen bent is het moeilijk meer aan te tonen dat je daar in de winkel de verkeerde maat ontvangen hebt denk ik.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de broek in de winkel gepast helaas viel me het daar niet voldoende op dat de broek iets te ruim zat.
Is het normaal dat je op zo'n manier voor de gek gehouden wordt?
Net wat je zegt, bewijs het nu maar eens...
Is dit een nieuwe soort klantenbinding?
Ik vervloek de manier hoe mij deze broek is verkocht, mijn vriendinnen en ik zullen daar in de toekomst geen broek meer halen.
Ik heb daar gisteren voor 224 euro uitgegeven, is dit de manier hoe je met je klanten omgaat?
Ik heb de broek in de winkel gepast helaas viel me het daar niet voldoende op dat de broek iets te ruim zat.
Is het normaal dat je op zo'n manier voor de gek gehouden wordt?
Net wat je zegt, bewijs het nu maar eens...
Is dit een nieuwe soort klantenbinding?
Ik vervloek de manier hoe mij deze broek is verkocht, mijn vriendinnen en ik zullen daar in de toekomst geen broek meer halen.
Ik heb daar gisteren voor 224 euro uitgegeven, is dit de manier hoe je met je klanten omgaat?
.Toen ik de maten es ging vergelijken bleek dat ze me een maat 30 had meegegeven
Dit had je aan de kassa moeten doen, dan had je nog alle recht van spreken.
Nu niet meer. Je hebt de koop immers geaccepteerd door te betalen.
Misschien een tip voor de volgende keer.
Zelf je kleding bij de kassa afgeven en blijven kijken af alles goed verloopt.
Klinkt ouderwets, maar het scheelt een hoop ellende en geld, plus je voelt je niet zo snel bedrogen.
Jeetje ik sta met mijn oren e klapperen.
Ik ben al 7 jaar een trouwe klant van Cream en dit is mij nog nooit overkomen.
Daarintegen zijn de verkopers zo meegaand en klant vriendelijk .
Dat is iets in Amsterdam dat zeer zeldzaam is.
Ze willen volgens mij eerder dat je als vaste klant terug blijft komen dan dat ze zomaar wat aansmeren.
Maar goed, ik heb vorige week nog 3 spijkerbroeken en een Ed Hardy shirtje bij de winkel Cream gekocht.
1 skinny van het merk My God, een wat lager flair model van het merk Indian Rose en een linnen van het merk Phard.
De My God(met stretch) en de Linnen van Phard werd mij door de verkoper aangeraden om hem 1 maat kleiner(en te passen samen met nog verschillende maten) te kopen omdat ze door de zachte kwaliteit uitlopen.
Dat ook zo was wat ik merkte na 3 dagen.
Die van Indian Rose (een lichte kleur) werd mij aangeraden een maat groter te kopen omdat hij vaker verwassen(in de fabriek) is en dusdanig 1 maat kleiner zou vallen.
Was ook zo, en werd dus goed geadviseerd door deze jeansdeskundigen.
Ik vond dat ik er fijn werd geholpen en voelde mijn erg op mijn gemak door de klantvriendelijke(en zeker niet opdringerige) wijze.
CREAM KRIJGT VAN MIJ EEN DIKKE 10!
En vast ook wel van de rest van de vele vaste (spijkerbroekdragende)klanten van Cream
Ik ben al 7 jaar een trouwe klant van Cream en dit is mij nog nooit overkomen.
Daarintegen zijn de verkopers zo meegaand en klant vriendelijk .
Dat is iets in Amsterdam dat zeer zeldzaam is.
Ze willen volgens mij eerder dat je als vaste klant terug blijft komen dan dat ze zomaar wat aansmeren.
Maar goed, ik heb vorige week nog 3 spijkerbroeken en een Ed Hardy shirtje bij de winkel Cream gekocht.
1 skinny van het merk My God, een wat lager flair model van het merk Indian Rose en een linnen van het merk Phard.
De My God(met stretch) en de Linnen van Phard werd mij door de verkoper aangeraden om hem 1 maat kleiner(en te passen samen met nog verschillende maten) te kopen omdat ze door de zachte kwaliteit uitlopen.
Dat ook zo was wat ik merkte na 3 dagen.
Die van Indian Rose (een lichte kleur) werd mij aangeraden een maat groter te kopen omdat hij vaker verwassen(in de fabriek) is en dusdanig 1 maat kleiner zou vallen.
Was ook zo, en werd dus goed geadviseerd door deze jeansdeskundigen.
Ik vond dat ik er fijn werd geholpen en voelde mijn erg op mijn gemak door de klantvriendelijke(en zeker niet opdringerige) wijze.
CREAM KRIJGT VAN MIJ EEN DIKKE 10!
En vast ook wel van de rest van de vele vaste (spijkerbroekdragende)klanten van Cream
Ik neem aan dat je dan wel een tegoedbon kunt krijgen zodat je een andere broek kunt uitzoeken of is dit ook niet mogelijk, zoniet dan klopt er iets niet je hebt recht van retour binnen 7 dagen
-
Leuk zo'n verkoopster die reclame maakt voor haar toko. Je zal echt wel opslag krigen
Ik denk niet dat je nog een kans hebt om je geld terug te krijgen.
Je hebt geen recht van retour binnen 7 dagen. Wel is zeer goed mogelijk spraken van dwaling en kun je op grond daarvan de koop vernietigen, maar ik schat in dat je bewijsproblemen zult krijgen.
Je hebt geen recht van retour binnen 7 dagen. Wel is zeer goed mogelijk spraken van dwaling en kun je op grond daarvan de koop vernietigen, maar ik schat in dat je bewijsproblemen zult krijgen.
Kijk ook voortaan voordat je de winkel uitgaat of je de juiste maat hebt meegekregen.
Echter zou het in een dergelijk geval de winkel je de voordeel van de twijfel kunnen geven en het geld terug geven of een andere broek mee zou kunnen geven.
Wettelijk gezien heb je niet datgene gekregen waar je om gevraagd hebt en valt dit onder non-conform de koopovereenkomst (wel vergezocht, maar toch )
Maar zoals alfatrion aangaf: probeer maar eens te bewijzen dat je een maat 29 besteld had en geen maat 30.
Toch nog een opmerking:
Als de broek een andere maat heeft dan gevraagd, dan valt dat buiten de 7 dagen retour.
Dan is de winkel verplicht om de verkeerde broek terug te nemen.
Maarja, zoals alfatrion al aangaf: probeer dat maar eens te bewijzen.
Klopt, maar of het bewust spraken is van dwaling, valt over te twisten.Wel is zeer goed mogelijk spraken van dwaling en kun je op grond daarvan de koop vernietigen, maar ik schat in dat je bewijsproblemen zult krijgen.
Echter zou het in een dergelijk geval de winkel je de voordeel van de twijfel kunnen geven en het geld terug geven of een andere broek mee zou kunnen geven.
Wettelijk gezien heb je niet datgene gekregen waar je om gevraagd hebt en valt dit onder non-conform de koopovereenkomst (wel vergezocht, maar toch )
Maar zoals alfatrion aangaf: probeer maar eens te bewijzen dat je een maat 29 besteld had en geen maat 30.
Toch nog een opmerking:
Als de broek een andere maat heeft dan gevraagd, dan valt dat buiten de 7 dagen retour.
Dan is de winkel verplicht om de verkeerde broek terug te nemen.
Maarja, zoals alfatrion al aangaf: probeer dat maar eens te bewijzen.