LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oven rubber etna

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
boekvink

oven rubber etna

Ongelezen bericht door boekvink »

wij hebben de Etna oven gekocht op 31-01-2012 en nu al is het rubber van de deur al stuk wel zeggen dat je 2 jaar garantie heb en dan als het zo ver is dat ze de garantie moeten naleven
krijg je dit ja en je kunt je product ook registreren dan krijg je 5 jaar garantie ja zo kan ik het ook

Geachte heer/mevrouw Nas,

Volgens onze garantievoorwaarden zijn van gratis reparatie en/of vervanging uitgesloten:

* normale gebruiksslijtage

* gebreken die de werking of de waarde van het apparaat niet noemenswaardig beinvloeden

* glasbreuk, krassen op glas, gloeilampen, PL- of TL-buizen en losse accessoires

* defecten aan, verlies van en beschadigingen van het apparaat als gevolg van een gebeurtenis die gewoonlijk verzekerd is onder de inboedelverzekering

* kunststof- en rubberdelen

* defecten en gevolgschaden veroorzaakt door een sterke verontreiniging of verkeerd onderhoud

* beschadigingen aan het apparaat door verkeerd gebruik

* beschadigingen door andere voorwerpen, bijvoorbeeld pannen of messen

Voor meer informatie over onze garantievoorwaarden verwijzen we u naar onze websites:

http://www.atagservice.nl of http://www.pelgrimservice.nl of http://www.etnaservice.nl

Met vriendelijke groet,

Yvonne Oostendorp
afd Onderdelen Service

ATAG Nederland b.v.

mag ik u er op wijzen dat ik nog 2 jaar garantie heb

Geachte heer/mevrouw ,

Wij ontvingen uw bericht op 30/12/13 met betrekking tot een onderdeel.

Wij kunnen u het volgende onderdeel aanbieden:

88028541 DEURRUBBER+4 HAAKJES

De kosten hiervoor bedragen Euro 18,00 per stuk (inclusief BTW).
Voor orders tot Euro 15,- inclusief BTW bedragen de order- en verzendkosten Euro 4,95 .
Voor orders boven de Euro 15,- inclusief BTW bedragen de order- en verzendkosten Euro 8,95 .

Met vriendelijke groet,

Wouter Idink
Afdeling Service Onderdelen

ATAG Nederland b.v.
Laatst gewijzigd door boekvink op 01 jan 2014 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: oven rubber etna

Ongelezen bericht door crazyme »

Rubber stuk is meestal het gevolg van verkeerd gebruik.

Ik kan mij dus voorstellen dat ze dat uitsluiten.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Idd, je kunt bij een oven ook beter de ovendeur dicht laten ipv. iedere keer open en dicht te doen daar zijn ze echt niet op ontworpen :mrgreen:

En zonder gekheid een deurrubber dient bij normaal (particulier) gebruik gewoon langer dan de genoemde tijd mee te gaan.
Etna is echter extreem matig van kwaliteit en de lage prijs wordt deels goedgemaakt door de verkoopt van slijtartikelen en daar is het kwalitatief niet beste rubber er een van (en dat is weer niet zo goedkoop).
Veel succes met de afhandeling!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou TS aanraden om de verkoper te benaderen ipv de fabrikant. De verkoper dient de garantie af te handelen. Ik ben het eens dat dit wel erg snel is en dat je alles wel op gebruikersfout kunt gooien. Tevens sluit Etna wel erg veel uit. Zo kan ik ook garantie geven.

boekvink

Ongelezen bericht door boekvink »

crazyme schreef:Rubber stuk is meestal het gevolg van verkeerd gebruik.

Kunt u mij uitlegen wat je verkeerd hier aan kunt doen???
De deur komt er alleen maar tegen aan dus wat verkeed gebruik??!

crazyme

boekvink schreef:
crazyme schreef:Rubber stuk is meestal het gevolg van verkeerd gebruik.

Kunt u mij uitlegen wat je verkeerd hier aan kunt doen???
De deur komt er alleen maar tegen aan dus wat verkeed gebruik??!
Dan kan het bij normaal gebruik dus ook niet stuk gaan.

olaf79

Etna geeft geen garantie op de rubbers. Daaruit begrijp ik dat ze eigenlijk een zwak onderdeel erkennen in hun product. Dit is niet zo relevant. TS moet bij de verkoper zijn. En die vecht het maar lekker uit met Etna.

crazyme

olaf79 schreef:Etna geeft geen garantie op de rubbers. Daaruit begrijp ik dat ze eigenlijk een zwak onderdeel erkennen in hun product.
Computerleveranciers geven ook een beperkte garantie op accu's.

Dat wil niet direct zeggen dat alle accu's slecht zijn.

Ze zijn gewoon gevoelig voor verkeerd gebruik.

Veldt01

Dat geloof je toch zelf niet? Rubbers kunnen slijten en hoe slechter de kwaliteit die je monteert hoe eerder ze aan vervanging toe zijn. Kennelijk weet Etna hoe matig het door haar toegepaste materiaal is en i.p.v. hier gewoon garantie op te verlenen vult men de winst aan met de nalevering van vervangingsrubbers (en die zijn echt niet zo goedkoop als de aanschafprijs van de Etna oven doet vermoeden).
Een overdeur gaat op en en dicht en heel veel kun je daar echt niet fout aan doen.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Veldt01 schreef:
Dat geloof je toch zelf niet? Rubbers kunnen slijten en hoe slechter de kwaliteit die je monteert hoe eerder ze aan vervanging toe zijn. Kennelijk weet Etna hoe matig het door haar toegepaste materiaal is en i.p.v. hier gewoon garantie op te verlenen vult men de winst aan met de nalevering van vervangingsrubbers (en die zijn echt niet zo goedkoop als de aanschafprijs van de Etna oven doet vermoeden).
Een overdeur gaat op en en dicht en heel veel kun je daar echt niet fout aan doen.

Waarom kan dat niet, door verkeerd verbruik.

Wij hebben hier een onbekend merk oven en de rubbers zijn als nieuw zowel aan de deur als aan de oven zelf.

Oh en wordt zo goed als iedere dag gebruikt onze oven, en is bijna 5 jaar oud.

Veldt01

Omdat je een heleboel zaken verkeerd kunt gebruiken maar de gemiddelde Nederlander het niet voor elkaar krijgt om een deur op een andere dan de bedoelde manier open en dicht te doen....
en een goedkoop product hoeft niet snel kapot te gaan, de kans is echter wel iets groter als de gebruikte onderdelen afgestemd zijn op de verkoopprijs.

crazyme

Je bent wel erg stellig om te beweren dat het niet door gebruik stuk kan gaan.

Wat dacht je van :

Knoeisel niet verwijderen en laten inbranden,
Schoonmaken met aggressieve ovenreinigers ?
Schoonmaken met schuurmiddel...

Veldt01

Alles is mogelijk maar denk dat TS wat aanvullende info. aan zou moeten leveren. Een snee of duidelijke stootschade is uiteraard geen garantie maar heb inmiddels meerdere etna's gezien waar de rubbers na korte tijd al barstjes in de lengterichting vertonen en beginnen te verpulveren simpelweg door de druk van de deur en dan niet meer goed afdichten.
Zou op zich niet erg zijn als dit na een aantal jaren begint (alles slijt) maar een oven moet als geheel een redelijke tijd tegen het bedoelde gebruik kunnen pas je daar minder bestendig materiaal toe dan kun je dat niet zomaar uitsluiten.

olaf79

crazyme schreef:
olaf79 schreef:Etna geeft geen garantie op de rubbers. Daaruit begrijp ik dat ze eigenlijk een zwak onderdeel erkennen in hun product.

Beperkt is nog wat anders dan niet. Overigens hoort een product tegen normaal gebruik te kunnen. Maar nogmaals, we kunnen lang praten over Etna, TS moet bij de verkoper zijn.

DvOff

Ongelezen bericht door DvOff »

olaf79 schreef:
crazyme schreef:

Beperkt is nog wat anders dan niet. Overigens hoort een product tegen normaal gebruik te kunnen. Maar nogmaals, we kunnen lang praten over Etna, TS moet bij de verkoper zijn.
Beperkt houdt in dat er bepaalde voorwaarden kunnen gelden. In dit geval geldt dat ook bij Etna - dat ze een rubberdeel niet vervangen kan net zo goed betekenen dat zij wél garant staan voor de kwaliteit van hun artikelen en wéten dat dát onderdeel niet stuk kan gaan bij normaal gebruik - onder gebruik moeten we óók onderhoud verstaan.

TS 'moet' helemaal niet naar verkoper. TS 'mag' naar de verkoper. In Nederland loopt de procedure voor herstel via de verkoper althans de verkoper heeft de verplichting om een deugdelijk product aan de klant af te leveren. De TS mag best direct naar de fabrikant gaan. Houdt er alleen wel rekening mee dat in dit geval de winkelier kan vragen dat de TS hierin moet bewijzen dat het defect niet is veroorzaakt door onzorgvuldig gebruik.
De bewijslast ligt na 6 maanden bij de consument niet de winkelier of fabrikant.
crazyme schreef:

Op accu's zit soms een andere mate van garantie omdat een accu - net als banden onder je auto - slijten. Een accu zal na een halfjaar minder capaciteit hebben dan in het begin. Je kunt je accu 'gezond' houden door er goed mee om te gaan, maar slijten zal hij sowieso.
In veel gevallen zal het apparaat de accu overleven, net zoals dat vaak ook is met telefoons.

Gesloten