LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell Audiodream en Dixons - een wanhoop combinatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Lelystad

Packard Bell Audiodream en Dixons - een wanhoop combinatie

Ongelezen bericht door Lelystad »

Vorige week heb ik het volgende bericht gestuurd aan Packard Bell en Dixons. Geen reactie gehad:

Beste Dixons,

Mijn dochter Leslie heeft 6 november 2004 een audiodream gekocht. Kosten toen € 168. Ik vind dat je van zo'n apparaat mag verwachten dat het minstens twee jaar meegaat bij normaal gebruik.
In eerste instantie hadden we het probleem dat het toestel de helft van de tijd niet opstartte. Packard Bell verwees naar de handelaar, Dixons dus, en die beweerde op 9 november 2004 dat er niets aan de hand was, we ons iets verbeeldden en dat het volkomen normaal gedrag was.
Omdat mijn dochter het een mooi apparaat vond hebben we het zo gelaten
Begin december stond er een update op Internet waarmee het zogenaamd niet bestaande probleem geheel werd opgelost.

Eind december brak het touwtje tussen de kast en het verdeelstuk. Ik heb dat vervangen door een stukje nylondraad dat nog steeds heel is.

Eind januari is de draad naar de oortelefoons gebroken bij de aansluitstekker op de kast, zodat één oortelefoon geen geluid geeft.

Vanmiddag zijn we naar het filiaal gegaan waar we hem kochten, met de bon uiteraard.
De verkoper probeerde het toestel eerst met zijn eigen oortelefoons. Dat ging uiteraard goed. Dus was er z.i. niets aan de hand. Uitgelegd hoe het zat. Daarna heeft de man ongelogen 10 minuten in de handleiding zitten zoeken of de oortelefoons niet om één of andere reden buiten de fabrieksgarantie vielen, wat natuurlijk onzin is want zonder oortelefoons heb je niets aan een MP-3 speler. Toen dat ook faalde gaf hij aan dat de kans groot was dat de fabriek het niet onder garantie zou laten vallen en zou zeggen dat er aan het snoer getrokken was, met een rekening voor onderzoek en verzendkosten die wij dan moesten betalen. Waarom iemand in vredesnaam aan een draadje van 7 cm zou trekken vertelde hij er niet bij. In feite zette hij mijn dochter in mijn bijzijn voor leugenares neer. Mijn opmerking dat het een constructiefout was (het draadje kast-verdeelstuk is te kort, daardoor een te scherpe bocht bij de stekker) vond hij nergens op slaan. Vervolgens probeerde hij ons een nieuwe set oortelefoons te verkopen, maar hij had geen geschikte modellen in huis. Een nieuwe set oortelefoons leveren kon niet: dat product stond niet in de kassa. Tenslotte zijn we onverrichter zake naar huis gegaan, met een kapotte MP-3 speler van € 168 waar we niets meer mee kunnen doen.

cygnum

Re: Packard Bell Audiodream en Dixons - een wanhoop combinatie

Ongelezen bericht door cygnum »

Dixons had gewoon een nieuwe koptelefoon moeten geven, punt uit. Als het bedrijf niet dezelfde koptelefoon heeft, dient er een vervangende geregeld te worden, op kosten van Dixons. Een koptelefoon mag geen draadbreuk hebben na een paar maanden, tenzij het gebeurd is door onnatuurlijk gebruik. Wederom een actie van een domme verkoper die geen verstand heeft van het consumentenrecht.

Packard Hell

Ongelezen bericht door Packard Hell »

Iedereen van dixons weet dat een apparaat van packard bell uitermate slecht is en dat deze alleen wordt verkocht omdat hier de prijs eindigd op een 8 of een 6 (premie voor de verkoper).

binnen het winkelketen heeft de packard bell ook wel de bijnaam Packard Hell.

met vriendelijke groet,
Oud verkoper

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Zelf heb ik maanden lang geprobeerd om een fatsoenlijk en correct antwoord te krijgen m.b.t.mijn PB computer.
Helaas bleek dit verloren moeite.
Na een half jaar heb ik het opgegeven.
Ik hoop echt dat U hier werk van maakt want MEN IS WERKELIJK hard bezig de boel te belazeren.
PB mag mij mailen op>:[email protected] :evil: :evil: :evil:

devil

Ongelezen bericht door devil »

mensen die problemen hebben met mp3 spelers van packard bell:
maaknt niet uit welk model: ga naar www.service. packardbell website.
vul hier de STA formulier in (service trigger application). uitprinten en hiermee samen met aankoopbewijs en mp3 speler naar de winkel gaan
dan wordt het app namelijk omgeruild.

:wink:

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Daarna heeft de man ongelogen 10 minuten in de handleiding zitten zoeken of de oortelefoons niet om één of andere reden buiten de fabrieksgarantie vielen, wat natuurlijk onzin is want zonder oortelefoons heb je niets aan een MP-3 speler.
Onzin.

Zonder CD's heb je niks aan je CD brander, zonder autobanden kan niet rijden in je auto en zonder beltegoed heb je niks aan je mobiele telefoon. Moet het ook onder de garantie vallen dat je je CD's volknalt met Jody Bernal, dat je gaat streetracen en je banden aan gort rijdt, of al je beltegoed verbruikt en daarom niks meer aan je mobiele telefoon hebt?

Oordopjes gaan ontzettend vaak stuk en dienen gezien te worden als verbruiksmateriaal. De betere merken kennen een kleiner uitvalspercentage dan de goedkope crap, maar dan nog: die kabelbreuken heb je heel snel en alleen uiterste voorzichtigheid kan dat voorkomen.

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Je had voor die paar euri's meer ook een ipod moeten kopen. Meer geheugen en apple kan tenminste echte computers bouwen en dus ook randapparatuur.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mwa, mwa, dat niet eens zozeer. Oordopjes is gewoon verbruiksmateriaal dat snel stukgaat en ik vind het niet zo gek dat ze het niet zonder meer omruilen.

visse412

Ongelezen bericht door visse412 »

Sorry hoor maar dit begrijp ik echt niet. Je gaat toch echt niet verwachten dat je nieuwe oordopjes krijgt. Die dingen zijn super gevoelig, even blijven haken achter de deurklink, te hard opgerold, uit de oren getrokken omdat dochten alweer niet na vader luisterd.

En het rare is... vraag aan de klant of er iets mee is gebeurd, en nee hoor opeens deden ze het niet meer...

Je kan toch niet verwachten van een winkel dat ze de oordopjes omruilen. Nog even en dan worden de batterijen uit de MP3 speler ook omgeruild.

Het enige wat ik had kunnen doen was wat korting geven op nieuwe (betere oordopjes).

En nee ik werk niet bij de Dixons, zoals je in andere toppics kunt lezen werk ik bij de Media Markt.

@tje

Ongelezen bericht door @tje »

Captain Pervert, visse412: Jawel hoor dat ga ik wel verwachten. Je heb er nl. gewoon garantie op. Dus stel dat ie stuk gaat (op welke manier dan ook) dan heb je er garantie op. Als er garantie zit op de batterijen, dan wil ik deze ook vergoed hebben. En als je banden onder de garantie vallen, dan zou ik na de streetrace ook nieuwe banden gaan halen. Of betalen jullie hier wel gewoon voor terwijl het onder garantie valt? Dom hoor.

gjvisser: Ze maken hele goeie computers e.d. Maar ik zou absoluut geen mp3 speler kopen van zowel Apple als Sony. Bij beide MOET je het programma gebruiken om er mp3's op te zetten, terwijl je bij de andere merken rechtstreeks over kan zetten.

Packard Hell: Zoals ze bij Dixons wel weten bouwen de heren van Packard Bell (packard hell is een hele oude grap die al een hele lange baard heeft) een van de betere mp3 spelers. Daarbij is de garantievoorwaarden heel erg goed. Stuk? Hier een nieuwe! Dus is het een hele goede aankoop. Maar ja... die vooroordelen van jouw tegenover Packard Bell laten jou alleen nog maar negatief doen.

Groetjes
@tje

visse412

Garantie heb je alleen als er een technisch defect aan het apparaat wordt geconstateerd. Als je in de regen loopt met je MP3 speler/oordopjes en door vocht schade ontstaat GEEN GARANTIE dus. Dat valt onder het kopje: onhuil van buitenaf.

Er is altijd gebruikslijtage, dit is vooral bij oordopjes erg omdat deze in theorie snel kapot kunnen gaan door verkeerd gebruik. Autobanden is ook een goed voorbeeld, ook hier kan je niet mee terug gaan als deze slijten, het wordt anders als er spontaan een scheur in komt etc.

Maar als u denkt garantie te verkrijgen moet u zeker naar uw leverancier gaan en dit geval dus de Dixons. Dixons heeft een garantie termijn van 3 maand op accu's, oordopjes, etc. Echter moet dan wel blijken dat de oordopjes niet kapot zijn gegaan door verkeerd gebruik.

Met vriendelijke groet,

Jaap

@tje

Visse412: Als je met je audiodream buiten in de regen loopt en de oordopje gaan kapot, dan krijg je, volgends de PB regelingen, een nieuwe. Het is geweldig dat Dixons hier 3 maanden op geeft, maar raar als je verderop bij Dynabyte er 1 jaar op krijgt omdat hun volgends de PB-voorwaarden werken. Het is idd zo dat als je van de PB website het formulier download en invuld, je in de winkel direct een nieuwe krijgt.

Trinity

Ongelezen bericht door Trinity »

Dixons is een buitengewoon klantonvriendelijke winkel. Toen ik een fototoestel wilde kopen was men niet eens bereid om er een uit de vitrine te halen om te laten zien.
Oordopjes nu de naam iPod toch is gevallen, van mijn mini iPod, in Amerika gekocht, zijn al 2x gratis vervangen binnen een week per post door Apple Nederland opgestuurd. Dat noem ik service! Daar kan Dixons in ieder geval een voorbeeld aan nemen en Packard Bell ook. Bovendien hoeft een bedrijf geen faillissement aan te vragen door het verstrekken van koptelefoontjes....................
Klantenbinding wat is dat????

visse412

Volgens mij begrijpen jullie het verschil tussen service en garantie niet.

Natuurlijk is het netjes als ze de oordopjes vervangen, maar wettelijk gezien zijn ze dit niet verplicht als in de handleiding/voorwaarden staat dat oordopjes, accu's etc. een gratis accesoire is en/of deze speciale garanties hebben.

Het is natuurlijk logisch dat ze de oordopjes vervangen als blijkt dat deze het opeens niet meer doen. Maar hoevaak komt het wel niet voor dat door de consument zelf het oordopje kapot wordt gemaakt? Op dat moment is het netjes als ze de oordopjes GRATIS vervangen, maar dus niet verplicht.

Doet de winkelier dit niet dan is dit zijn goed recht en doet hij dit volgens de regels (evt. met het gevolg dat u het slechte service vindt en daar niet meer komt). Doet hij dit wel dan dan is het netjes en goed geregeld met als gevolg dat u niet hier een warme douche komt geven.

waar komt het op neer??? Service wordt standaard gevonden door de meeste consumenten... krijgen ze dit dan niet dan hangen ze in alle forum's hun verhaal op en is het bedrijf opeens slecht. In de tijd dat deze mensen al hun energie en tijd verspillen hadden ze allang hun oordopjes kunnen kopen en was het goedkoper geweest dan elke keer de pc aan en uit te zetten.

Een forum als trosradar is er om ideeën te delen, echte problemen op te lossen, maar zeker niet om te klagen over iets waar je wettelijk gezien geen recht op hebt. Dan krijgen we dadelijk situaties dat iedereen terug komt met hun autobanden, tandenborstels, kleding, schoenen, meubels, etc. deze slijten toch ook allemaal?

Groet,

Jaap

@tje

Beste Jaap,

Ik krijg toch de indruk dat jij het niet helemaal begrijpt. PB geeft een jaar garantie op het apparaat en de oordopjes. Als je oordopjes stuk gaan (in welke vorm dan ook) dan geeft PB hier garantie op. Dixons (waar het app. gekocht is) geeft hier geen garantie op, terwijl het ze dus niets kost. We hoeven hier niet te spraken over service. Het IS garantie. Dixons moet gewoon de garantievoorwaarden volgen waarin niets staat over uitzondering van de hoofdtelefoon......

Op z'n nederlands: Afkommen dus!

m.v.g.
@tje

Trinity

Ongelezen bericht door Trinity »

Beste Jaap,

De iPod oordopjes vielen ook wel degelijk onder de garantie. Ik weet niet of jij geld teveel hebt, ik niet in ieder geval, maar waarom zou een consument iets opnieuw moeten aanschaffen als het binnen de garantietijd kapot gaat????

groetjes,
Trinity

visse412

Trinity:

Elke producent heeft andere garantievoorwaarden. Ipod heeft andere voorwaarden dan PB, MAAAAR het blijft GARANTIE en GARANTIE zit alleen op een product bij een TECHNISCH DEFECT en dus niet als er iets kapot gaat door verkeerde behandeling of slijtage.

@tje:

Er zit 1 jaar garantie op de MP3 speler en als je de voorwaarden leest staat er vermeld dat de BATTERIJEN/ACCU en gebruiksaccesoires beperkte garantie hebben (3mnd dus) en dit alleen op TECHNISCHE DEFECTEN. een Hoofdtelefoon gaat niet zomaar kapot. Veel mensen draaien deze strak om het apparaat heen en zo gaan ze dus kapot.

Maar aangezien de consument alles beter weet dan de winkelier en de producent zullen we wel geen gelijk hebben :)

Groet,

Jaap

@tje

Beste Jaap,

DIT STAAT NIET IN DE GARANTIEVOORWAARDEN VAN EEN PB AUDIODREAM. DAARBIJ GEEFT PB OOK IDD GARANTIE OP DE HEADSET! Hierbij hoeft de winkelier niet een uitgebreide controle te gaan houden op de headset zelf. Dus of ie waterschade, draadbreuk of andere ongein heeft.

m.v.g.
@tje

visse412

GARANTIE heb je alleen bij een technisch defect!!!!!!!!!!!!

Het klopt dat de winkelier dit niet hoeft na te kijken en zo op kan sturen, maar stuur je het op en de leverancier ziet dat het defect is gegaan door 'onheil van buitenaf' dan worden er onderzoekskosten en/of vervangingskosten in rekening gebracht en deze ben je verplicht te betalen.

De winkelier kan je hier dus tegen beschermen door zelf te kijken wat de mogelijke oorzaak is. Ik heb geen zin om langer uit te leggen wat garantie is, en bel voor de gein PB maar eens op. Dagelijk maken ik en mijn collega's dit allemaal mee, ook heb ik aan de regio manager van de Dixons dit nagevraagd. Misschien dat jij het voor elkaar hebt gekregen om een nieuwe headset te krijgen, maar het is dus niet verplicht als blijkt dat het kapot is gemaakt i.p.v. kapot gegaan... Daar zit een wereld van verschil in. Wil je altijd zekerheid dan moet je het apparaat verzekeren, ook daar hebben Dixons en alle andere winkels een speciale verzekering voor. Want als kapot gaan door eigenschuld ook onder de garantie valt dan hoef ik geen all-risk auto verzekering op mijn nieuwe auto (3 jaar garantie) af te sluiten.

@tje

Nou begrijp ik waarom je zo door blijft zeuren. Jullie sluiten gewoon een extra garantie af (wat niet nodig is aangezien je die garantie heb). Bel idd gerust eens PB op. Je hoeft mij niet uit te gaan leggen wat garantie is. Jij moet jezelf eens gaan uitleggen wanneer je garantie hebt. En om dit aan een regiomanager te gaan vragen van een commercieel bedrijf........ Wat voor antwoord had je nou verwacht? Tuurlijk beginnen ze bij Dixons over die extra garantie.............

LEES NOU EINDELIJK EENS DIE GARANTIE VOORWAARDEN OF BEL IDD PACKARD BELL OP. SCHEELT JE EEN HELE DISCUSSIE HIER.

Gesloten