LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
nescio

Pixmania

Ongelezen bericht door nescio »

Ik heb iets meer dan een jaar (een jaar en en 7 dagen) geleden oordopjes gekocht bij Pixmania. Het gaat om Shure SE210 oordopjes. Nu zijn ze een tijdje geleden kapot gegaan, uit een oortje komt maar geluid.

Nu wil ik gebruik maken van de garantieregeling. Via de Pixmania website zie ik dat je de bon en een retourformulier moet hebben. De bon en het retourformulier heb ik niet meer, via de Pixmania website kan ik wel alle gegevens terugvinden. Een printje hiervan zou toch voldoende moeten zijn? Ik kan me nog een overheidsreclame herinneren waarbij een jongetje garantie krijgt op zijn speelgoed via een bankafschrift?

Een ander probleem is dat niet meer de gehele verpakking heb. Ik heb nog wel de 'plasticdoos' in de verpakking met daarin alle gebruiksaanwijzingen/papiertjes accesoires etc. maar de kartonnen doos daarom heen heb ik weggegooid.

Achteraf niet zo slim allemaal, maar aangezien het om redelijk dure oordopjes gaat had ik nooit verwacht dat hij zo snel kapot zou gaan.

Het bedrijf zit overigens voornamelijk in Frankrijk, maar verkoopt in 27 landen.

jor

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jor »

nescio schreef:Ik heb iets meer dan een jaar (een jaar en en 7 dagen) geleden oordopjes gekocht bij Pixmania. Het gaat om Shure SE210 oordopjes. Nu zijn ze een tijdje geleden kapot gegaan, uit een oortje komt maar geluid.

Nu wil ik gebruik maken van de garantieregeling. Via de Pixmania website zie ik dat je de bon en een retourformulier moet hebben.

Achteraf niet zo slim allemaal, maar aangezien het om redelijk dure oordopjes gaat had ik nooit verwacht dat hij zo snel kapot zou gaan.

Het bedrijf zit overigens voornamelijk in Frankrijk, maar verkoopt in 27 landen.
Ik zou er niet aan beginnen, je moet namelijk ook zelf alle verzendkosten te betalen en of het dan nog rendabel is weet ik niet. Pixmania staat slecht bekend op gebied van klantvriendelijkheid.De meeste reacties zijn negatief..
http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Nescio
Bespaar je de moeite want dat 1 kant het niet meer doet komt zeer waarschijnlijk door een kabelbreukje.
Dan heb je bv het snoertje verkeerd opgerold, of te strak, misschien ben je ergens achter blijven hangen.
In het 1e halve jaar moeten zij dit bewijzen, nu moet jij bewijzen dat dit niet gebeurd is en dat is onmogelijk. Meestal zit er op hoofdtelefoons en oordopjes een zeer beperkte garantie juist om bovengenoemde zaken. Ik zeg niet dat dit bij jou ook is gebeurd maar je kunt onmogelijk bewijzen dat het niet is gebeurd.

Succes in ieder geval

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor een beroep op de conformiteitseis, zoals het formeel heet, is het voldoende dat je bewijst dat je het bij hun gekocht hebt. Je moet dan kunnen bewijzen dat het product non-conform was. (Zeg maar vanaf het moment dat je het gekregen hebt.) Daarvoor is onvoldoende dat het product nu defect is. Als je hierin slaagt dan hoort het bedrijf de vezendkosten te betalen.
jor schreef:Ik zou er niet aan beginnen, je moet namelijk ook zelf alle verzendkosten te betalen en of het dan nog rendabel is weet ik niet. Pixmania staat slecht bekend op gebied van klantvriendelijkheid.De meeste reacties zijn negatief..
Maar ik vind niet dat meeste reacties negatief zijn om een goede reden.

jor

alfatrion schreef: Maar ik vind niet dat meeste reacties negatief zijn om een goede reden.
Wel, dat mag natuurlijk. Echter is het wel zo dat er een flink aantal reacties van Pixmania opstaan waar het bedrijf het boetekleed aantrekt en de gemaakte fouten toegeeft. Ik blijf het een vreemde constructie vinden, je denkt eigenlijk met een Nederlandse webshop te maken te hebben maar de spullen worden vanuit Parijs geleverd. Op zich niets mis mee maar zodra er retouren zijn gaat het vaak fout. Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugzenden en ook de kosten daarvan komen voor de koper.Gezien de vele klachten die op de diverse fora over Pixmania staan kan ik dit bedrijf echt niet aanraden, betaal dan een paar euro meer en bestel het gewoon bij een webshop die dichter bij huis is :wink:
Ook het feit dat er niet-Nederlandse mensen de telefoon opnemen en een duur 0900 nummer (0.25.- per minuut) dragen niet bij aan de service.

jor

alfatrion schreef:
Maar ik vind niet dat meeste reacties negatief zijn om een goede reden.
Dit is bv het stukje van moozzuzz van okt 2009
Verzending

Gewerkt via Kiala-punt, wat uiteindelijk de enige goedkope manier blijkt te zijn voor het bestellen van een autoradio. Let wel op: er zijn verschillende *shops* bij pixmania waardoor als je niet goed oplet 2 producten koopt bij 2 verschillende leveranciers (dus 2x verzendkosten). Het Kiala-systeem is wel handig, enkel de updates zijn nogal aan de trage kant (van status "bestelling moet verwerkt worden" naar "toegekomen"). De status op de pixmania-website lijkt ook niet realtime info te bevatten??

Helaas bleek het product dat ik bestelde (autoradio) een gebruikt exemplaar waarbij de garantie-zegel ("niet verbreken of je bent garantie kwijt") sterk beschadigd was. De CD-lade was onbeschermd verstuurd (die zit normaal gezien vastgeschroefd voor verzending) en het strafste van al: de power/audio-kabels waren doorgeknipt en nadien met plakband weer aanmekaar gezet!!!

Edit: in andere reviews lees ik dat men steeds veel te grote dozen gebruikt voor de verzending. Even melden dat ook ik een erg grote doos kreeg toegestuurd, doch daar het om een autoradio ging, was dat geen probleem...
Aftersales

Ik moet toegeven: ik neem nooit een extra garantie-regeling bij een webshop (en dat heb ik bij deze shop al erg veel beklaagd; zie verzending).

Het nummer voor informatie/communicatie is een betaalnummer! Ik heb geen contact-email-adres teruggevonden op de website.

Om het product terug te sturen diende ik het op te sturen naar Parijs (gekocht bij pixmania.BE). Kost: >26 EUR gezien het gewicht.

Ik selecteerde VERGOEDING aangezien ik principieel niets meer zal bestellen bij deze firma gezien het kapotte product dat ze me opstuurden.
Wat vind je hier dan onterecht aan terwijl het bedrijf zelf toegeeft een fout ( nu ja, fout. Gewoon gebruikte rommel verkocht ) te hebben gemaakt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Veel reacties zijn negatief om iets simpels als dat ze het niet binnen 2 dagen het product hadden. Dat doet niets af dat er ook legitieme reacties tussen zitten.

Gesloten