Ik heb 19 maanden geleden een laptop gekocht. Afgelopen week is de batterij gesneuveld (laadt niet meer op), dus ik heb hem teruggebracht. Op de factuur staat 24 maanden garantie, de balie-medewerker bevestigde dit en zei dat er geen probleem was.
Een week later krijg ik terug dat ik 100 euro moet betalen omdat hij buiten de garantietermijn valt. Toen ik vroeg hoe dat kan kreeg ik het volgende:
Klopt het dat ik niets te doen heb met Asus maar dat mijn koopovereenkomst met Alternate, waar 24 maanden garantie op is vermeld, betekent dat Alternate voor de kosten moet opdraaien?In de handleiding/warranty card van Asus die bij aanschaf van de notebook in de doos is meegeleverd staat vermeld: "Garantieperiode van de accu: Garantie van 12 maanden vanaf de datum van aankoop." Hierop is de prijsopgave gebaseerd.
Voor de duidelijkheid: de laptop is normaal gebruikt, niet mee gesjoemeld, en er is geen duidelijk aanleiding voor het defect. Dit is door de balie-medewerker bevestigd.