LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met iPad 6e generatie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jun 2020 11:13
Problemen met iPad 6e generatie
In mei 2019 kocht ik een iPad 6e generatie. Na 6 maanden kwamen de eerste problemen. Apps vielen uit en ook de iPad viel uit. Ik heb contact met Apple gezocht. Op afstand is er het een en ander gedaan. Dit hielp niet. Op advies van Apple naar een Amac winkel gegaan om diagnose te laten maken. Dit is tot twee keer toe gedaan. Apple heeft twee keer de iPad omgewisseld. Maar de problemen blijven bestaan. De iPad zit nu in het tweede jaar van de garantie. Apple wil geen compleet nieuwe iPad ( met accessoires) geven. Omdat hetgeen mogelijk geen hardware probleem is.
Ik moet weer eerst naar Amac voor een diagnose. Dus ben terug bij af.
Wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan ik nog doen zodat Apple wel mij echt helpt ipv mij van het kastje naar de muur stuurt.
Ik moet weer eerst naar Amac voor een diagnose. Dus ben terug bij af.
Wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan ik nog doen zodat Apple wel mij echt helpt ipv mij van het kastje naar de muur stuurt.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2020 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Als dit 3e keer zelfde oorzaak moeten ze nieuwe geven, maar bij iets anders is repareren toegestaan....
Zo zijn nu eenmaal de regels.
Zo zijn nu eenmaal de regels.
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Heeft u twee keer een andere ipad gekregen en ook bij de andere twee dezelfde problemen?
Hoeveel geheugen heeft de ipad en welke IOS versie staat er op?
Regelmatig nog geopende apps uit geheugen verwijderen maakt wel dat er genoeg geheugen vrij is om apps goed te laten werken.
Hoeveel geheugen heeft de ipad en welke IOS versie staat er op?
Regelmatig nog geopende apps uit geheugen verwijderen maakt wel dat er genoeg geheugen vrij is om apps goed te laten werken.
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Hebt/had u bij alledrie de I-pads dezelfde problemen met de apps? Gebruikt u alleen apps uit de app store of ook andere?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Geen kans in de wereld dat je 3 iPads treft met alledrie hetzelfde probleem, echt niet.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Een tijdje geleden voor onze jongste ook een tablet gekocht. Het ene na het andere spelletje werd gespeeld en op een gegeven moment problemen met de verbinding. Alle apps verwijderd en een voor een weer terug gezet. Met een tussenpose er tussen net zo lang tot het probleem zich weer voordeed. Bleek inderdaad te liggen aan een foute app.
In uw geval kan ik het mij bijna niet voorstellen dat precies bij de 3 Ipads van u dezelfde problemen zijn. Mocht dit een oorzaak hebben bij Apple zouden er meer klachten over te vinden moeten zijn. Ik zou de apps eens langslopen om te zien of er niets vreemds tussen zit.
In uw geval kan ik het mij bijna niet voorstellen dat precies bij de 3 Ipads van u dezelfde problemen zijn. Mocht dit een oorzaak hebben bij Apple zouden er meer klachten over te vinden moeten zijn. Ik zou de apps eens langslopen om te zien of er niets vreemds tussen zit.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Tenzij je de prijs een probleem vindtArizonakid schreef: ↑06 jun 2020 19:34Geen kans in de wereld dat je 3 iPads treft met alledrie hetzelfde probleem, echt niet.
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Een foute app is meestal de oorzaak, zeker als het bij verschillende iPad's is.
"Kolibri"
Het regelmatig sluiten van 'geopende' apps heeft geen gevolgen voor geheugen om apps goed te laten werken, het tegendeel is zelfs waar. Het zorgt ervoor dat de accu sneller slijt hoewel dat pas na een paar jaar merkbaar is.
Dit was vroeger bij Windows nodig maar al jaren een achterhaalt.
Het afsluiten van een app kun je doen wanneer een app vast loopt, dat lost soms het probleem op net als het helemaal uitzetten van de iPad en na een seconde of 20 weer aanzetten.
"Kolibri"
Het regelmatig sluiten van 'geopende' apps heeft geen gevolgen voor geheugen om apps goed te laten werken, het tegendeel is zelfs waar. Het zorgt ervoor dat de accu sneller slijt hoewel dat pas na een paar jaar merkbaar is.
Dit was vroeger bij Windows nodig maar al jaren een achterhaalt.
Het afsluiten van een app kun je doen wanneer een app vast loopt, dat lost soms het probleem op net als het helemaal uitzetten van de iPad en na een seconde of 20 weer aanzetten.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Denk dat dat lastig wordt om te onderbouwen. Immers als een app in het geheugen geladen zit heeft dit natuurlijk wel invloed op de werking van de tablet (IPad) zeker als er wat fout zit in de app zelf. In TS zijn geval kun je ook de conclusie trekken dat de oorzaak een externe factor is een nieuwe IPad zal net zoals de 2 vervangers geen enkele invloed hebben. Enige oplossing is 1 voor 1 de apps verwijderen en kijken of het probleem ook verdwijnt.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Als de iPad van mijn vrouw kuren heeft, is het sluiten van alle apps bijna altijd voldoende om de app die problemen gaf weer normaal te laten werken. Heel, heel soms is opnieuw opstarten noodzakelijk.
Hoe kan het regelmatig leegmaken van het geheugen de levensduur van de accu verkorten, terwijl dat pas na een paar jaar merkbaar is?
De vraag omkeren kan ook. Als na een paar jaar de accu de geest begint te geven, hoe valt dat dan toe te schrijven aan het al dan niet regelmatig leegmaken van het geheugen?
Hoe kan het regelmatig leegmaken van het geheugen de levensduur van de accu verkorten, terwijl dat pas na een paar jaar merkbaar is?
De vraag omkeren kan ook. Als na een paar jaar de accu de geest begint te geven, hoe valt dat dan toe te schrijven aan het al dan niet regelmatig leegmaken van het geheugen?
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Problemen met iPad 6e generatie
bupaul schreef: ↑07 jun 2020 17:19Een foute app is meestal de oorzaak, zeker als het bij verschillende iPad's is.
"Kolibri"
Het regelmatig sluiten van 'geopende' apps heeft geen gevolgen voor geheugen om apps goed te laten werken, het tegendeel is zelfs waar. Het zorgt ervoor dat de accu sneller slijt hoewel dat pas na een paar jaar merkbaar is.
Dit was vroeger bij Windows nodig maar al jaren een achterhaalt.
Het afsluiten van een app kun je doen wanneer een app vast loopt, dat lost soms het probleem op net als het helemaal uitzetten van de iPad en na een seconde of 20 weer aanzetten.
Het is onzin dat de accu sneller slijt door het sluiten van de apps. Wat wel waar is: Hoe minder apps je actief of passief open hebt staan, hoe langer het duurt voordat je accu leeg is.
En hoezo was dat bij Windows nodig? Mobile windows? Huh... Man, waar heb je het over?
Disclaimer: Ik werk bij een bedrijf dat apps ontwikkelt.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Dat was exact de reden dat ik ernaar vroeg: klinkt als een broodje aap.Methusalah schreef: ↑08 jun 2020 12:55Het is onzin dat de accu sneller slijt door het sluiten van de apps. Wat wel waar is: Hoe minder apps je actief of passief open hebt staan, hoe langer het duurt voordat je accu leeg is.
Re: Problemen met iPad 6e generatie
Ik heb mijn iPad 2018 (6e generatie) op 24-02-2020 gekocht bij BCC en ben blij te zien dat ook iemand anders problemen heeft met eenzelfde iPad.
Op 08-05-2020 heb ik een nieuwe iPad 2018 gekregen omdat de mijne instabiel was, apps vielen vanzelf uit en het toetsenbord blokkeerde soms. In de winkel is dit gezien en getest. De winkelbediende had nooit eerder problemen met Apple-producten dus hij vond het wel vreemd.
Echter, ook de tweede iPad 2018 vertoont dezelfde mankementen. Nu geeft dezelfde winkelbediende aan dat dit niet kan, niet bij Apple en niet bij 2 exemplaren. Ondanks dat hij de problemen weer constateerde, lag het volgens hem aan mijn account en ik moest maar naar de Apple Store in Amsterdam om eea te laten doormeten. Tja, wegens de coronacrisis was die gesloten...... Ik droop dus af met een advies waaraan ik niets had.
En nu zie ik dat dit ook bij een andere iPad 2018 voorkomt! Het kan dus wel degelijk een fout zijn in de software o.i.d. Nu ga ik er dus toch maar weer achteraan.
Wel heel vervelend en frustrerend dat sommigen je probleem, dat dus vaker juist bij de iPad 2018 voorkomt, afdoen met dat het aan jou ligt, niet aan Apple.
Op 08-05-2020 heb ik een nieuwe iPad 2018 gekregen omdat de mijne instabiel was, apps vielen vanzelf uit en het toetsenbord blokkeerde soms. In de winkel is dit gezien en getest. De winkelbediende had nooit eerder problemen met Apple-producten dus hij vond het wel vreemd.
Echter, ook de tweede iPad 2018 vertoont dezelfde mankementen. Nu geeft dezelfde winkelbediende aan dat dit niet kan, niet bij Apple en niet bij 2 exemplaren. Ondanks dat hij de problemen weer constateerde, lag het volgens hem aan mijn account en ik moest maar naar de Apple Store in Amsterdam om eea te laten doormeten. Tja, wegens de coronacrisis was die gesloten...... Ik droop dus af met een advies waaraan ik niets had.
En nu zie ik dat dit ook bij een andere iPad 2018 voorkomt! Het kan dus wel degelijk een fout zijn in de software o.i.d. Nu ga ik er dus toch maar weer achteraan.
Wel heel vervelend en frustrerend dat sommigen je probleem, dat dus vaker juist bij de iPad 2018 voorkomt, afdoen met dat het aan jou ligt, niet aan Apple.
Annemieke67
vindt dit leuk