LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met reparatie/garantie HP IPAQ 6510

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Robbieh

Problemen met reparatie/garantie HP IPAQ 6510

Ongelezen bericht door Robbieh »

Ik heb een onenigheid met HP over de garantie van mijn IPAQ 6510 PDA.

Het lukte mij dus niet meer om verbinding te maken met mijn PC via USB en tevens is het geluid kapot, ik hoorde niets als ik iemand belde en diegene die ik belde hoorde mij ook niet.

Deze problemen zijn afzonderlijk van elkaar ontstaan.

Nu kreeg ik van HP na onderzoek direct een email met een rekening:

Reaktie HP: Uw iPAQ is bij onze reparatielijn binnengekomen met een beschadigde connector en dit is een reparatie die buiten de HP garantievoorwaarden valt.

Ik stuur u hierbij de prijsopgave, voor een reparatie hebben wij een getekend exemplaar nodig van bijgevoegd document. U kunt dit document faxen, danwel scannen en via de mail terugzenden.

Kosten 284 euro ex BTW :shock: :shock: :shock:

Maar wat was er nu precies kapot? Een connector? En waarom zo duur? En zijn dan alle 2 de problemen opgelost?

Ik dus weer gemaild met deze vragen en kreeg dit als antwoord:

Reaktie HP: Het gaat om de headphone connector, deze zit op het mainboard geintergreerd en kan niet appart vervangen worden.

De reparatieprijs is dus een nieuw mainboard plus reparatie en transportkosten.

Maar de hoofdtelefoonaansluiting deed het gewoon nog, kon gewoon muziek luisteren etc, en wat heeft een hoofdtelefoon aansluiting te maken met verbinden via de pc? Is andere aansluiting.

Dus maar weer gemaild en het bleek een foutje te zijn:

Reaktie HP: Ik geef u daar verkeerde informatie, er is inderdaad helemaal niets aan de hand met de earphone connector.

Het gaat om de cradle connector, zoals u op bijgevoegde foto kunt zien zijn er een aantal pennetjes verbogen.

Overigens moet ook hiervoor het hele moederbord vervangen worden dsus de kosten zijn hetzelfde en de reparatie zal niet binnen de garantie gerepareerd kunne worden aangezien dit toch echt een probleem is die is ontstaan door verkeerd gebruik.

Mijn excuses nog voor de verkeerde informatie die ik u eerst gegeven heb.

Op de foto is inderdaad te zien dat er 2 pinnetjes verbogen zijn, hoe het ontstaan is weet ik niet, ik denk door het in de cradle zetten van het apparaat.

Is dat dan oneigenlijk gebruik?

Ik heb toen gevraagd ofdat dan alleen het probleem met het bellen opgelost kon worden. ( reparatie van de helft van de nieuwwaarde zie ik natuurlijk niet echt zitten )

Maar krijg nu dit als antwoord:

Reaktie HP: Ik kan de reparatie doorzetten zonder de connector te vervangen maar als blijkt dat om het geluidsprobleem op te lossen het moederbord moet worden vervangen komt de unit dus ongerepareerd terug.

De unit zit nog binnen de garantieperiode maar het moederbord niet meer daar het beschadigd is door verkeerd verbruik.

Dat betekend dus dat nu alle garantie aan het moederbord vervallen is omdat er onder 2 pinnetjes verbogen zijn??

Klopt dit qua wetgeving wel? En is het verbuigen van die pinnetjes uberhaupt wel oneigenlijk gebruik?

Captain Pervert

Re: Problemen met reparatie/garantie HP IPAQ 6510

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dat is een twistpunt. De enige die dat redelijkerwijs kan bepalen is de fabrikant. De bewijslast ligt weliswaar bij hem, maar het is niet zo heel moeilijk om het aanneembaar te maken dat die verbogen pennetjes jouw schuld zijn.

Wellicht kan je de andere reparatie uitvoeren en dan zelf het ding openschroeven en die pennetjes terugbuigen?

ChantalPeele

Re: Problemen met reparatie/garantie HP IPAQ 6510

Ongelezen bericht door ChantalPeele »

Dat open schroeven zou ik toch niet zo maar doen.
Als zij een onderdeel vervangen is het vaak zo dat je daar dan weer nieuwe garantie opgeven.
Wanneer jij het apparaat zelf open maakt vervalt vaak de garantie..

Gesloten