Hallo,
Ik heb een product gekocht, het factuur staat op naam. Maar ik wil nu het product doorverkopen. De winkel zegt dat ze geen garantie meer geven omdat het niet doorverkoopbaar is.
Ik koop toch een product + garantie dus mag je toch verwachten dat je die garantie gewoon door kan geven als je dus gewoon garantie vanaf de verkoopdatum rekent?
Wie kan mij helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Product met garantie doorverkopen?
Re: Product met garantie doorverkopen?
een product met garantie doorverkopen mag ten allen tijden alleen moet je met de koopopvolger afspreken dat als er iets is, hij/zij jouw naam blijft gebruiken totdat de garantie verstreken is.
Re: Product met garantie doorverkopen?
Bij een willekeurig exemplaar van een produkt, dus bij de meeste consumentengoederen die in grote aantallen beschikbaar zijn, gaat de garantie bij doorverkoop gewoon over op de nieuwe koper. Het specifieke produkt en de oorspronkelijke koper zijn namelijk willekeurig aan elkaar gekoppeld. Zou je zelf rechtsreeks het produkt hebben gekocht, zou je een zelfde soort exemplaar hebben kunnen treffen.
Anders wordt het als iets specifiek en uniek voor een bepaalde klant is gemaakt. Daarbij kan bijvoorbeeld rekening gehouden zijn met de omgeving en omstandigheden waar de oorspronkelijke koper het produkt gebruikt. Dus als sprake is van specifiek maatwerk.
Anders wordt het als iets specifiek en uniek voor een bepaalde klant is gemaakt. Daarbij kan bijvoorbeeld rekening gehouden zijn met de omgeving en omstandigheden waar de oorspronkelijke koper het produkt gebruikt. Dus als sprake is van specifiek maatwerk.