Ha,
Ik had in september een baitrunner gehaald, bij Raven, in de aanbieding. Die heb ik onvangen, doosje open gemaakt, spoel er af gehaald, nieuwe lijn er op, al vast 2 stuitjes er op, en terug doosje in.
4 maanden ongeveer later. Lekker weer, en ik heb eindelijk tijd om te vissen. Wil mijn hengels op tuigen en merk dat het voetje gebroken is. Balen dus!!! Dat was mij helaas niet opgevallen. En ik kan ook nergens het afgebroken stukje vinden.
Ok.. raven ge-emaild... ik moest naar de winkel in Tilburg komen, vanuit Breda. Kom ik daar aan, en wordt eigenlijk een beetje uitgelachen, en ik merk meteen dat ze liever hebben dat ik weer ga, met kapotte molen. Ene na de andere medewerker komt mij vertellen dat ik hem waarschijnlijk heb laten vallen.
Er zit niet 1 krasje op de molen verder. Maar omdat er al wel lijn op de spoel zat wist hij zeker dat de molen al gebruikt was.
Ze konden niks anders doen dan de molen naar Shimano op sturen, en dan moest ik maar wachten.
Ok.. naar huis, bijna 3 weken later, niks gehoord. Ik bellen, nou, ik zou de dag er op terug gebeld worden. Maar nee hoor... niks. Paar dagen later bel ik zelf maar weer. En toevallig was ie net terug van Shimano, echter, geen garantie. Ik zei, dat ik de molen bij hun heb gekocht, dus mijn garantie gaat via hun, en ze mogen dat niet op de leverancier afschuiven.
Raven zegt dat zij ook geen garantie geven. Maw, ik koop bij hun een molen die kapot is, en ik heb nulkommanul garantie op een product wat nog nooit is gebruikt. Argumenten waren weer, tsja, er zit al lijn op de spoel met stuitjes en al, dus die is al gebruikt. Je hebt hem laten vallen, en je hebt hem al maanden geleden gekocht.
Allemaal bull **** argumenten.
Ik zei, nou, stuur hem dan maar op, en dan ga ik daar nog wel werk van maken. Willen ze niet doen. Ik moet maar naar de winkel komen in Tilburg. Haha!!! Een service van lik mijn vestje!!!
Nu werd ik boos, andere medewerker, en nu willen ze hem wel opsturen, maar dan moet ik wel verzendkosten a 6.95 over maken.....
Voor een kapotte molen he, waar ik verder helemaal niks meer mee kan.
Super pissed ben ik. Ik koop daar al meer dan tien jaar voor veel geld spullen, en is er 1 keer iets kapot en ze geven geen garantie, schuiven het af op de leverancier, je wordt onfatsoenlijk behandeld in de winkel, en ze willen de kapotte molen niet eens terug sturen zonder extra kosten.
Ik zei, stuur maar rekening, met verzendkosten, dan betaal ik dat wel, en dan ga ik er verder werk van maken. Zou hij meteen doen..... niks ontvangen nog....
Nou, dit topic ook mede gemaakt om te ranten, ff stoom af blazen. Maar wat kan ik nu verder nog doen? Heb ik recht op garantie of vinden jullie ook dat ik dat meteen had moeten zien en melden? Ik heb toch gewoon 2 jaar garantie zou je zeggen?
Dit is toch gewoon schandalig of zie ik dat verkeerd?
Heb ik nu ergens recht op of gewoon dikke pech?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Raven hengelsport
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Raven hengelsport
De 2 jaar garantie is op productfouten. U hebt de baitrunner ontvangen en in gebruik genomen. Normaliter zou je kunnen zien dat deze kapot is. Na 4 maanden kunt u het niet meer hard maken dat het zo geleverd is.
Re: Raven hengelsport
U heeft het product in gebruik genomen dus en geen onvolkomenheden geconstateerd waaruit je mag opmaken dat het produkt op het moment van leveren conform was.Turfschipper schreef: Ik had in september een baitrunner gehaald, bij Raven, in de aanbieding. Die heb ik onvangen, doosje open gemaakt, spoel er af gehaald, nieuwe lijn er op, al vast 2 stuitjes er op, en terug doosje in.
Na 4 maanden zou je hooguit nog kunnen redeneren dat het produkt kwalitatief niet voldoet en dat het stukje er spontaan is afgebroken. U heeft het voetje niet meer waardoor de leverancier niets meer kan onderzoeken.4 maanden ongeveer later. Lekker weer, en ik heb eindelijk tijd om te vissen. Wil mijn hengels op tuigen en merk dat het voetje gebroken is. Balen dus!!! Dat was mij helaas niet opgevallen. En ik kan ook nergens het afgebroken stukje vinden.
Nee, uitstekende argumenten wat mij betreft.Raven zegt dat zij ook geen garantie geven. Maw, ik koop bij hun een molen die kapot is, en ik heb nulkommanul garantie op een product wat nog nooit is gebruikt. Argumenten waren weer, tsja, er zit al lijn op de spoel met stuitjes en al, dus die is al gebruikt. Je hebt hem laten vallen, en je hebt hem al maanden geleden gekocht.
Allemaal bull **** argumenten.
Ook weer volkomen terecht, u wilt hem naar de winkel sturen en u bent dan ook verantwoordelijk voor die verzendkosten.Ik zei, nou, stuur hem dan maar op, en dan ga ik daar nog wel werk van maken. Willen ze niet doen. Ik moet maar naar de winkel komen in Tilburg. Haha!!! Een service van lik mijn vestje!!!
Nu werd ik boos, andere medewerker, en nu willen ze hem wel opsturen, maar dan moet ik wel verzendkosten a 6.95 over maken.....
Het is uw keus een poging te doen om uw recht op garantie te verzilveren, dat is dus uw belang en ja, dat kan geld kosten. Als het u niets waard is, moet het ding in de prullenbak gooien.Voor een kapotte molen he, waar ik verder helemaal niks meer mee kan.
Als ik de winkel was, had ik dit niet gedaan. Dikke kans dat u die rekening niet gaat betalen.Ik zei, stuur maar rekening, met verzendkosten, dan betaal ik dat wel, en dan ga ik er verder werk van maken. Zou hij meteen doen..... niks ontvangen nog....
U heeft dikke pech.Nou, dit topic ook mede gemaakt om te ranten, ff stoom af blazen. Maar wat kan ik nu verder nog doen? Heb ik recht op garantie of vinden jullie ook dat ik dat meteen had moeten zien en melden? Ik heb toch gewoon 2 jaar garantie zou je zeggen?
Dit is toch gewoon schandalig of zie ik dat verkeerd?
Heb ik nu ergens recht op of gewoon dikke pech?
Re: Raven hengelsport
Met dom geweld krijg je bijna niet het voetje kapot , bekijk het eens onder een vergrootglas ,misschien kun je dan een breukje zien zitten dan heb je meer kans op garantie.
Re: Raven hengelsport
Tsja die 4 maanden, dat is het probleem
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mei 2018 16:55
Re: Raven hengelsport
Hmmmm.... dit zijn toch wel andere antwoorden die ik krijg op een visforum. Die zijn ook bekend met Raven natuurlijk. Al is ook niet iedereeen daar zeker hoor,Nevyn schreef:Tsja die 4 maanden, dat is het probleem
Ik snap niet dat die 4 maanden er toe doen, je hebt toch altijd recht op twee jaar garantie? Bij deugdelijk gebruik? Nou, ik heb hem nooit gebruikt, dan ben ik er in ieder geval niet onfatsoenlijk mee omgegaan.
Maar ok, verrast me om zo een verschil te lezen in reacties haha. Nu ga ik wel twijfelen, maar zo laten of zoals ergens anders wordt voorgesteld, zelf de molen naar Shimano opsturen.
Voor de geïnteresseerden, dit is het topic op het visforum.
http://carpboard.karperwereld.nl/viewto ... 33&t=83461
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mei 2018 16:55
Re: Raven hengelsport
Ik zal ff nummeren en antwoorden, wellicht het handigst, .newmikey schreef:1. U heeft het product in gebruik genomen dus en geen onvolkomenheden geconstateerd waaruit je mag opmaken dat het produkt op het moment van leveren conform was.Turfschipper schreef: Ik had in september een baitrunner gehaald, bij Raven, in de aanbieding. Die heb ik onvangen, doosje open gemaakt, spoel er af gehaald, nieuwe lijn er op, al vast 2 stuitjes er op, en terug doosje in.
2. Na 4 maanden zou je hooguit nog kunnen redeneren dat het produkt kwalitatief niet voldoet en dat het stukje er spontaan is afgebroken. U heeft het voetje niet meer waardoor de leverancier niets meer kan onderzoeken.4 maanden ongeveer later. Lekker weer, en ik heb eindelijk tijd om te vissen. Wil mijn hengels op tuigen en merk dat het voetje gebroken is. Balen dus!!! Dat was mij helaas niet opgevallen. En ik kan ook nergens het afgebroken stukje vinden.
3. Nee, uitstekende argumenten wat mij betreft.Raven zegt dat zij ook geen garantie geven. Maw, ik koop bij hun een molen die kapot is, en ik heb nulkommanul garantie op een product wat nog nooit is gebruikt. Argumenten waren weer, tsja, er zit al lijn op de spoel met stuitjes en al, dus die is al gebruikt. Je hebt hem laten vallen, en je hebt hem al maanden geleden gekocht.
Allemaal bull **** argumenten.
4.Ook weer volkomen terecht, u wilt hem naar de winkel sturen en u bent dan ook verantwoordelijk voor die verzendkosten.Ik zei, nou, stuur hem dan maar op, en dan ga ik daar nog wel werk van maken. Willen ze niet doen. Ik moet maar naar de winkel komen in Tilburg. Haha!!! Een service van lik mijn vestje!!!
Nu werd ik boos, andere medewerker, en nu willen ze hem wel opsturen, maar dan moet ik wel verzendkosten a 6.95 over maken.....
Het is uw keus een poging te doen om uw recht op garantie te verzilveren, dat is dus uw belang en ja, dat kan geld kosten. Als het u niets waard is, moet het ding in de prullenbak gooien.Voor een kapotte molen he, waar ik verder helemaal niks meer mee kan.
5. Als ik de winkel was, had ik dit niet gedaan. Dikke kans dat u die rekening niet gaat betalen.Ik zei, stuur maar rekening, met verzendkosten, dan betaal ik dat wel, en dan ga ik er verder werk van maken. Zou hij meteen doen..... niks ontvangen nog....
6. U heeft dikke pech.Nou, dit topic ook mede gemaakt om te ranten, ff stoom af blazen. Maar wat kan ik nu verder nog doen? Heb ik recht op garantie of vinden jullie ook dat ik dat meteen had moeten zien en melden? Ik heb toch gewoon 2 jaar garantie zou je zeggen?
Dit is toch gewoon schandalig of zie ik dat verkeerd?
Heb ik nu ergens recht op of gewoon dikke pech?
1. Ik heb het ontvangen en heb idd niks gemerkt. Heb het product niet in gebruik genomen. Echter, dit zou toch niet uit moeten maken? Stel ik had hem wel gebruikt, en dat pootje breekt zomaar af, heb ik dan nergens recht op?
2. Ik heb het afgebroken pootje nooit gezien, is onvindbaar. Terwijl de reel nog nooit een kamer is uitgeweest waar ik hem uit de doos heb gehaald. Mocht het toch bij mij zijn gebeurd, onbewust, ongemerkt, dan moet dat afgebroken stukje toch ook hier liggen? Dat is niet het geval.
3. Dus nieuwe, nog nooit gebruikte lijn op de spoel vind jij een reden om geen garantie te geven? Zij zeggen ik heb hem laten vallen, ik zeg van niet. Dat vind jij ook weer een prima reden om geen garantie te geven?
Ok...
4. Je begrijpt het verkeerd. Die molen had ik al naar Tilburg gebracht, die lag dus daar. Na een maand wachten en zelf contact opnemen, blijkt dat ik geen garantie had. En toen zei ik, stuur hem dan maar terug naar Breda. Dat wilde ze in eerste instantie helemaal niet doen, kom maar naar de winkel toe. En later wel mits ik de verzendkosten betaalde.
Daar kan jij dan ook weer van zeggen, dat ik dat maar moet betalen. Maar vraag ik me af, bestaat er ook nog iets als service? Ik ben daar al langer dan tien jaar vaste klant he.....
5. Hoezo grote kans dat ik dat niet betaal? En wat is dan het probleem, dat ze ff een emailtje moesten sturen? Is dat zo erg dan? Voor uw info, ik heb meteen na ontvangst van de rekening betaald. Ik heb de molen inmiddels ook ontvangen.
6. Daar lijkt het wel op ja haha
Nouja, nog maar even over nadenken.
Iedereen bedankt voor uw input, weliswaar zeer verrast maar het is hoe het is.