LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Refund van game op PS5
Refund van game op PS5
Goedendag,
Ik had afgelopen zaterdag 15 mei het voornemen om, via de Playstation-store, een digitale game aan te schaffen voor mijn ps5.
Bij het aanschaffen van de game, kreeg ik een viertal opties namelijk;
1) de normale versie
2) de Special Edition
3) de normale versie
4) de Special Edition
Verder stond er geen info erbij vermeld welke de PS4 versie betrof en welke de PS5 versie betrof.
Ik had keuze 4, de Speciale Editie aangeklikt, met de gedachte dat dit ook de PS5 versie zou zijn. Hierbij kreeg ik nog steeds geen informatie omtrent welke versie het betrof en had ik de betaling in orde gemaakt.
Vervolgens heb ik de game, via de Playstation-store, gedownload en opgestart.
Eenmaal opgestart kwam ik erachter door diverse ingame beperkingen op framerates, en keuzemogelijkheden, dat ik de PS4 versie had aangeschaft i.p.v. de PS5 versie.
Playstation-store hanteert de volgende regel m.b.t. restitutie-aanvraag voor games:
"Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt."
Mijn vraag is nu, maak ik aansprak op restitutie?
Mijns inzien is de Playstation-store in gebreke gebleven doordat zij, op de eerder benoemde viertal keuze-site van de game, te vermelden welke versie het betrof, lees de PS4 of de PS5 versie.
Ik had afgelopen zaterdag 15 mei het voornemen om, via de Playstation-store, een digitale game aan te schaffen voor mijn ps5.
Bij het aanschaffen van de game, kreeg ik een viertal opties namelijk;
1) de normale versie
2) de Special Edition
3) de normale versie
4) de Special Edition
Verder stond er geen info erbij vermeld welke de PS4 versie betrof en welke de PS5 versie betrof.
Ik had keuze 4, de Speciale Editie aangeklikt, met de gedachte dat dit ook de PS5 versie zou zijn. Hierbij kreeg ik nog steeds geen informatie omtrent welke versie het betrof en had ik de betaling in orde gemaakt.
Vervolgens heb ik de game, via de Playstation-store, gedownload en opgestart.
Eenmaal opgestart kwam ik erachter door diverse ingame beperkingen op framerates, en keuzemogelijkheden, dat ik de PS4 versie had aangeschaft i.p.v. de PS5 versie.
Playstation-store hanteert de volgende regel m.b.t. restitutie-aanvraag voor games:
"Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt."
Mijn vraag is nu, maak ik aansprak op restitutie?
Mijns inzien is de Playstation-store in gebreke gebleven doordat zij, op de eerder benoemde viertal keuze-site van de game, te vermelden welke versie het betrof, lees de PS4 of de PS5 versie.
- Moneyman
- Berichten: 31827
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door Pteradon
Re: Refund van game op PS5
Dat wat jij een "gedachte" noemt, is toch niets meer dan een blinde gok met 50% kans? Wat bracht je op het idee die gok te nemen, in plaats van eerst de benodigde informatie op te vragen?
Je zou kunnen proberen de overeenkomst te vernietigen op basis van dwaling of een oneerlijke handelspraktijk. Maar bedenk wel dat er geen sprake is van verkeerde of misleidende informatie, er was géén sprake van informatie. Dat zal je tegengeworpen worden.
Ik zou het standpunt innemen dat er geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen omdat het aanbod van de verkoper onvoldoende bepaalbaar was (zoals dat op grond van art. 6:227 BW wel vereist is).
Re: Refund van game op PS5
Dat wat jij een "gedachte" noemt, is toch niets meer dan een blinde gok met 50% kans? Wat bracht je op het idee die gok te nemen, in plaats van eerst de benodigde informatie op te vragen?
Je zou kunnen proberen de overeenkomst te vernietigen op basis van dwaling of een oneerlijke handelspraktijk. Maar bedenk wel dat er geen sprake is van verkeerde of misleidende informatie, er was géén sprake van informatie. Dat zal je tegengeworpen worden.
Ik zou het standpunt innemen dat er geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen omdat het aanbod van de verkoper onvoldoende bepaalbaar was (zoals dat op grond van art. 6:227 BW wel vereist is).
Pteradon
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Refund van game op PS5
Ik zou gewoon even contact met ze opnemen. Waarschijnlijk kan je namelijk makkelijk upgraden naar de andere versie. En ik zie niet in waarom Sony daar moeilijk over gaat doen.
Re: Refund van game op PS5
Bedankt voor uw reacties.
Ik heb contact opgenomen met Playstation Support en de situatie uitgelegd.
In eerste instantie wilden zij geen gehoor geven aan het verzoek, waarop ik uw, Moneyman, advies heb opgevolgd.
Zojuist reactie gehad van Playstation Support dat zij het verzoek honoreren en het bedrag terug overmaken naar mijn ps-account.
Nogmaals bedankt voor uw adviezen.
Ik heb contact opgenomen met Playstation Support en de situatie uitgelegd.
In eerste instantie wilden zij geen gehoor geven aan het verzoek, waarop ik uw, Moneyman, advies heb opgevolgd.
Zojuist reactie gehad van Playstation Support dat zij het verzoek honoreren en het bedrag terug overmaken naar mijn ps-account.
Nogmaals bedankt voor uw adviezen.
Re: Refund van game op PS5
Er is ook sprake van een misleidende handelspraktijk indien essentiele informatie niet wordt gegegen.