Remeha zegt: Het is mogelijk dat de motor/actuator door waterschade als gevolg van lekkage van de driewegklep defect kan raken, waardoor beide onderdelen dus gelijk defect kunnen zijn.
Het één is namelijk het gevolg van het ander.
Afgaande op het serienummer van zijn toestel en het feit dat de driewegklep volgens u nog nooit vervangen is, kun je concluderen dat uw driewegklep uit de serie komt met een (minimale) verhoogde kans op uitval.
De actuator is stuk of niet.....
De klep kan vast zitten door vuil dus ultrasoon reinigen als je een flinke lading van deze hebt en 80% werkt weer.
Ik heb handeltje in gereviseerde en geteste onderdelen.
Verder is de 3 weg klep een onderdeel die in meerdere merken voorkomt en je kunt uit enkele merken kleppen kiezen!
Ook nog merk en merkloos in andere doosjes maar zonder doosje moet je op sticker kijken of het een dure of goedkope is.
Systeem goed schoon spoelen bij nieuwe kachel of bij vervuilde klep want niet iedereen wil duur vuil filter monteren dat ook onderhoud nodig heeft, want een volle opvang en dan heb je ook een storing.....
Bij nieuwe ketel na aftap eerst 3x vullen, pompen en weer leeg en meeste is weg.
stofzuigertje schreef:Als je beide vervangt kun je geld verdienen....
Ze worden door Remeha als een service pakketje samen verkocht.
En Remeha zegt:
Het is mogelijk dat de motor/actuator door waterschade als gevolg van lekkage van de driewegklep defect kan raken, waardoor beide onderdelen dus gelijk defect kunnen zijn.
Het één is namelijk het gevolg van het ander.
Op 9 maart was je nog zo positief........
Overigens niet al te netjes om je communicatie met je instalateur ook direct on-line te gooien.
Dat getuigd niet echt van fatsoen.
Een Remeha doosje is duur, ik haal wel dezelfde onderdelen die ook in Remeha passen bij warmteservice... .
Welk merk maakt nauwelijks uit, meestal Honnywell , de grote onderdelen leverancier van heel veel merken!
@XXX
• Dank voor je reactie.
• Ik snap dat jullie niet akkoord gaat met mijn voorstel.
• Je begrijpt dat ik geen akkoord hebt gegeven voor jullie claim van 54,45 Euro (ten behoeven van klacht afhandeling) en daarom totaal ongegrond is.
@XXX en Remeha:
• Ik kijk uit naar de terugkoppeling van Remeha over de actuator & driewegklep die voortijdig kapot is gegaan.
• Ik wil uiterlijk binnen 2 weken en redelijke termijn horen, ik neem aan dat XXX en Remeha daar samen wel uit komen.
Veel plezier dan maar. Een schaakspel kan heel ontspannend werken en even afleiden van discussies met allerlei financiële instanties en anderen om je heen.
Zelf heb ik een Remeha Calenta ketel uit 2012 ofzo. In 2017 heeft men de driewegklep vervangen. Helemaal kostenloos, Remeha gaf aan dat het een productie fout is. Ik belde en binnen minuut begreep hij het probleem. Geen voorrijkosten, geen materiaal kosten. Echt helemaal niets.
MAAAAAR let op, je moet dit via Remeha zelf doen en niet via je lokale installatieboer. Die moet je wel gewoon betalen.