LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparateur beschadigt laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mieketd

Reparateur beschadigt laptop

Ongelezen bericht door mieketd »

Besten,

Ik zou graag advies krijgen in hoeverre ik in mijn recht sta in de volgende situatie:

De harde schijf van mijn laptop is een halve maand geleden gecrashed. (Ik heb mijn gegegevens terug kunnen krijgen, maar de schijf is niet te recoveren.) Mijn laptop van bijna 2 jaar oud, gekocht bij CampusShop, viel nog binnen de garatieperiode, dus ik had recht op een nieuwe harde schijf. Na veel gebel en gedoe (een verhaal voor een andere keer wellicht), heb ik het voor elkaar gekregen dat een reparateur van een 3e partij de harde schijf op locatie kwam vervangen. Hij heeft gisteren, 21juli, de schijf vervangen, laten zien dat de schijf ook werkt en daarna een verse installatie van windows aangezet, deze kon ik zelf wel afmaken heb ik aangegeven. Ik heb getekend dat het o.k. was; de schijf werkt prima en de reparateur is weer vetrokken.

Ik merk een half uur nadat hij weg is, dat de laptop een zacht tikkend geluidje maakt, wat het eerder niet maakte, dus ik zet het apparaat uit en draai het om. Tot mijn schrik zie ik dat het klepje waar de schijf onder zit niet goed meer afsluit en er dus een flinke kier tussenzit. Nadat ik zelf voorzichtig de klep heb verwijderd zie ik dat er verscheidene plastic onderdeeltjes van de kast, niet van het klepje, zijn afgebroken of verbogen en 1 of 2 zijn er in mijn laptop beland. Dit moet met kracht zijn gebeurd om de klep te verwijderen. Ik heb direct teruggebeld, maar de reparateur was niet te bereiken volgens de dame aan de telefoon, dus ik zou die middag nog teruggebeld worden. Niks gehoord en vandaag zelf gebeld, ik zou vandaag nog teruggebeld worden... Nog niets gehoord op dit moment.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb getekend voor het feit dat de harde schijf werkt/goed is. Pas later zag ik het defect in de kast van mijn laptop, ik heb daarvoor absoluut niet getekend. Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, wellicht wordt dit keurig opgelost, maar ik zou hierover graag advies inwinnen; wat is wijsheid?

Dankjulliewel!

- Mieke
Laatst gewijzigd door mieketd op 23 jul 2014 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Reparateur beschadigt laptop

Ongelezen bericht door dhc »

Tja....bewijs leveren en dat kun je niet....geen zaak!
Snap ook werkelijk niet dat je niets controleert!

mieketd

dhc schreef:Tja....bewijs leveren en dat kun je niet....geen zaak!
Dat is inderdaad wat ik ook vrees.

Het niet controleren is een kwestie van 't eerst een keer meemaken dat dit dus ook kan gebeuren en dat je altijd dit soort dingen dus moet controleren. Leermoment dat niet iedereen zo goed te vertrouwen is. In ieder geval bedankt voor je reactie.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja je hebt getekend, maar dat is in feite alleen dat de monteur is langs geweest. In principe zit er garantie op de reparatie, dus ik zou die gewoon nogmaals laten repareren.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

dhc schreef:Tja....bewijs leveren en dat kun je niet....geen zaak!
Bij controle zat er gewoon een werkende harde schijf in de laptop, daar is voor getekend.

Het tikken zullen de nokjes zijn die in de ventilator geraakt zijn (mogelijk komen die er uit met schudden). Misschien was bij de controle de laptop nog koud, en stond ventilator stil, dan treedt euvel nog niet op.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:Tsja je hebt getekend, maar dat is in feite alleen dat de monteur is langs geweest. In principe zit er garantie op de reparatie, dus ik zou die gewoon nogmaals laten repareren.
Oftewel de vraag is wat er verder behalve de handtekening op dat papier staat. Waar heeft ts voor getekend. Er zit inderdaad garantie op de reparatie, maar of dit daar onder valt, vraag ik mij af.

mieketd

Dank voor alle reacties.

Ik ben tot op heden nog steeds niet teruggebeld.

Het niet goed afsluiten van het klepje heb ik nu zelf maar 'gemaakt' door een plastic palletje wat al verbogen was helemaal er af te breken, zodat de overige palletjes wel goed kunnen klemmen. Het klepje zit nu wel goed dicht. Ik denk dat ik het hierbij laat; hoewel mijn laptop wel beschadigd is, is het niet zichtbaar of hinderlijk meer en nu dus 'opgelost'. Het zal denk ik meer problemen met zich meebrengen als ik het wil laten maken: Ik zal mijn laptop dan waarschijnlijk een paar weken kwijt zijn voor reparatie en ik kan op dit moment echt niet zonder laptop.

(Het getik is toch de schijf, die heb ik goed gecontroleerd en daar is niks mis mee: Hij is simpelweg niet zo stil als mijn vorige schijf.)

In ieder geval bedankt voor jullie input!

Groeten,

Mieke

Gesloten