21 juni 2013 heb ik op de website iBood een Google Nexus 4 besteld.
Een aantal maanden heb ik hier erg veel plezier van gehad totdat de telefoon 's nachts zomaar uit het niets uitviel en later ook spontaan tijdens het gebruiken.
7 weken geleden ( 2 september 2013) heb ik bij iBood een verzoek tot garantie en reparatie gedaan en de telefoon dezelfde dag nog opgestuurd. De telefoon ging eerst naar CE Repair Mijdrecht.
Op 13 september kreeg ik een email van iBood dat de telefoon is doorgestuurd naar het service centrum van de fabrikant (LG).
7 oktober heb ik een email gestuurd naar iBood hoe het er met de telefoon voor stond. Hier kreeg ik (na enige tijd) een niet duidelijke reactie op met de conclusie afwachten en dat de gemiddelde reparatietijd 6-8 weken bedroeg.
In de voorwaarde die ik kreeg voordat ik de telefoon opstuurde staat duidelijk dat de gemiddelde reparatietijd 4-6 weken zou zijn.
Inmiddels ben ik nu dus 7 weken verder nadat de telefoon aankwam bij het reparatiecentrum en is er nog helemaal niks duidelijk.
Ik heb op internet lopen zoeken naar de rechten die ik heb en hoelang de reparatietijd is en hier kwam het volgende uit voort:
'Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.'
Nu vraag ik mij af wat onder een 'bepaalde tijd' valt? Er staat duidelijk bij dat ik er niet teveel last van mag hebben maar ik ben nu 7 weken verder en dit vind ik gewoon onacceptabel. Ik heb een behoorlijke prijs betaald voor het product en dit krijg ik er voor terug..!
Ik zou graag wat reactie's willen hebben over wat ik het beste kan doen en misschien heeft u ook ervaring met zo'n lange reparatietijd en wat was de oplossing daarvoor?
Alvast heel erg bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie duur tijdens reparatie bij garantie (iBood)
-
Re: Reparatie duur tijdens reparatie bij garantie (iBood)
Zoals u zelf zegt, is de zinsnede " zonder als te veel overlast" niet eenduidig bepaald, en laat ruimte voor interpratie van de partijen.
Persoonlijk vind ik 7 weken te lang, zeker als u geen leentoestel ter beschikking is gesteld.
Ik zou ze een bericht sturen, waarin u een fatale termijn noemt, bijvoorbeeld 10 werkdagen, en als uw toestel dan niet gerepareerd terug ontvangen is, u de overeenkomst ontbindt vanwege non-conformiteit en uw geld (en eventuele kosten) terug eist.
Persoonlijk vind ik 7 weken te lang, zeker als u geen leentoestel ter beschikking is gesteld.
Ik zou ze een bericht sturen, waarin u een fatale termijn noemt, bijvoorbeeld 10 werkdagen, en als uw toestel dan niet gerepareerd terug ontvangen is, u de overeenkomst ontbindt vanwege non-conformiteit en uw geld (en eventuele kosten) terug eist.
7 weken is veel te lang. Is dat ding naar Mars onderweg of zo? U hoeft dit niet te accepteren. Geef Ibood middels een brief nog 10 dagen de tijd de gerepareerde telefoon te leveren of anders zult u de koop ontbinden en uw geld terug vorderen.
De wet heeft het over "binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper". Onder een redelijke termijn moet verstaan worden de termijn waarbinnen het redelijkerwijs haalbaar is om producten te herstellen. Zes weken is toch wel een echt bovengrens. Dus kunt u nu de koop ontbinden.
U heeft overigens wettelijk gezien recht om huurkosten voor een ander product te verhalen op de verkoper.
U heeft overigens wettelijk gezien recht om huurkosten voor een ander product te verhalen op de verkoper.
Bedankt voor de reactie's allemaal.
Zoals jullie zeiden heb ik contact opgenomen met iBood om een termijn te stellen voor het ontbinden van de koopovereenkomst.
4 dagen daarna werd er met mij contact opgenomen dat het reparatiecentrum het probleem niet heeft kunnen oplossen. iBood bood mij alsnog de optie om de koopovereenkomst te ontbinden vanwege de lange reparatietijd. Ik heb hier mee ingestemd en ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat het totale bedrag onderweg is.
Al met al is het probleem helemaal opgelost en mede met behulp van de reactie's om een termijn te stellen voor het ontbinden.
Hartelijk bedankt!
Zoals jullie zeiden heb ik contact opgenomen met iBood om een termijn te stellen voor het ontbinden van de koopovereenkomst.
4 dagen daarna werd er met mij contact opgenomen dat het reparatiecentrum het probleem niet heeft kunnen oplossen. iBood bood mij alsnog de optie om de koopovereenkomst te ontbinden vanwege de lange reparatietijd. Ik heb hier mee ingestemd en ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat het totale bedrag onderweg is.
Al met al is het probleem helemaal opgelost en mede met behulp van de reactie's om een termijn te stellen voor het ontbinden.
Hartelijk bedankt!