LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatie vald niet onder Garanie Sony
reparatie vald niet onder Garanie Sony
hallo,
heb 14 febr 2011 mini laptop gekocht een sony vaio van 366,00
weinig gebruikt . de updad deed die al niet meer wilde laptop aan zetten zwart scherm deed niets gaf aan bootmgr inage is corrupt The systum can not boot
telfoon van sony gekregen opgebeld laptop werd opgestuurd na 1 week kreeg ik een mail waar in stond Onze technicus heeft het apparaat onderzocht en het volgende gevonden: S0030 - NO POST en reparatie vald niet onder garantie kosten 180,00 euro waar ik het niet eens mee ben dus opgebeld toen begon het
wilde weten wat soo30-NO POST betekend nu nog geen andwoord opgehad
helpdesk ook niet veel aangehad kunnen alleen via mailcontakt krijgen met tsjechie wat daar was me laptop naar toegestuurd wat ik niet wist naar vijf keer bellen wat een beetje uit de hand liep om dat ik zo boos was heb ik gezeg stuur me laptop maar terug dat kon maar dan moest ik 98,00 eur betaalen voor verzendkosten dat is gebuurd ik heb niet betaald dat hebben zij gedaan om van me af te kommen 12 jullie opgestuurd en had het 13 jullie thuis met briefje erbij Wij hebben u het genoegen u uw volleddig nageken vaio terug bezorgen
en dat wij u garanderen dat u vaio weer voldoet aan de strenge kwaliteisnormen van sony niet dus hij is niet gemaakt zo als ik het heb opgestuurd is die ook weer terug gekomen lekker dus zijn er meer mensen met klachten over sonny laptop vaio hoor ik het graag
groet hedmar.
heb 14 febr 2011 mini laptop gekocht een sony vaio van 366,00
weinig gebruikt . de updad deed die al niet meer wilde laptop aan zetten zwart scherm deed niets gaf aan bootmgr inage is corrupt The systum can not boot
telfoon van sony gekregen opgebeld laptop werd opgestuurd na 1 week kreeg ik een mail waar in stond Onze technicus heeft het apparaat onderzocht en het volgende gevonden: S0030 - NO POST en reparatie vald niet onder garantie kosten 180,00 euro waar ik het niet eens mee ben dus opgebeld toen begon het
wilde weten wat soo30-NO POST betekend nu nog geen andwoord opgehad
helpdesk ook niet veel aangehad kunnen alleen via mailcontakt krijgen met tsjechie wat daar was me laptop naar toegestuurd wat ik niet wist naar vijf keer bellen wat een beetje uit de hand liep om dat ik zo boos was heb ik gezeg stuur me laptop maar terug dat kon maar dan moest ik 98,00 eur betaalen voor verzendkosten dat is gebuurd ik heb niet betaald dat hebben zij gedaan om van me af te kommen 12 jullie opgestuurd en had het 13 jullie thuis met briefje erbij Wij hebben u het genoegen u uw volleddig nageken vaio terug bezorgen
en dat wij u garanderen dat u vaio weer voldoet aan de strenge kwaliteisnormen van sony niet dus hij is niet gemaakt zo als ik het heb opgestuurd is die ook weer terug gekomen lekker dus zijn er meer mensen met klachten over sonny laptop vaio hoor ik het graag
groet hedmar.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
hedmar
Een bekend verhaal. Bij dit B-merk met ditem service en "garantie" kun je beter een blokje om lopen.
Maxiem.
Een bekend verhaal. Bij dit B-merk met ditem service en "garantie" kun je beter een blokje om lopen.
Maxiem.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Zo te zien is je toetsenbord ook kapot.
Tevens is Sony absoluut geen B-merk maar een A-merk met een behoorlijk lage uitval. En heb je niks te maken met de service die Sony levert maar je directe leverancier. (Media Markt?) Deze moet ervoor zorgen dat de garantie correct wordt uitgevoerd. Mits het probleem niet door jezelf is veroorzaakt.
Tevens is Sony absoluut geen B-merk maar een A-merk met een behoorlijk lage uitval. En heb je niks te maken met de service die Sony levert maar je directe leverancier. (Media Markt?) Deze moet ervoor zorgen dat de garantie correct wordt uitgevoerd. Mits het probleem niet door jezelf is veroorzaakt.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Ten eerste, als een winkel bij die foutmelding geen systeemherstel probeert maar de reparatieprocedure start die weken kan duren heb je te maken met een winkel die of geen verstand van zaken heeft of die het niet erg vindt als een klant 4 tot 6 weken gemiddeld moet wachten door een probleem wat een softwarematige oorzaak kan hebben.
Als de oorzaak komt door eigen toedoen is veroorzaakt kunnen hier kosten voor berekend worden maar als een winkel het reparatie traject start als dit de probleem beschrijving is zonder een recovery te proberen heb je serieus het verkeerde adres gekozen om deze aan te schaffen.
Verder, ik zou duidelijkheid vragen over de reden dat je moet betalen. Volgens mij eindigen de meeste Sony's tegenwoordig in Ierland en heb nog nooit gehoord dat ze in Tsjechië eindigen als Sony dit behandelt. Misschien komt het door de vakantie periode, maar hoe dan ook, wat is de reden dat je deze kosten moet betalen? De verkopende partij zou hier duidelijkheid over moeten kunnen verschaffen als het defect buiten de garantie valt.
*edit* Verder ben ik het met de vorige poster eens dat Sony een relatief laag uitval percentage heeft, dit is na 7 jaar verkoopervaring van notebooks en regelmatig onderzoeken raadplegen.
Als de oorzaak komt door eigen toedoen is veroorzaakt kunnen hier kosten voor berekend worden maar als een winkel het reparatie traject start als dit de probleem beschrijving is zonder een recovery te proberen heb je serieus het verkeerde adres gekozen om deze aan te schaffen.
Verder, ik zou duidelijkheid vragen over de reden dat je moet betalen. Volgens mij eindigen de meeste Sony's tegenwoordig in Ierland en heb nog nooit gehoord dat ze in Tsjechië eindigen als Sony dit behandelt. Misschien komt het door de vakantie periode, maar hoe dan ook, wat is de reden dat je deze kosten moet betalen? De verkopende partij zou hier duidelijkheid over moeten kunnen verschaffen als het defect buiten de garantie valt.
*edit* Verder ben ik het met de vorige poster eens dat Sony een relatief laag uitval percentage heeft, dit is na 7 jaar verkoopervaring van notebooks en regelmatig onderzoeken raadplegen.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Daarbij moet de verkopende partij onomstotelijk kunnen bewijzen dat het een gebruikersfout is, aangezien het defect binnen de 6 maanden is opgetreden.53o schreef: De verkopende partij zou hier duidelijkheid over moeten kunnen verschaffen als het defect buiten de garantie valt.
Binnen deze 6 maanden wordt immers vermoed dat de zaak al niet aan de overeenkomst voldoet.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Hedmar hoe is je Engels?
Op you tube staan filmpjes waar stap voor stap uit gelegd wordt hoe dit op te lossen .
Je gaat dmv systeem recovery disk de bestanden weer herstellen en alles werkt weer.Je mist namelijk een bestand en dat moet weer terug gezet worden.
Dit filmpje gaat over Vista maar bij andere OS gaat het op dezelfde manier je moet via je hersteldisk het bestand weer terug zetten. Ik hoop alleen dat je na de aankoop de handleiding gevolgd hebt en zo'n disk gemaakt hebt.
gr Henk
Op you tube staan filmpjes waar stap voor stap uit gelegd wordt hoe dit op te lossen .
Dit is het zoekwoord voor You Tube kan ook via google gevonden worden.Fixing "BOOTMGR is missing" Error While Trying to Boot Windows Vista by Britec
Je gaat dmv systeem recovery disk de bestanden weer herstellen en alles werkt weer.Je mist namelijk een bestand en dat moet weer terug gezet worden.
Dit filmpje gaat over Vista maar bij andere OS gaat het op dezelfde manier je moet via je hersteldisk het bestand weer terug zetten. Ik hoop alleen dat je na de aankoop de handleiding gevolgd hebt en zo'n disk gemaakt hebt.
gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 16 jul 2011 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Er staat nergens dat TS de laptop in een winkel heeft gekochtTen eerste, als een winkel bij die foutmelding geen systeemherstel probeert maar de reparatieprocedure start die weken kan duren heb je te maken met een winkel die of geen verstand van zaken heeft of die het niet erg vindt als een klant 4 tot 6 weken gemiddeld moet wachten door een probleem wat een softwarematige oorzaak kan hebben.
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
Wat de verkoper moet bewijzen is dat hij een conform product heeft geleverd. Ook als er sprake is van een gebruiksfout kan het product nog steeds non-conform zijn. Te denken valt aan een poging om het BIOS te updaten met een corrupt BIOS bestand. Een computer moet gewoon een BIOS image hebben waar het op terug kan vallen en die de gebruiker niet kan wissen.Emmy75 schreef:Daarbij moet de verkopende partij onomstotelijk kunnen bewijzen dat het een gebruikersfout is, aangezien het defect binnen de 6 maanden is opgetreden.53o schreef: De verkopende partij zou hier duidelijkheid over moeten kunnen verschaffen als het defect buiten de garantie valt.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: reparatie vald niet onder Garanie Sony
***CENSUUR! TROS RADAR