LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatiewasmachine en verhuizing?????

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dielange

Reparatiewasmachine en verhuizing?????

Ongelezen bericht door dielange »

Ik heb een ondeugdelijke Whirlpool wasmachine, ding is voor de derde maal gerepareerd en dient nu terug te komen. Ik heb een leenwasmachine staan en die moet dus nu door de winkelier omgeruild,. Ik ben echter verhuist in de tussentijd, circa 80 km verderop gaan wonen. De winkelier zegt dat die daar niet heen rijdt en dit ook niet hoeft, hij zegt dat hij dat niet verplicht is, ik kan echter in de door de winkelier gehanteerde voorwaarden Algemene voorwaarden electrotechnische detailhandel niks vinden waaruit dit blijkt. Het gaat hier om garantie voor de volledigheid, het ding is 18 maanden oud en dus nog lang niet "versleten" ik heb hier recht op.
Wie heeft er gelijk?
Ik heb me sufgezocht maar kan geen vergelijkende zaken vinden.

Ouwe aap

Re: Reparatiewasmachine en verhuizing?????

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dit is een hele goede vraag, ik heb er even over nagedacht en ik denk (!) dat die winkelier in zijn recht staat. Ik begrijp ook niet goed waarom je dit niet vooraf besproken hebt, een verhuizing doe je meestal niet op stel en sprong ?
Anderzijds, en dit is mij peroonlijke mening, vind ik dat hij makkelijk die service kan bieden. Het is niet het einde van de wereld toch ?
Ik ben benieuwd naar andere reactie's en zeer zeker ook naar de afloop van dit verhaal.
Succes !

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat denk ik ook, maar de winkelier is wel verplicht om de gevolgschade te vergoeden. Daaronder valt ook het transport van en naar de winkel van het leentoestel. Daar zou je de winkelier op kunnen wijzen.

Als het product weer kapot gaat zou je de koop kunnen ontbinden, dan ben je van dit gezeur af.

Heeft de winkelier het product wel afgeleverd?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Whirlpool en Bauknecht staan nu niet zo bekend
als goede merken.(is wel anders geweest).Als hij
voor de derde keer gerepareerd is komt de vierde
keer er ook wel aan.Als die leen machine goed bevalt
dan zet je gewoon de winkelier voor het blok.Niet brengen
nou dan hou je de leen machine toch.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk een sneue situatie,

De winkelier moet een wagen laten rijden met 2 man er op, brandstof, manuren, busje of vrachtwagentje, alles moet betaald worden door de ondernemer, :(

Ik zou proberen van de koop af te komen, de machine is al voor de 3e keer weg binnen 18 maanden, de machine is nog lang niet versleten,

In uw situatie zou ik onderhandelen met de ondernemer, evt. een andere machine kopen ( van een goed merk ) en evt. wat bijbetalen, en dat de ondernemer uw nieuwe ( duurdere ) machine gratis bij u thuis brengt, en de leen machine weer ophaalt,

Het is jammer, maar er moet altijd geld bij, maar dan mag u aannemen dat u een deugdelijke machine hebt voor minimaal een flink aantal jaren,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Jammer hè, dat je er nooit meer iets van hoort.
Ik neem aan dat het goed opgelost is, anders was hij wel terug gekomen om te klagen.
Blijft jammer ...

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat denk ik ook, maar de winkelier is wel verplicht om de gevolgschade te vergoeden. Daaronder valt ook het transport van en naar de winkel van het leentoestel. Daar zou je de winkelier op kunnen wijzen.
Daar ben ik het niet mee eens.

Als jij in Maastricht woont en je koopt daar een wasmachine, en in Maastricht gaat die machine kapot, dan heb je gelijk.

Echter als jij naar Groningen gaat verhuizen en er onstaat een probleem, dan hoeft de winkelier echt niet die transportkosten voor zijn rekening te nemen.

Hij kan er toch niets aan doen dat jij dan verhuist bent? Dus hoeft hij dan ook niet die kosten te maken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Schade moet je altijd vaststellen door het verschil te nemen met de situatie waarin de non-conformiteit niet had plaats gevonden. De consument had nooit het product hoeven opsturen als de winkel een conform product had afgeleverd. Daarom komen de transportkosten voor rekening van de verkoper. Dat consumenten verhuizen is komt dus voor risico van de verkoper. Dit zou enkel anders zijn als er in de wet uitzonderingsgronden staan en dit er eentje van is of als er vanaf geweken mag worden in het nadeel van de koper en dat gebeurt is. Als hij dus zijn werk goed had gedaan dan waren er nu geen transportkosten te maken. Bovendien had deze winkelier als twee keer eerder de kans op het product goed te repareren.

Gesloten