LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roestende designradiator

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
susanvz

Roestende designradiator

Ongelezen bericht door susanvz »

Hoi,

Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is. De radiator hangt er nu ongeveer 4 jaar. Dat is erg kort, dus ik heb de winkel waar we hem gekocht hebben gebeld. Zij hebben contact opgenomen met de leverancier en daarop hebben ze een nieuwe radiator ontvangen. Nu willen ze de oude natuurlijk omwisselen voor de nieuwe, maar ja... Die oude radiator hangt natuurlijk nog in mijn badkamer. Die moet natuurlijk afgesloten worden en de nieuwe moet gemonteerd worden. Echter... dat moet ik zelf betalen.
Is dat echt de bedoeling? Moet ik kosten gaan maken om mijn garantie rond te krijgen? Ik heb het bij de winkel voorgelegd, maar zowel zij, als de fabrikant willen mij hierin niet tegemoet komen.
Heb ik geen recht op een vergoeding voor mijn installateur?

Met vriendelijke groet.

henk51

Re: Roestende designradiator

Ongelezen bericht door henk51 »

Ja, winkelier is keurig zijn garantie verplichting nagekomen en heeft u een nieuw exemplaar bezorgd.

En volg het advies op, die op uw topic bij kassa is gegeven ,laat het als u niet handig bent doen voor die 75 euro.Een handige buurman of familielid kan het misschien ook wel even doen,als het excact dezelfde radiator is is het minuten werk,meeste tijd gaat zitten in af en bijvullen installatie.

gr Henk

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat is het nadeel, als je zelf de spullen koopt en door een installateur laat plaatsen.
Een installateur welke ook de onderdelen levert had nu ook de radiator geplaatst , i.v.m. garantie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat uw designradiator voor de badkamer roest doet mij vermoeden dat deze radiator nooit de eigenschappen heeft gehad die u van een dergelijke radiator mag verachten. Een badkamer is een vochtige omgeving en een designradiator voor de badkamer hoort daar tegen te kunnen.

U kunt zich beroepen op de wettelijke garantie. Dan heeft u recht op kosteloos vervanging. Onder het begrip kosteloos vallen ook de arbeidskosten. U moet dan wel aannemelijk dat u een ondeugdelijke radiator heeft gekregen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

@Alfa
TS heeft geschreven, dat hij/zij een designradiator in de badkamer heeft.
Jij schrijft meteen dat het een radiator voor de badkamer is.
Dit staat nergens, dus wie weet, wat voor een radiator dit is/was en of hij wel geschikt was, in een vochtige ruimte te plaatsen.

alfatrion schreef:Dat uw designradiator voor de badkamer roest doet mij vermoeden dat deze radiator nooit de eigenschappen heeft gehad die u van een dergelijke radiator mag verachten. Een badkamer is een vochtige omgeving en een designradiator voor de badkamer hoort daar tegen te kunnen.

U kunt zich beroepen op de wettelijke garantie. Dan heeft u recht op kosteloos vervanging. Onder het begrip kosteloos vallen ook de arbeidskosten. U moet dan wel aannemelijk dat u een ondeugdelijke radiator heeft gekregen.
Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is
Ik heb een designradiator in mijn badkamer die aan het roesten is

Bergamot

Ongelezen bericht door Bergamot »

Dit lijkt me meer een juridisch probleem. Het is mij niet helemaal duidelijk met wie je nu een afspraak hebt, wie je moet betalen en of de kosten voor het laten vervangen voor rekening van de winkel moeten komen. Ik zou in zo'n geval advies vragen bij een jurist, de Jurofoon (kost wel 80 cent/min) of ff langsgaan bij het Juridisch Loket. Ook kan je via internet gratis advies inwinnen, bijvoorbeeld bij NuRecht (www.nurecht.nl). Ingewikkeld geval. Sterkte ermee!

alfatrion

nevermind schreef:TS heeft geschreven, dat hij/zij een designradiator in de badkamer heeft.
Jij schrijft meteen dat het een radiator voor de badkamer is.
Dat zie je correct.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

susanvz schreef:Moet ik kosten gaan maken om mijn garantie rond te krijgen? Ik heb het bij de winkel voorgelegd, maar zowel zij, als de fabrikant willen mij hierin niet tegemoet komen.
Ik denk dat in het laatste het probleem ligt. U heeft een radiator gekocht bij een leverancier. Deze is gaan roesten en deze wordt dan ook kosteloos vervangen door de leverancier. Zoals ik het lees heeft U deze laten plaatsen door een installateur. Daarmee bent U feitelijk een soort aannemer geworden die 2 onderaannemers ingeschakeld heeft, namelijk een leverancier en een installateur. U zult voor de kosten van het verwijderen van de oude en het ophangen van de nieuwe een claim bij de aannemer (en dat bent U dus zelf) moeten leggen. De installateur heeft immers geen fouten gemaakt. Aannemers zijn overigens als het goed is verzekerd voor dit soort kosten.

alfatrion

De leverancier gaat niet zomaar over tot vervanging. Het lijkt mij dan ook redelijk om te veronderstellen dat er iets mis was met de radiator. De wet geeft de koper in dat geval recht op kosteloos vervanging. Het begrip kosteloos omvat ook de kosten van verzending, arbeidsloon en materiaal. Bovendien heeft de koper los hiervan het recht op schadevergoeding. Als de verkoper wel een conform product had geleverd dan had TS nu geen kosten hoeven maken, dus deze kosten komen voor vergoeding in aanmerking.

william-1973

Ongelezen bericht door william-1973 »

U neemt de radiator gewoon aan en neemt de installatie kosten voor uw rekening,
de winkelier en de fabrikant zijn u meer als genoeg tegemoet gekomen.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

alfatrion schreef:De leverancier gaat niet zomaar over tot vervanging. Het lijkt mij dan ook redelijk om te veronderstellen dat er iets mis was met de radiator. De wet geeft de koper in dat geval recht op kosteloos vervanging. Het begrip kosteloos omvat ook de kosten van verzending, arbeidsloon en materiaal. Bovendien heeft de koper los hiervan het recht op schadevergoeding. Als de verkoper wel een conform product had geleverd dan had TS nu geen kosten hoeven maken, dus deze kosten komen voor vergoeding in aanmerking.
Is het dan al bekend dat het een radiator voor de badkamer is?

Gesloten