In februari heb ik voor bijna 100 euro een grote (bijna 100l) Samsonite reistas (dus geen "hard" materiaal) aangeschaft, met harde bodemplaat. Lekker handig, alle spullen in 1 tas. Onlangs, met de wintersport, is de tas voor het eerst in gebruik genomen. Thuis in de auto laden, op de plaats van bestemming uit de auto laden en dit met de terugreis nogmaals. Niet echt veel te lijden voor een tas denk je dan. Toch heb ik met verbazing moeten constateren dat de tas na deze trip reeds begint te scheuren precies waar de bodemplaat het canvas raakt. Natuurlijk terug naar de winkel (Lommers, Almelo) voor reparatie, kan gebeuren he. Echter de verbazing wordt almaar groter wanneer de winkel meldt dat het een "gebruikersfout" betreft waardoor de garantie niet van toepassing is. "Zeker klem gezeten in het vliegtuig?", waarop ik antwoord dat dat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt omdat we met de auto zijn gegaan. "Nou dan toch zeker klemgezeten in de kofferbak", ja tussen 2 andere reistassen misschien! Vervolgens beginnen ze in de winkel een verhaal over kaboutertjes en toen ben ik maar even af gaan koelen buiten de winkel. Je wilt natuurlijk altijd beleefd blijven.
Maar we zitten nu wel met een zo goed als nieuwe dure tas met beschadigingen in ons maag. Iemand tips hoe hiermee om te gaan en alsnog je recht te krijgen?
Frank
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsonite reistas
Re: Samsonite reistas
Hallo
Kontakt opnemen met de fabrikant en uitleggen hoe zijn/haar dealer met z`n klanten omgaat.
U staat in uw volste recht om reparatie en/of een vervangende
tas te eisen.
Dit voorval duid maar eens te weer hoe slecht het is met de service van de verkopers.
Kontakt opnemen met de fabrikant en uitleggen hoe zijn/haar dealer met z`n klanten omgaat.
U staat in uw volste recht om reparatie en/of een vervangende
tas te eisen.
Dit voorval duid maar eens te weer hoe slecht het is met de service van de verkopers.