LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung 52" LCD TV

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
svl79

Samsung 52" LCD TV

Ongelezen bericht door svl79 »

Goedendag

23-6-2007 kocht ik bij de Media Markt een Samsung tv type LE52M86BDX/XEC met verkoopprijs 3800 euro.
Na enige onderhandeling kocht ik de tv voor 3100 euro.

Na 4 jaar kreeg ik het bekende probleem met de condensatoren op het voedingsboard.
Oorzaak lag bij Samsung door onderbemete condensatoren. Contact gehad met Samsung en willen dit probleem van 4 euro maken voor 260 euro.

Nu een half jaar geleden de niet vervangen condensatoren het zelfde probleem.

Een aantal weken geleden kwam het volgende probleem:

Alles wat op beeld zwart zou moeten zijn is voorzien van een rode waas.

Contact opgenomen met Samsung, breng hem maar bij Selectro Barendrecht.
Toestel weggebracht voor 37,50 euro voor vaststellen van het probleem.

Via Samsung kreeg ik de volgende reactie via mail:

Uw dossiernummer: 2810247012

Geachte heer / mevrouw Van Loon,

Naar aanleiding van uw verzoek betreffende uw SAMSUNG LE52M86BDX schrijven wij u.

U heeft aangegeven dat u niet kunt vinden in de constatering dat wij u geen oplossing kunnen bieden in de vorm van een reparatie of commerciele oplossing. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen.

De LE52M86BDX waar u eigenaar van bent is, gelet op de aanschafdatum van 28.06.2007 in het achtste levensjaar. Mede hierdoor is het aannemelijk te maken dat het onderdeel/de onderdelen wat benodigd zou zijn voor een reparatie van uw toestel niet meer op voorraad is.

Daarnaast heeft u inzake uw toestel te maken met de economische afschrijving van het toestel. Gelet op de leeftijd van het toestel is ook hierin aannemelijk te maken dat uw toestel de volledige afschrijving heeft gepasseerd.

Graag adviseren wij u daarom om contact op te nemen met uw verkooppunt waar u de koopovereenkomst mee heeft afgesloten om te kijken naar de mogelijke oplossingen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vrijdag 8-8-14 de tv opgehaald bij Selectro Barendrecht. (zeer klantonvriendelijk)
Specifiek gevraagd wat er kapot zou zijn aan de tv en er werd gezegd dat het scherm kapot zou zijn.

Nu heeft er nog Derde persoon een blik geworpen op de tv en heeft zeer de twijfels of het daadwerkelijk
het scherm is en niet de aansturing van het scherm ofwel het mainboard. Dit omdat als je de HDMI kabel eruit haalt het scherm normaal zwart zou moeten zijn geheel rood is en na enige tijd weer zwart wordt. Steek je de HDMI kabel er weer in dan heb je weer goed beeld en is er niks mis mee. Na een paar minuten komt het probleem weer terug en komt de rode waas weer terug in het zwarte beeld.

Volgens mij mag ik toch van een televisie van zoveel geld toch een langere verwachting hebben dan 7 jaar. En dan zeker de service van Samsung.

Met vriendelijke groet,

Stefaan

berndv

Re: Samsung 52" LCD TV

Ongelezen bericht door berndv »

svl79 schreef: Volgens mij mag ik toch van een televisie van zoveel geld toch een langere verwachting hebben dan 7 jaar. En dan zeker de service van Samsung.
Hoeveel jaar had je dan verwacht? En wat wil je nu van samsung? Kosteloze reparatie? Een tv heeft geen eeuwig leven. U geeft aan gezien de prijs? Gezien de prijs in 2007 vind ik het geen ongewone prijs, het formaat meegerekend.

Dat samsung de onderdelen niet meer heeft is ook noet raar na bijna 8 jaar. Probeert u het anders eens bij een lokale tv reparateur, mogelijk kan die de reparatie tegen kosten uitvoeren.

svl79

Ongelezen bericht door svl79 »

Goedendag

De tv is bij Selectro (reperateur Samsung) geweest en daar in "geconstateerd" dat het scherm kapot was.
Dit is mijn inziens een foute constatering en dat geeft u zelf ook al aan met een los contact of soldering.

Dit soort problemen moeten ze toch feilloos kunnen vinden en repareren ipv melden dat de tv "op" is en dat we maar een nieuwe tv moeten gaan kopen.

Dit is gewoon geldklopperij, als je echt service verleend zoals Samsung zegt dan zorg je dat het probleem verholpen wordt.

En mij kan je niet vertellen dat er op deze hele aardkloot geen onderdelen meer te krijgen zijn zoals ze bij Selectro beweren. het onderdeel dat waarschijnlijk kapot is heb ik zelf kunnen vinden.
En als ik dat kan dan kan Samsung dat helemaal. Maar het ligt er maar aan of je wil of niet!!!!

Met vriendelijk groet,

Stefaan

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor een televisie staat een 8 tot 10 jaar. Zeven jaar is iets aan de korte kant. De vraag is even wat er kapot is en wat daarvan de oorzaak is.
snuffel1 schreef:economisch afgeschreven
Wat heeft economie hier nu weer mee te maken?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens lees je ook wel redelijk selectief. Er staat niet dat het niet te repareren is. Er staat zelfs niet dat ze het onderdeel niet hebben. Er staat alleen dat het aannemelijk is dat ze het niet op voorraad hebben. Ook staat er niet dat ze het niet kúnnen repareren, er staat alleen dat ze adviseren om een andere oplossing te bespreken met je verkoper. Zo te zien is et trouwens nog wat communicatie aan vooraf gegaan?

Zoals ik de mail lees, zeggen ze dus niet dat er niet te repareren is maar dat het, gezien de leeftijd, niet verstandig is. Anders gezegd, beetje zonde van het geld om een paar honderd euro te steken in een tv van die leeftijd, met verouderde technologie en het risico dat er volgend jaar weer wat anders op is.

Gesloten