LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SAMSUNG en Solid Vision willen onder garantie uitkomen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Remcoootje

SAMSUNG en Solid Vision willen onder garantie uitkomen

Ongelezen bericht door Remcoootje »

Netjes binnen de garantietermijn mobieltje opgestuurd omdat een knopje bovenop af en toe niet meer werkte..

retour gekregen ZONDER reparatie of prijsopgave, ofwel prullenbak vanwege VOCHTSCHADE. ????????????????

gereclameerd, want er is geen water bij geweest. 100% zeker!! Hieronder het antwoord van SAMSUNG....

Er zijn een aantal factoren welke vochtschade kunnen veroorzaken. Te
denken valt aan vochtige ruimtes, het blootstellen van het toestel aan
regen, dampen tijdens het koken, gespreksvocht, het laten vallen van het
toestel in water, en dergelijke.

Bij constatering van vochtschade wordt het toestel niet gerepareerd en
vervalt de garantie. Ditis tevens het geval indien een defect indirect
verbonden is met de geconstateerde vochtschade.

tegek voor woorden dat een electronisch apparaat bedoeld om te bellen afgekeurd kan worden wegens "gespreksvocht" ook de dampen, direct of indirect, van koken in de keuken is al een onttrekking van de garantie. Hoe moet dat met mijn open-keuken en de TV in de woonkamer???

hoe dan ook je koopt een toestel en een reparatrice is bang om bedrijfsrisico te nemen door een apparaat te repareren binnen de garantie termijn, al dan niet betaald door de klant, en keurt mijn toestel AF. nu heb ik niks meer. dat kan toch niet waar zijn????

oinkoink12

Re: SAMSUNG en Solid Vision willen onder garantie uitkomen

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

fototjes opvragen.

Mochten ze die hebben, heb je pech.
Zo niet, aanvechten.

Denk aan een verzekering volgende keer voor vochtgevoelige apparaten (cam's / telefoons) of eventueel een waterproof telefoon.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast dat vele vocht gevoelige modellen en dat zijn meestal de nieuwste en duurste word er regelmatig misbruik van gemaakt om onder garantie uit te komen.
Een werkplaats die het toestel opende waar U bij kunt zijn is betrouwbaarder want dan laten ze gelijk zien dat er vocht op de indicatoren zit.

Helaas valt er weinig tegen te doen en ik zou daarom een waterbestendige of goedkopere nemen die minder problemen hebben.

Ik verwacht binnenkort bij diverse merken iets met waterproof logo...

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik verwacht binnenkort bij diverse merken iets met waterproof logo...
Zijn ze gelijk ook in de regen te gebruiken, wat bij normale uitvoeringen dus niet kan, omdat die er niet tegen kunnen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer heb je het toestel gekocht? En wanneer heb je het defect ontdekt?.

Naast de fabrieksgarantie heb je ook nog wettelijke garantie. (Daarvoor moet je bij de winkelier zijn.) Die stelt als o.a. als eis dat het product geschikt moet zijn voor normaal gebruik. Veel van de oorzaken de door Samsung genoemde oorzaken vallen daaronder. In het geval een gebrek in de eerste zes maanden wordt ontdekt wordt zelfs de bewijslast omgekeerd.
tegek voor woorden dat een electronisch apparaat bedoeld om te bellen afgekeurd kan worden wegens "gespreksvocht" ook de dampen, direct of indirect, van koken in de keuken is al een onttrekking van de garantie. Hoe moet dat met mijn open-keuken en de TV in de woonkamer???
Dat is ook heel gek. Dergelijke verhalen horen we hier alleen voor mobieltjes en niet voor andere type telefoons.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Naast de fabrieksgarantie heb je ook nog wettelijke garantie. (Daarvoor moet je bij de winkelier zijn.) Die stelt als o.a. als eis dat het product geschikt moet zijn voor normaal gebruik. Veel van de oorzaken de door Samsung genoemde oorzaken vallen daaronder.

Mis.

Het dragen van de telefoon in de broekzak valt niet onder normaal gebruik, dit omdat de telefoon niet bestand is tegen extreme buigkrachten en stootkrachten. Nokia zet dit ook vaak in de gebruiksaanwijzing, zelfs ondanks dat veel mensen dit wel doen.

Als veel mensen een schroevendraaier als beitel gebruiken, valt dat niet onder normaal gebruik, en als dan daardoor het product kapot gaat, valt het niet onder garantie.

Als de rechter anders zou gaan beslissen, dan moeten de fabrikanten de behuizing van de telefoons van metaal gaan maken. Of de consumenten daarop zitten te wachten betwijfel ik.

Je gaat toch niet zomaar de telefoon zitten buigen. Iedereen weet dan dat de telefoon kapot gaat.
Dat is dus precies wat er in de broekzak gebeurd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ BBCS,

Waterproof logo bestaat nog niet.

Maar diverse postbodes en bouwvakkers die regelmatig in regen werken hebben aangepaste waterdicht gemaakte toestellen, ook de marine heeft diverse medewerkers.

Helaas kun je niet elk model water bestendig maken, waterdicht lukt niet.
Maar ook hoe makkelijk je deze kunt openen is van belang.
Er zijn onderhandelingen met diverse fabrieken om deze telefoons open en niet gemonteerd te leveren!

Deze zijn dus duurder maar mogen onder de douche gebruikt worden.
Alleen zout water op zee is nog niet helemaal goed gegaan.
Dit zijn dus aangepaste waar ik als bedrijf de garantie moet overnemen.

De breuk schade in broekzak is dus ook bij mijn uitgesloten, en ik lever zakje aan koord die om je nek kan!
1x in strakke broekzak is voldoende om de telefoon te laten sneuvelen en dat vergeten vele.
Krasvrij en onbeschadigde buitenkant kan toch breuk binnen veroorzaken.
Ook vocht kan een knop uitschakelen zoals deze vragensteller kreeg want vocht kan een contact laten oxideren dus daarom moet ik een vrij stevige meerprijs rekenen.

Helaas mag ik nog geen reclame maken dus geen link naar waar je deze kunt kopen.
Om garantie te kunnen geven moet ik eerst zekerheid hebben dat het werkelijk kan zonder risico dat we failliet gaan.
Dus we hebben ook lastige aanvullende voorwaarden helaas!

Gezien het aantal klachten hier en bij Kassa is er voldoende vraag naar relatief goedkopere toestellen die extra duur zijn!
Ze zijn nu herkenbaar aan een moeilijk verwijderbare sticker met hologram!

Gesloten