Hallo,
ik heb in oktober 2008 een soundbar van Samsung gekocht bij It's hierbij ook extra garantie van 5 jaar bij eureko afgesloten.
Onlangs begon het apparaat kuren te vertonen, dus met de bon en extra garantiebewijs naar de Expert om het te laten repareren. Nu belt de Expert me op met de mededeling dat het apparaat niet meer te repareren is en dat ik van eureko voor 184 euro iets mag uitzoeken bij hun in de winkel.
kan dit zomaar??
want naar mijn mening hoor ik een gerepareerd of een soortgelijk apparaat terug te krijgen.
alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung garantie - Eureko
Re: Samsung garantie - Eureko
Als dat er niet is dan zult u genoegen moeten nemen met restitutie van het aankoopbedrag.
Wat ze niet hebben kunnen ze ook niet geven....
Wat ze niet hebben kunnen ze ook niet geven....
Dat verplicht bij moeten uitzoeken is strijdig met de wet, maar verder hangt het af van de precieze garantievoorwaarden. En je kunt natuurlijk het bedrag ook nog betwisten. Waar kom je zelf op uit als je een lineaire afschrijving hanteer over b.v. vijf jaar?
U noemt jammer genoeg de aanschafwaarde niet van de Soundbar. Afhankelijk van de aanschafwaarde mag je een bepaalde levensduur verwachten en als ze u dan toch iets nieuws laten uitzoeken zal dit bedrag in verhouding moeten staan met de aanschafwaarde van de Soundbar. Als u had mogen verwachten dat de Soundbar langer mee gaat dan 2 1/2 jaar dan kunnen ze volstaan met gratis reparatie of vervanging danwel met de restitutie van het volledige aankoopbedrag.issabous schreef:Hallo,
ik heb in oktober 2008 een soundbar van Samsung gekocht bij It's hierbij ook extra garantie van 5 jaar bij eureko afgesloten.
Onlangs begon het apparaat kuren te vertonen, dus met de bon en extra garantiebewijs naar de Expert om het te laten repareren. Nu belt de Expert me op met de mededeling dat het apparaat niet meer te repareren is en dat ik van eureko voor 184 euro iets mag uitzoeken bij hun in de winkel.
kan dit zomaar??
want naar mijn mening hoor ik een gerepareerd of een soortgelijk apparaat terug te krijgen.
alvast bedankt.
De It's is failliet en Eureko is een verzekeringsmaatschappij. Die werken meestal met standaard afschrijvingen. Bekijk eens de voorwaarden die jehebt gekregen bij de aanschaf van Eureko.
Ach, eigenlijk hoef je niet eens te kijken. Alle verzekeraars en banken zijn toch boeven. Die komen overal mee weg
Ach, eigenlijk hoef je niet eens te kijken. Alle verzekeraars en banken zijn toch boeven. Die komen overal mee weg