LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LCD vochtschade buiten garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Gasmarani

Samsung LCD vochtschade buiten garantie

Ongelezen bericht door Gasmarani »

Ik heb nog geen 7 maanden geleden een nieuwe samsung LCD 3D smart TV gekocht nu viel deze ongeveer 2 weken geleden uit ik had nog wel geluid maar geen beeld meer
Afspraak via BCC gemaakt voor reparatie maar de reperateur van Selectro had het verkeerde onderdeel bij zich dus moest de TV meenemen.
Twee dagen erna een mail dat er vochtschade in mijn TV zit en dit me 600 euro gaat kosten om hem te laten maken.
Geen bewijs bij de mail alleen tekst.
Hoe is het mogenlijk dat er
1- vochtschade in mijn TV zit terwijl deze niet met water of iets anders in aanraking is gekomen.
2- de reperateur dit niet heeft gezien toen hij de TV bij me thuis openmaakte
3- het 600 euro gaat kosten terwijl het toestel nieuw 650 kost

iemand enig idee wat je hier mee kan

olaf79

Re: Samsung LCD vochtschade buiten garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

1)Tsja vochtschade is een ruim begrip. Het kan als uw tv tegen / dichtbij vochtige muur staat bijvoorbeeld al voldoende zijn.
2) Vraagt u het aan de monteur
3) Omdat ze winst maken op de reparatie en de reparateur moet ook zijn gezin voeden.
In praktijk willen ze gewoon het liefst dat je een nieuwe koopt.

De vraag is of de vocht schade voldoende "jouw" eigen schuld is dat het buiten garantie valt

Gasmarani

Ongelezen bericht door Gasmarani »

Net foto's van het reparatiebedrijf gekregen zit vocht aan de buitenkant van de tv dit heeft de reperateur niet gezien toen hij bij mij thuis langs kwam ik heb dit zelf ook niet geconstateerd dus denk dat in tijdens transport is gebeurt.
Tevens een tweede foto waar een onderdeel op te zien is waar ik niks uit wijs kan worden dit kan van elke tv zijn zie nergens een serienummer of iets op de foto's

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gasmarani schreef:Net foto's van het reparatiebedrijf gekregen zit vocht aan de buitenkant van de tv dit heeft de reperateur niet gezien toen hij bij mij thuis langs kwam ik heb dit zelf ook niet geconstateerd dus denk dat in tijdens transport is gebeurt.
Tevens een tweede foto waar een onderdeel op te zien is waar ik niks uit wijs kan worden dit kan van elke tv zijn zie nergens een serienummer of iets op de foto's
Ja het blijft een lastig verhaal. Kan tijdens transport gebeurd zijn...of niet...Monteur zal u niet helpen die zet echt zijn baan niet op het spel. Daarom altijd zelf foto's maken voor iemand ook maar iets mee neemt.
Nu is het hun woord tegen de jouwe...

Gesloten