LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan pakket

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Arros

Schade aan pakket

Ongelezen bericht door Arros »

Ik heb een kenneldeel besteld via een webwinkel. DIt kenneldeel werd door een externe vervoerder bezorgd en deze zat niet verpakt.
Ik heb het kenneldeel aangepakt en aan de kant gezet waarna ik bij de vervoerder heb getekend voor ontvangst. Toen ik weer langs het kenneldeel liep zag ik dat deze verbogen was. Het leek er sterk op dat er te strak een spanband omheen heeft gezeten. De webwinkel verwijst naar de vervoerder en de vervoerder geeft aan dat ik heb getekend voor ontvangst en dat ik had kunnen zien dat het product beschadigd was. Daarom moet ik nu maar aantonen dat het product tijdens het transport is beschadigd.

Waar ligt de verantwoordelijkheid in deze en waar kan ik dat vinden?

Bob Schurkjens

Re: Schade aan pakket

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij de verkoper. U heeft een overeenkomst met de verkoper en niet met de vervoerder. Dat weet de verkoper ook wel. U wordt dus afgepoeierd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ondertekenen voor ontvangst houdt niet direct in dat je alle niet direct zichtbare gebreken accepteert.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tekenen voor ontvangst betekent dat je bevestigt de levering te hebben ontvangen. Meer niet. Je wordt ook niet in de gelegenheid gesteld de inhoud van de zending te inspecteren of te testen voordat je tekent.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij de verkoper.
crazyme schreef:Ondertekenen voor ontvangst houdt niet direct in dat je alle niet direct zichtbare gebreken accepteert.
Het houdt eveneens niet in dat je wel direct zichtbare gebreken accepteert.

Gesloten