Ik heb een kenneldeel besteld via een webwinkel. DIt kenneldeel werd door een externe vervoerder bezorgd en deze zat niet verpakt.
Ik heb het kenneldeel aangepakt en aan de kant gezet waarna ik bij de vervoerder heb getekend voor ontvangst. Toen ik weer langs het kenneldeel liep zag ik dat deze verbogen was. Het leek er sterk op dat er te strak een spanband omheen heeft gezeten. De webwinkel verwijst naar de vervoerder en de vervoerder geeft aan dat ik heb getekend voor ontvangst en dat ik had kunnen zien dat het product beschadigd was. Daarom moet ik nu maar aantonen dat het product tijdens het transport is beschadigd.
Waar ligt de verantwoordelijkheid in deze en waar kan ik dat vinden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade aan pakket
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Schade aan pakket
Bij de verkoper. U heeft een overeenkomst met de verkoper en niet met de vervoerder. Dat weet de verkoper ook wel. U wordt dus afgepoeierd.
Re: Schade aan pakket
Ondertekenen voor ontvangst houdt niet direct in dat je alle niet direct zichtbare gebreken accepteert.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Schade aan pakket
Tekenen voor ontvangst betekent dat je bevestigt de levering te hebben ontvangen. Meer niet. Je wordt ook niet in de gelegenheid gesteld de inhoud van de zending te inspecteren of te testen voordat je tekent.
Re: Schade aan pakket
De bewijslast ligt bij de verkoper.
Het houdt eveneens niet in dat je wel direct zichtbare gebreken accepteert.crazyme schreef:Ondertekenen voor ontvangst houdt niet direct in dat je alle niet direct zichtbare gebreken accepteert.