LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scheer en Foppen en garantie
Scheer en Foppen en garantie
In juni 2001 hebben wij een Indesit wasmachine gekocht voor fl.699,-. Aangezien een wasmachine toch wel een jaar of 5 mee zou moeten kunnen gaan, zonder noemenswaardige problemen, heeft de machine van ons het in december 2002 reeds begeven. Vandaag (6-1-03) is er na veel aandringen bij Scheer en Foppen (S&F) te Emmen een monteur van Indesit geweest. Hij heeft geconstateerd dat de kruislager defect was. Aangezien de machine nog maar 1 1/2 jaar oud is, en deze niet overmatig gebruikt wordt treedt er naar hun zeggen een coulance regeling in werking. De reparatie zou ons EUR 105,- gaan kosten (dus fl. 231,-)!!! Dit durft men een coulance regeling te noemen? Wij waren het niet eens met dit inmens hoge bedrag, en de monteur heeft vervolgens zijn gereedschap ingepakt, en onze wasmachine laten staan (dwz. alles wat hij er afgedraaid heeft heeft ie laten liggen). Wij zaten dus met een opengedraaide wasmachine en een verdwenen monteur.
Vervolgens hebben wij de importeur gebeld hierover. Hun antwoord hierop was: Tja, dan had u de monteur eerst maar de reparatie moeten laten uitvoeren, en daarna zou u kunnen gaan proberen om over de rekening te discussieren. Ik pikte dit niet, en heb vervolgens de firma S&F te Emmen weer gebeld. Ik was behoorlijk kwaad, en de verkoper zou hun geschillencommissie even bellen. De verkoper belde mij terug met het verhaal dat wanneer er reeds een coulance regeling wordt getroffen met de koper, welke beneden EUR 120,- is, de koper in principe gewoon akkoord dient te gaan met de reparatiekosten. Dat was de druppel die bij mij de emmer deed overlopen. Ik vertelde de verkoper van S&F dat ik inmiddels een witgoed-reparatie bedrijf had ingeschakeld, en die mensen konden onze wasmachine repareren onder de EUR 100,-. De verkoper van S&F zei vervolgens dat een BEUNHAAS (zo noemt men bij S&F een ander reparatiebedrijf) altijd goedkoper is en nu de aanspraak op eventuele kostenverhaling compleet verviel, de verbinding werd verbroken. Nu wil het toeval dat mijn zus na een 1/2 jaar, en dezelfde wasmachine ook reeds een identiek probleem met haar machine had.
Kan ik nu op de een of andere manier nog ergens mijn gelijk halen?
Ik hoop dat consumenten nu goed nagaan waar ze hun apparatuur gaan aanschaffen. Goedkoop blijkt dus duurkoop!
Met vriendelijke groet,
Edwin Mast
Vervolgens hebben wij de importeur gebeld hierover. Hun antwoord hierop was: Tja, dan had u de monteur eerst maar de reparatie moeten laten uitvoeren, en daarna zou u kunnen gaan proberen om over de rekening te discussieren. Ik pikte dit niet, en heb vervolgens de firma S&F te Emmen weer gebeld. Ik was behoorlijk kwaad, en de verkoper zou hun geschillencommissie even bellen. De verkoper belde mij terug met het verhaal dat wanneer er reeds een coulance regeling wordt getroffen met de koper, welke beneden EUR 120,- is, de koper in principe gewoon akkoord dient te gaan met de reparatiekosten. Dat was de druppel die bij mij de emmer deed overlopen. Ik vertelde de verkoper van S&F dat ik inmiddels een witgoed-reparatie bedrijf had ingeschakeld, en die mensen konden onze wasmachine repareren onder de EUR 100,-. De verkoper van S&F zei vervolgens dat een BEUNHAAS (zo noemt men bij S&F een ander reparatiebedrijf) altijd goedkoper is en nu de aanspraak op eventuele kostenverhaling compleet verviel, de verbinding werd verbroken. Nu wil het toeval dat mijn zus na een 1/2 jaar, en dezelfde wasmachine ook reeds een identiek probleem met haar machine had.
Kan ik nu op de een of andere manier nog ergens mijn gelijk halen?
Ik hoop dat consumenten nu goed nagaan waar ze hun apparatuur gaan aanschaffen. Goedkoop blijkt dus duurkoop!
Met vriendelijke groet,
Edwin Mast
Re: Scheer en Foppen en garantie
Goedkoop is duurkoop een wasmachine voor f 699,-- kopen. En bij een te hoge reparatienota gelijk beginnen te aftegeven op de winkelier. Dat is makelijk afschuiven. Men moet niet vergeten dat een monteur voorrijkosten heeft en dan zijn uurloon. Dan is een nota van € 105,-- al snel gehaald. Blijkbaar werkt men zelf voor nop.
Onze wasmachine heeft het wederom begeven. Het lijkt er op dat de schokbrekers aan hun einde zijn. Tevens zit er een vreemde tik in de motor. Vandaag zijn wij naar Scheer en Foppen gegaan om op de een of andere manier deze zaak proberen te regelen. In de winkel zeiden ze niet veel anders dan: had u maar netjes moete blijven. Wij zijn naar onze mening netjes gebleven, maar hebben wel ons ongenoegen getoond. Wederom heeft de firma S&F een fax gestuurd naar Indesit, waarop wij vervolgens reactie krijgen. Nu ik de instelling bij de importeur een beetje ken, denk ik niet dat wij enige positieve reactie krijgen van Indesit. Wanneer wij niet met Indesit door de bocht kunnen, kunnen wij terug gaan naar S&F waar wij vervolgens proberen om S&F ons tegemoet te laten komen in de aanschaf van een nieuwe wasmachine. De verkoopster van S&F wilde volgens ons wel hieraan meewerken. Maar een ding weet ik nu wel, ik koop NOOIT een INDESIT machine meer.
graag wil ik hier op ingaan mijn eerste vraag is uit hoeveel personen bestaat uw huishouden inderdaad mag u verwachten dat uw machine ongeveer 5 jaar zonder problemen meegaat maar dat is van meerdere faktoren afhankelijk . tweede vraag is de monteur zelf vertrokken of heeft u deze weg gestuurd dit is van cruciaal belang hij/zij mag nimmer de machine achterlaten dan in een andere staat als deze aangetroffen was
In reactie op Tim. Ons huishouden bestaat uit 2 personen. Onze wasmachine draait in een drukke week ongeveer een keer op 8 per week. En de monteur is vertrokken nadat wij aan hem hebben aangegeven dat wij niet akkoord gaan met de reparatie.
IN REACTIE OP MIJN BERICHT IN HET FORUM, WIL IK EVEN MELDEN DAT WIJ MIDDELS DE MONTEUR WELKE GESTUURD WORDT DOOR MERLONI EEN ZEER SCHAPPELIJKE COULANCE REGELING HEBBEN KUNNEN TREFFEN. ONZE MACHINE WORDT WEER HELEMAAL TIP TOP GEMAAKT VOOR SLECHTS € 60,-, INCL. WEER EEN JAAR GARANTIE OP DE VERVANGEN ONDERDELEN. BEDANKT ROBERT VAN MERLONI!
Jammer voor u, maar er is een regeling ingegaan waar u jammer genoeg geen aansprak op kunt maken, en dat is dat op ALLE witgoed apparatuur vanaf 1-1-2002 standaard 2 jaar garantie zit.
Ik wil de mensen in Emmen toch ook even waarschuwen voor de Scheer en Foppen in Emmen. IK heb daar vandaag ook weer een zeer negatieve ervaring opgedaan. Ik had al een DVD speler gekocht bij de Scheer en Foppen in Hardenberg (je weet wel, een aanbieding uit het krantje die dan net uitverkocht is in filiaal Emmen en waarvoor je naar een ander filiaal toe moet is zo langzamerhand ook standaard bij hun).
Omdat de DVD speler het niet deed zijn we er mee teruggegaan naar het filiaal in Emmen. Ze konden wel het nieuwe type aanbieden maar dan moesten wij wel bijbetalen. Daar hadden we geen zin in we wilden ons geld terug! Dat bleek niet mogelijk daarvoor moesten we terug naar (opnieuw) het filiaal in Hardenberg.
Gelukkig waren ze in Hardenberg welwillend en wordt de speler nu thuisbezorgd en geïnstalleerd zonder extra kosten. Daar denken ze wel met de klant mee tenminste. Dit hadden ze natuurlijk ook in Emmen kunnen regelen. Helaas loop je daar tegen een muur aan, van het woord service hebben ze daar nog nooit van gehoord. Kortom als het even kan koop niet bij de Scheer en Foppen in Emmen!
Omdat de DVD speler het niet deed zijn we er mee teruggegaan naar het filiaal in Emmen. Ze konden wel het nieuwe type aanbieden maar dan moesten wij wel bijbetalen. Daar hadden we geen zin in we wilden ons geld terug! Dat bleek niet mogelijk daarvoor moesten we terug naar (opnieuw) het filiaal in Hardenberg.
Gelukkig waren ze in Hardenberg welwillend en wordt de speler nu thuisbezorgd en geïnstalleerd zonder extra kosten. Daar denken ze wel met de klant mee tenminste. Dit hadden ze natuurlijk ook in Emmen kunnen regelen. Helaas loop je daar tegen een muur aan, van het woord service hebben ze daar nog nooit van gehoord. Kortom als het even kan koop niet bij de Scheer en Foppen in Emmen!
En dan najaren eens reageren op iets wat niets met de ts te maken heeft
Welterusten
Welterusten
Je vergeet wel even één ding:Gelukkig waren ze in Hardenberg welwillend en wordt de speler nu thuisbezorgd en geïnstalleerd zonder extra kosten. Daar denken ze wel met de klant mee tenminste. Dit hadden ze natuurlijk ook in Emmen kunnen regelen. Helaas loop je daar tegen een muur aan, van het woord service hebben ze daar nog nooit van gehoord. Kortom als het even kan koop niet bij de Scheer en Foppen in Emmen!
Als de winkel wel onder de naam Scheer en Foppen werkt, maar dat iedere winkel een apart bedrijf is, dan gaat dat verhaal van jouw niet op.
Maakt iedere winkel deel uit van een totale holding en dat iedere winkel geen apart bedrijf is, dan heb jij wel gelijk.
-
Jij ook welterusten.En dan najaren eens reageren op iets wat niets met de ts te maken heeft
Welterusten
Winfried denkt ten minste na en opent niet onnodig een nieuw topic terwijl er al één bestaat over S&F Emmen.