LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] service action winkels
service action winkels
Beste lezers,
Vorige week kocht ik een regenpak voor mijn zoontje bij de action. Thuis aan gekomen gelijk passen natuurlijk en wat bleek er zaten allemaal gaten in. Terug naar de winkel en daar konden we hem omruilen voor een nieuwe en ja weer naar huis. Daar aan gekomen gelijk weer passen en wat bleek daar zaten ook allemaal gaten in. Ik terug naar de winkel want wilde mijn geld terug maar dat kreeg ik niet terug. Want de action heef namelijk huis regels,jawel. En daar stond in dat je geen geld terug kreeg maar een tegoed bon. Hier nam ik namelijk geen genoegen mee want het was een onduigelijk product. Maar kon hoog en laag springen volgens de verkoopster en de manager want dat waren de huisregels. Maar die gaan volgens mij niet boven de Nederlandse wet waarin volgens mij staat dat men het aan koop bedrag terug moet betalen. Nu is mijn vraag hebben jullie hier ervaring mee en wie weet of de action dit zomaar mag doen???
Vorige week kocht ik een regenpak voor mijn zoontje bij de action. Thuis aan gekomen gelijk passen natuurlijk en wat bleek er zaten allemaal gaten in. Terug naar de winkel en daar konden we hem omruilen voor een nieuwe en ja weer naar huis. Daar aan gekomen gelijk weer passen en wat bleek daar zaten ook allemaal gaten in. Ik terug naar de winkel want wilde mijn geld terug maar dat kreeg ik niet terug. Want de action heef namelijk huis regels,jawel. En daar stond in dat je geen geld terug kreeg maar een tegoed bon. Hier nam ik namelijk geen genoegen mee want het was een onduigelijk product. Maar kon hoog en laag springen volgens de verkoopster en de manager want dat waren de huisregels. Maar die gaan volgens mij niet boven de Nederlandse wet waarin volgens mij staat dat men het aan koop bedrag terug moet betalen. Nu is mijn vraag hebben jullie hier ervaring mee en wie weet of de action dit zomaar mag doen???
Re: service action winkels
Bij iets wat niet bevalt mag je wel een tegoed bon geven....
Echter, bij ondeugdelijk product heb je wettelijk recht op geld terug.
Action houd zich niet aan de wet, maar afhankelijk van bedrag zou ik geen bezwaar hebben deze bon over te nemen, ik koop daar regelmatig dingen en dit is makkelijker dan geld terug geven voor hun.
De regenpakken van enkele jaren terug waren wel goed dus nu blijkbaar andere helaas.
Als je iets terug gaf en niet gelijk gaat kijken of de vervanger wel goed is, dus 3x rijden zou ik nooit doen.
Vooral de maten op verpakking wijken wel vaker af dus ik zou zeker eerst proberen of het compleet en goed is.
Waren het ventilatie gaten of kapot?
Ventilatie die zo hoorde tegen zweet is normaal, gaten wegens te lang liggen is oude voorraad of slecht materiaal en dan krijg je wel geld terug.
Echter, bij ondeugdelijk product heb je wettelijk recht op geld terug.
Action houd zich niet aan de wet, maar afhankelijk van bedrag zou ik geen bezwaar hebben deze bon over te nemen, ik koop daar regelmatig dingen en dit is makkelijker dan geld terug geven voor hun.
De regenpakken van enkele jaren terug waren wel goed dus nu blijkbaar andere helaas.
Als je iets terug gaf en niet gelijk gaat kijken of de vervanger wel goed is, dus 3x rijden zou ik nooit doen.
Vooral de maten op verpakking wijken wel vaker af dus ik zou zeker eerst proberen of het compleet en goed is.
Waren het ventilatie gaten of kapot?
Ventilatie die zo hoorde tegen zweet is normaal, gaten wegens te lang liggen is oude voorraad of slecht materiaal en dan krijg je wel geld terug.
Normaal gesproken mag een winkel jou na je aankoop nog 2 keer een vervangend product doen(dus totaal 3 x het product).
Mocht deze nog niet goed zijn is deze verplicht om het geld terug te doen.
Heb zelf bij deze winkel gewerkt,en ik moet zeggen de klantenservice verschild heel erg per filliaal.
Wellicht dat u bij een andere action wel geld terug zou kunnen krijgen.
Mocht deze nog niet goed zijn is deze verplicht om het geld terug te doen.
Heb zelf bij deze winkel gewerkt,en ik moet zeggen de klantenservice verschild heel erg per filliaal.
Wellicht dat u bij een andere action wel geld terug zou kunnen krijgen.
Zowel de nu 2 jaar oude van mijn zoon, als de 4 die in de winkels van Hoorn en Bovenkarspel lagen waren nog goed na uitpakken dus U had een slechte partij.
Dus open na ruilen gelijk de verpakking en als meerdere slecht zijn krijg je wel geld terug.
Ik weet dat zonlicht de pakken kan uitdrogen en verouderen zodat ze barsten.
Dus altijd in dichte zak bewaren en niet in daglicht leggen.
Op de gescheurde broekspijp na is het pak van mijn zoon nog 100%, en die scheur komt door een hek, dus Action heeft betaalbare goede pakken die lang mee gaan en niet zweterig zijn maar juist goed ventileren.
Verder is hij niet de enige op school en ze worden dus vaak en ruw gebruikt en dit is de eerste klacht.
Dus open na ruilen gelijk de verpakking en als meerdere slecht zijn krijg je wel geld terug.
Ik weet dat zonlicht de pakken kan uitdrogen en verouderen zodat ze barsten.
Dus altijd in dichte zak bewaren en niet in daglicht leggen.
Op de gescheurde broekspijp na is het pak van mijn zoon nog 100%, en die scheur komt door een hek, dus Action heeft betaalbare goede pakken die lang mee gaan en niet zweterig zijn maar juist goed ventileren.
Verder is hij niet de enige op school en ze worden dus vaak en ruw gebruikt en dit is de eerste klacht.
De regenpakken van Action kwamen voorheen als best geteste uit bij kassa.
En ook als 1 van de goedkoopste:D
Ik heb er ook 1,en doe er al jaren mee:D
En ook als 1 van de goedkoopste:D
Ik heb er ook 1,en doe er al jaren mee:D
Dat is onjuist. De winkelier heeft de plicht om een conform product te leveren. Als hier iets in fout is gegaan heeft de koper recht op kosteloos herstel of vervanging. Als er dan nog geen conform product is geleverd dan heeft de koper direct recht op ontbinding.xnez schreef:Normaal gesproken mag een winkel jou na je aankoop nog 2 keer een vervangend product doen(dus totaal 3 x het product).
Er is geen vast aantal keren vastgesteld in het burgerlij wetboek. Dit is de betreffende tekst die hier over gaat:
Hierin wordt nergens het terug geven van geld genoemd. Als de winkelier je het product niet wil laten vervangen of repareren, dan pas heb je recht op ontbinding van de koop. Maar zoals je zegt wil action het wel vervangen, dus zijn ze vooralsnog niet in gebreke.
het hele artikel staat hier: http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 12-04-2010Artikel 21
*
1.Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
o
a. aflevering van het ontbrekende;
o
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
o
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Hierin wordt nergens het terug geven van geld genoemd. Als de winkelier je het product niet wil laten vervangen of repareren, dan pas heb je recht op ontbinding van de koop. Maar zoals je zegt wil action het wel vervangen, dus zijn ze vooralsnog niet in gebreke.
Aan deze verplichting heeft de winkelier dan niet voldaan. Daarom kan dan een beroep worden gedaan op ontbinding ex 7:22 BW. Overgens is art. 7:21 lid 4 hier van toepassing.art. 7:21 lid 3 schreef:De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
Lijkt me niet, de verkoper wil direct over gaan tot vervanging. lijkt me een zeer redelijke termijn. en 7:21 lid4 is hier ook niet van toepassing
indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden
Ja en?Lijkt me niet, de verkoper wil direct over gaan tot vervanging.
Wat lijkt je een redelijke termijn? Ik schreef overgens niet dat nu al een recht op ontbinding was maar dat het geen herstel poging betreft, dus niet altijd pas na 3x ontbinding, dat recht kun je in sommige gevallen ook na 1x hebben.lijkt me een zeer redelijke termijn.
Kun je dat ook motiveren? Of roep je zomaar wat?en 7:21 lid4 is hier ook niet van toepassing
zegt de meester in gemotiveerde reacties:alfatrion schreef:Kun je dat ook motiveren? Of roep je zomaar wat?
maar goed, lid 4 zegt het volgende:alfatrion schreef:Ja en?
Lijkt mij op zich vrij duidelijk. Herstel of vervanging is mogelijk, en het kan gevergd worden.Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
Er is bij wet niets vastgelegd over het vast aantal keren herstel/vervanging. Je kan wel eisen op ontbinding, als de winkelier geen gehoor geeft aan deze eis dien je het aan te vechten. Waarna de winkelier waarschijnlijk direct over gaat tot ontbinding. Action gaat immers geen rechtzaak riskeren over een regenpak.
Je roept van alles en ik vraag me af welke conclusies jij hier uit trekt.berndv schreef:zegt de meester in gemotiveerde reacties:alfatrion schreef:Kun je dat ook motiveren? Of roep je zomaar wat?alfatrion schreef:Ja en?
Vanwege lid 4 is de hoofdregel dat een consument in eerste instantie mag kiezen tussen kosteloos herstel of kosteloos vervanging.berndv schreef:maar goed, lid 4 zegt het volgende:Lijkt mij op zich vrij duidelijk. Herstel of vervanging is mogelijk, en het kan gevergd worden.Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
Ja en nee. Het gaat hier niet om een poging. Na het herstel of vervanging moet er een conform product zijn. Als dit niet het geval is dan heeft de winkelier zich niet aan zijn verplichtingen uit art. 7:21 BW gehouden, en staat derhalve de weg naar ontbinding ex art. 7:22 BW open.berndv schreef:Er is bij wet niets vastgelegd over het vast aantal keren herstel/vervanging.
Als er een dagvaarding is uitgegaan zijn de kosten die Action moet vergoeden reeds met 80 euro gestegen.berndv schreef:Je kan wel eisen op ontbinding, als de winkelier geen gehoor geeft aan deze eis dien je het aan te vechten. Waarna de winkelier waarschijnlijk direct over gaat tot ontbinding. Action gaat immers geen rechtzaak riskeren over een regenpak.
Dank Alfa,
Dat is wat ik graag wil. Ik ben geen expert, ik ben iemand die zich er graag goed in verdiept hoe de wet precies in elkaar steekt. Als ik dan dingen verkeerd lees of begrijp of interpreteer, wil ik het altijd graag weten hoe ik de zaken dan moet zien. Met de laatste reactie die je gaf kan ik wat mee. Dank
Dat is wat ik graag wil. Ik ben geen expert, ik ben iemand die zich er graag goed in verdiept hoe de wet precies in elkaar steekt. Als ik dan dingen verkeerd lees of begrijp of interpreteer, wil ik het altijd graag weten hoe ik de zaken dan moet zien. Met de laatste reactie die je gaf kan ik wat mee. Dank
Graag gedaan. Ook top dat jij er voor open staat.
-
Vreemd, heb op 1 sept. jl. jaloezieen gekocht in het filiaal Leidschenhage. Op 4 okt. jl. kwam ik erachter dat ik de verkeerde maten had. Vanochtend vroeg een mail gestuurd naar het hoofdkantoor en het probleem uitgelegd. Meteen na een paar min. mail terug van Mevr. Sleper de Vries, dat ik de jaloezieen mag gaan ruilen voor de juiste maten of een tegoedbon vragen en dat de bedrijfleider op de hoogte is gesteld. Is dit service of SUPER service .
-
action geeft nooit geld terug maar alltijd een tegoed bon ! dit weet je van tevoren , over ruilen of terug brengen doen ze nooit moeilijk alleen word het een tegoedbon.
Dat je geen geld terug krijgt maar een tegoedbon is prima als het product niet bevalt, maar natuurlijk belachelijk als een product niet deugdelijk is en er geen vervanging mogelijk is.
Denk idd dat dit in strijd is met de wet.
Denk idd dat dit in strijd is met de wet.
misschien raar idee, maar waarom kijk je het regenpakniet na of deze ondeugdelijk is? samen met de verkoopster / manager? Als deze weer voor de zoveelste keer niet goed is, kan je altijd geld terug eisen, immers je hebt de verkopende partij meerdere malen de gelegenheid gegeven om een deugdelijk product te leveren.
Tegoedbonnen is een eigen beleid van bedrijven waar ze vrij in zijn. Geld terug geven is niet verplicht als een artikel wordt retour gebracht, anders danbij een ondeugdelijk product.
Tegoedbonnen is een eigen beleid van bedrijven waar ze vrij in zijn. Geld terug geven is niet verplicht als een artikel wordt retour gebracht, anders danbij een ondeugdelijk product.
-
ach mensen ik zie net dat het topic van maart 2010 is ik neem aan dat ze er wel uit is inmiddels