Hallo,
Ik heb 6 maanden geleden een Asus tablet gekocht bij Ah.
Deze ging op een niet relevant punt kapot, Ah gebeld en die gaven mij een nummer van Asus.
Ik heb via dit service centrum mijn tablet op laten halen voor reparatie.
In de de voorwaarden van Asus staat dat een reparatie gemiddeld 7 -10 dagen kan duren.
Na 2-3 weken kreeg ik van Asus te horen dat het reparatie centre in Brno vind dat het defectje, kaart sleufje iets verbogen mijn schuld zou zijn.
Daarop heb ik aangegeven dat ik deze constatering niet echt eerlijk vond maar de evt reparatie ad 161 euro (nieuw moederbord) zeker niet wenselijk vond.
Immers de kosten lagen hoger dan de aanschafsprijs dus dat is dan geen optie.
En de tablet wekte verders goed, ook zonder extern kaartgeheugen.
Daarop meldde het service centrum in Nederland dat men de tablet zonder kosten zouden retourneren.
Inmiddels, 8 weken, vele telefoontjes en e-mailtjes verder en is mijn tablet nog steeds niet terug.
Volgens Asus zat het probleem van terugsturen in Brno en later zei men weer dat de afdeling
die dit moet regelen vanuit Nederland ermee bezig was maar het kennelijk niet goed ging.
Wat kan ik in deze nog doen? Normaal ga je naar de winkel maar Ah is natuurlijk geen echte
winkel voor dit soort producten.
Bij voorbaat dank voor evt tips
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Asus
Re: Service Asus
Hoi Karel .
Ik heb het zelfde probleem, ik moet maar liefst €344,19 betalen .Kijk op Tweakers daar staat een heel verhaal.
Ik ben nu ook met hun in strijd want een gebroken LCD scherm en een nieuwe moeder bord moet ik betalen.
Wie zegt mij dat ,dat niet onder weg is gebeurt is, want toen ik hem in de juiste verpakking heb gedaan met schuim rubber en van dat knap spul en goed dicht geplakt was er nog niks aan de hand .
De klacht was dat ik niet meer kon vegen over het LCD scherm.Ik heb ook een ASUS TF 300T net als jou.
Ik heb hem bij coolbleu gekocht en die bieden me ook al hulp aan ,zijn zeer attent.
Ik heb mijn ASUS in december 2012 gekregen en hij is dus nu voor de tweede keer in verweggiestan.
Gewoon door gaan doe ik ook ik wil een nieuwe.
Groet Gerda
Ik heb het zelfde probleem, ik moet maar liefst €344,19 betalen .Kijk op Tweakers daar staat een heel verhaal.
Ik ben nu ook met hun in strijd want een gebroken LCD scherm en een nieuwe moeder bord moet ik betalen.
Wie zegt mij dat ,dat niet onder weg is gebeurt is, want toen ik hem in de juiste verpakking heb gedaan met schuim rubber en van dat knap spul en goed dicht geplakt was er nog niks aan de hand .
De klacht was dat ik niet meer kon vegen over het LCD scherm.Ik heb ook een ASUS TF 300T net als jou.
Ik heb hem bij coolbleu gekocht en die bieden me ook al hulp aan ,zijn zeer attent.
Ik heb mijn ASUS in december 2012 gekregen en hij is dus nu voor de tweede keer in verweggiestan.
Gewoon door gaan doe ik ook ik wil een nieuwe.
Groet Gerda
Hoi Gerda,
Ik heb zojuist op jou advies even wat informatie gelezen op Tweakers.
Het lijkt er inderdaad op dat er meer misgaat dan Asus wil doen geloven.
Ik heb inmiddels na talloze e-mails en telefoontjes mijn tablet na 2 maanden ongerepareerd terugontvangen uit verwegistan en 2 maanden is natuurlijk onbehoorlijk als je 7-10 dagen beloofd.
Bijkomstigheid was ook nog dat de accu nu geheel leeg was, ook dat was natuurlijk slordig.
Mijn ervaring is dat de samenwerking met het reparatie centrum in Tjechie ver ondermaats is.
Tevens heb ik van het servicecentrum begrepen dat Asus voortaan ook onderzoekskosten in rekening gaat brengen als het defect in hun opinie niet onder de garantie valt. Maar deze keer hoefde ik nog niet te betalen. Overigens blijf ik van mening dat het wel onder garantie had moeten vallen maar dit soort discussies win je toch niet.
Mijn algehele conclusie is dat Asus leuke apparaten maakt voor een redelijke prijs maar in de aftersales
behoorlijk te kort kan schieten gezien de berichten die je op internet aantreft.
Mijn advies na deze ervaring aan toekomstige kopers is dan ook dat men een Asus sowieso in een winkel moet kopen en niet bij Ah of een webwinkel. Op deze manier kun je de verkoper aanspreken en kun je ook bewijzen dat hij in goede staat is verzonden.
Groet,
Karel
Ik heb zojuist op jou advies even wat informatie gelezen op Tweakers.
Het lijkt er inderdaad op dat er meer misgaat dan Asus wil doen geloven.
Ik heb inmiddels na talloze e-mails en telefoontjes mijn tablet na 2 maanden ongerepareerd terugontvangen uit verwegistan en 2 maanden is natuurlijk onbehoorlijk als je 7-10 dagen beloofd.
Bijkomstigheid was ook nog dat de accu nu geheel leeg was, ook dat was natuurlijk slordig.
Mijn ervaring is dat de samenwerking met het reparatie centrum in Tjechie ver ondermaats is.
Tevens heb ik van het servicecentrum begrepen dat Asus voortaan ook onderzoekskosten in rekening gaat brengen als het defect in hun opinie niet onder de garantie valt. Maar deze keer hoefde ik nog niet te betalen. Overigens blijf ik van mening dat het wel onder garantie had moeten vallen maar dit soort discussies win je toch niet.
Mijn algehele conclusie is dat Asus leuke apparaten maakt voor een redelijke prijs maar in de aftersales
behoorlijk te kort kan schieten gezien de berichten die je op internet aantreft.
Mijn advies na deze ervaring aan toekomstige kopers is dan ook dat men een Asus sowieso in een winkel moet kopen en niet bij Ah of een webwinkel. Op deze manier kun je de verkoper aanspreken en kun je ook bewijzen dat hij in goede staat is verzonden.
Groet,
Karel
Hoi Karel.
Ik ben nog steeds van mening dat zei er voor verzekerd zijn en dat heb ik ze net nog eens duidelijk gemaakt in een mail.
Ze zeggen dat mijn LCD scherm druk punten had en dat er vocht in mijn tablet zou zitten,wat voor mij onbegrijpelijk is .
Ik heb mijn tablet bij coolbleu weg en die heb ik ook gemailt ,dus ik hoop dat die wat voor me kunnen doen.
We zijn in de zestig dus bij ons ligt die in de kamer op de tafel als we er niks mee doen.
En wie zegt mij dat het niet daar is gebeurt .
Ik ga gewoon door en hou je op de hoogte.
Ook heb ik gemailt dat ze dan op zijn minst tegemoet kunnen komen met een nieuwe.
Gr Gerda
Ik ben nog steeds van mening dat zei er voor verzekerd zijn en dat heb ik ze net nog eens duidelijk gemaakt in een mail.
Ze zeggen dat mijn LCD scherm druk punten had en dat er vocht in mijn tablet zou zitten,wat voor mij onbegrijpelijk is .
Ik heb mijn tablet bij coolbleu weg en die heb ik ook gemailt ,dus ik hoop dat die wat voor me kunnen doen.
We zijn in de zestig dus bij ons ligt die in de kamer op de tafel als we er niks mee doen.
En wie zegt mij dat het niet daar is gebeurt .
Ik ga gewoon door en hou je op de hoogte.
Ook heb ik gemailt dat ze dan op zijn minst tegemoet kunnen komen met een nieuwe.
Gr Gerda
Ook ik heb een probleem met Asus. tijdens de vakantie is er een scheur in het scherm gekomen. De tablet ik heb een TF101 met dockingstation werkte nog prima maar ja je wil toch niet dat het verdere gevolgen heeft. De TD van Asus gebeld voor een indicatie van de reparatie (geen garantie dat is logisch) de reparatie zou ongeveer 150 euro gaan kosten voor een nieuw glas. ter reparatie aangeboden, is netjes door ons in orginele verpakking door DHL opgehaald en verstuurd naar verweggistan. krijg ik na 1 week de nota van 260 euro dit is wel een groot verschil bel ik met Asus nederland willen ze beweren dat het tablet niet meer werkte en dat het hele scherm vervangen moest worden. Dit is door ons niet aan te tonen en ook niet meer te controleren omdat hij in Tjechie is. Het is stikken of slikken. Ik ben het beu laat het er niet bij zitten maar Nooit meer ASUS bij deze is een ieder gewaarschuwd voor de oplichtingspraktijken van Asus. Ik voel me nl behoorlijk belazerd.
Hoi Flipje,
"Join the club" zou ik haast zeggen. Dit is inderdaad ook weer zo'n verhaal waarvan je zegt dit moeten
ze toch niet willen bij Asus, haal de reparaties naar Nederland en handel het netjes af.
Dat technisch centrum in Brno wordt dankzij Eu steun in leven gehouden vertelde mij een medewerker
van het support centrum hier.
Maar als je dit zo leest zou ik als Asus hier gauw een einde aan maken voor ik geen klant meer over hou.
Ik heb dus uiteindelijk na 2 maanden mijn tablet ongerepareerd teruggekregen nadat ik eerst nog een (mindere) tabet van iemand anders had gehad .
Ik heb wel de druk flink opgevoerd door vaak te mailen en vaak te bellen
want je voelt je op een gegeven ogenblik toch vreselijk in de maling genomen door Asus.
Overigens blijf ik het jammer vinden dat het kennelijk eerder regel dan uitzondering schijnt te zijn
want ik vind wel dat je een fraai apparaat krijgt voor een redelijke prijs.
Groet,
Karel
"Join the club" zou ik haast zeggen. Dit is inderdaad ook weer zo'n verhaal waarvan je zegt dit moeten
ze toch niet willen bij Asus, haal de reparaties naar Nederland en handel het netjes af.
Dat technisch centrum in Brno wordt dankzij Eu steun in leven gehouden vertelde mij een medewerker
van het support centrum hier.
Maar als je dit zo leest zou ik als Asus hier gauw een einde aan maken voor ik geen klant meer over hou.
Ik heb dus uiteindelijk na 2 maanden mijn tablet ongerepareerd teruggekregen nadat ik eerst nog een (mindere) tabet van iemand anders had gehad .
Ik heb wel de druk flink opgevoerd door vaak te mailen en vaak te bellen
want je voelt je op een gegeven ogenblik toch vreselijk in de maling genomen door Asus.
Overigens blijf ik het jammer vinden dat het kennelijk eerder regel dan uitzondering schijnt te zijn
want ik vind wel dat je een fraai apparaat krijgt voor een redelijke prijs.
Groet,
Karel