LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte service en garantievoorwaarden bij HP

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
B.Gruisinga

slechte service en garantievoorwaarden bij HP

Ongelezen bericht door B.Gruisinga »

Ik heb in december 2002 een digitale camera gekocht voor 650 euro: een HP-camera type 812. Na 8 maanden deed hij niets meer. Ik had garantie van een jaar dus kreeg een omruilcamera. Deze camera stopte er na 6 maanden mee, met precies dezelfde klachten. Heb de klantenservice van HP gebeld en er werd mij verteld dat ik geen garantie meer heb. Ik had verwacht dat ik toch ook op de tweede camera garantie van een jaar zou hebben. Vervolgens heb ik bezwaar gemaakt en na een paar dagen werd ik door HP gebeld en hun voorstel is dat ik weer een omruilcamera krijg , maar dan 220 euro moet betalen. Heb gezegd dat ik geen vertrouwen meer heb in dit type camera en dat ik wel 220 euro wil betalen voor een ander gelijkwaardige camera van HP. Maar dit is onmogelijk.
Vervolgens kijk ik op de site van " Kieskeurig" en daar lees ik dat er veel meer mensen zijn die klachten hebben over dit type camera van HP, en hetzelfde onbevredigende gevoel wat ik ook heb gekregen nadat ik de klantensrevice van HP belde. Om het goed te maken bood HP mij aan dat als ik de camera om zou ruilen en 220 euro zou betalen ik dan een gratis geheugenkaart krijg.
Dit noem ik geen service. Omdat er meer klachten over dit type camera zijn, is het niet mogelijk dat RADAR hierin kan bemiddelen???
:twisted: :twisted: [/b]

Gast

Re: slechte service en garantievoorwaarden bij HP

Ongelezen bericht door Gast »

Op zich vind ik het erg netjes van HP dat ze je een tegemoetkoming bieden. Immers bij omruiling loop de garantie gewoon door. Indien de garantie steeds opnieuw van start zou gaan bij omruiling, dan zou u, uw hele leven aan het einde van ieder jaar uw toestel om kunnen laten ruilen voor een nieuwe en zo uw garantie behouden.

Dat kan natuurlijk niet, je betaald voor 1 jaar garantie.

Daarnaast kan op electronische apparaten van naar ik meen meer dan 140 euro een extra garantie worden afgesloten. Tegen een betaling van ongeveer 30 euro heb je dan 5 jaar garantie. Zeker voor een apparaat van 800 euro lijkt me dit geen overbodige luxe. Immers veel apparaten gaan na het tweede of derde jaar mankementen vertonen.

Als er meerdere klachten over het toestel zijn, kunt u misschien iets bereiken via de consumentenbond. Vraag is dan ook waar u het toetstel gekocht heeft? Een groothandel biedt vaak 1 jaar garantie (je bent dan geen consument), een detailhandel vaak ook maar 1 jaar, hoewel consumenten recht hebben op 2 jaar garantie. In dit laatste geval kan je misschien nog iets bereiken.

Ik zou zeggen succes en sluit de volgende keer een extra garantie af.

Gast

Re: slechte service en garantievoorwaarden bij HP

Ongelezen bericht door Gast »

Op zich vind ik het erg netjes van HP dat ze je een tegemoetkoming bieden. Immers bij omruiling loop de garantie gewoon door. Indien de garantie steeds opnieuw van start zou gaan bij omruiling, dan zou u, uw hele leven aan het einde van ieder jaar uw toestel om kunnen laten ruilen voor een nieuwe en zo uw garantie behouden.

Dat kan natuurlijk niet, je betaald voor 1 jaar garantie.

Daarnaast kan op electronische apparaten van naar ik meen meer dan 140 euro een extra garantie worden afgesloten. Tegen een betaling van ongeveer 30 euro heb je dan 5 jaar garantie. Zeker voor een apparaat van 800 euro lijkt me dit geen overbodige luxe. Immers veel apparaten gaan na het tweede of derde jaar mankementen vertonen.

Als er meerdere klachten over het toestel zijn, kunt u misschien iets bereiken via de consumentenbond. Vraag is dan ook waar u het toetstel gekocht heeft? Een groothandel biedt vaak 1 jaar garantie (je bent dan geen consument), een detailhandel vaak ook maar 1 jaar, hoewel consumenten recht hebben op 2 jaar garantie. In dit laatste geval kan je misschien nog iets bereiken.

Ik zou zeggen succes en sluit de volgende keer een extra garantie af.

Gesloten