LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Snel vraagje garantie laptopscherm
Snel vraagje garantie laptopscherm
Mijn collega kocht op 13 juni een kleine laptop bij Mediamarkt. Afgelopen weekend begaf het scherm het. Ze ging naar MM maar die vertelden haar dat ze niks doen. Nu spreekt mijn collega geen Nederlands en niet heel goed Engels dus ik denk dat ze haar met een kluitje in het riet hebben gestuurd. Ik wil morgen met die collega naar MM. Wat kan ik aandragen om te zorgen dat ze haar fatsoenlijk helpen?
Alvast dank voor tips!
Alvast dank voor tips!
Re: Snel vraagje garantie laptopscherm
1 woord, garantie
Volgens mij is het zelfs binnen 14 dagen omruil bij MM net als Saturn stata op de bon onderaan controleer even ben je helemaal zo klaar..
Een tip: maak fotos van de laptop (alle kanten) voor het geval een of ander reparatiecentrum met een waslijst aan beschadigingen komt. En neem de orginele bon mee (scheelt weer een extra trip)
Vraag me dan toch af hoe dit in de werkelijkheid is gegaan. Mn "spreekt geen Nederlands en niet heel goed Engels".
Had de collega de laptop en factuur mee? En in welke taal is het gesprek gegaan?
Had de collega de laptop en factuur mee? En in welke taal is het gesprek gegaan?
Wat dacht je er van om het eerst even gewoon te vragen? Als zij geen Nederlands spreekt en niet goed Engels is het dan wel zeker dat ze haar verteld hebben dat ze niks doen? Beetje voorbarig om dan te zeggen dat ze haar met een kluitje in het riet hebben gestuurd.Miepje1 schreef:Mijn collega kocht op 13 juni een kleine laptop bij Mediamarkt. Afgelopen weekend begaf het scherm het. Ze ging naar MM maar die vertelden haar dat ze niks doen. Nu spreekt mijn collega geen Nederlands en niet heel goed Engels dus ik denk dat ze haar met een kluitje in het riet hebben gestuurd. Ik wil morgen met die collega naar MM. Wat kan ik aandragen om te zorgen dat ze haar fatsoenlijk helpen?
Alvast dank voor tips!
Ik zou de volgende brief sturen, met als onderwerp "Herstel of vervanging van ondeugdelijk product":
Geachte heer, mevrouw,
Op 13 juni kocht ik bij u een laptop. Het betreft een [merknaam en type].
Het product functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].
Het product moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het product.
Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen binnen vier weken.
Is herstel of reparatie binnen deze termijn niet mogelijk, dan bent u in gebreke en hebben we het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Geachte heer, mevrouw,
Op 13 juni kocht ik bij u een laptop. Het betreft een [merknaam en type].
Het product functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].
Het product moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het product.
Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen binnen vier weken.
Is herstel of reparatie binnen deze termijn niet mogelijk, dan bent u in gebreke en hebben we het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Dank voor alle reacties! Ik heb mijn collega vanochtend nog even gevraagd wat ze nu precies gezegd hadden.
Ze had de laptop en originele factuur en alle papieren bij zich. Haar Engels nou ook weer niet zó slecht hoor, alleen maar 'niet zo heel goed'.
Afijn, ze vertelde me nu dat ze een backup zou maken van de inhoud van de laptop omdat ze dan terugkan. MM heeft gezegd dat het 'haar eigen schuld' wel zal zijn (dus geen garantei) maar ze willen hem wel in reparatie nemen.
Dat had ik dus weer niet goed begrepen .
Ze gaat hem nu snel wegbrengen en dan wachten op de reparatie. De tips en de voorbeeldbrief komen wellicht nog van pas als het gebrek na de eerste reparatie niet is opgelost!
Ze had de laptop en originele factuur en alle papieren bij zich. Haar Engels nou ook weer niet zó slecht hoor, alleen maar 'niet zo heel goed'.
Afijn, ze vertelde me nu dat ze een backup zou maken van de inhoud van de laptop omdat ze dan terugkan. MM heeft gezegd dat het 'haar eigen schuld' wel zal zijn (dus geen garantei) maar ze willen hem wel in reparatie nemen.
Dat had ik dus weer niet goed begrepen .
Ze gaat hem nu snel wegbrengen en dan wachten op de reparatie. De tips en de voorbeeldbrief komen wellicht nog van pas als het gebrek na de eerste reparatie niet is opgelost!
Miepje1
In reparatie nemen is wat anders als garantie geven. Als zij aan dat laatste niet willen meewerken, dan zou ik niet wachten en de modelbrief van collega alfatrion ditekt al gebruiken. De kern van de zaak is, dat het produkt nog geen 6 maanden oud is en dat de verkoper dan lettelijk moet bewijzen dat het defekt ontstaan is door een gebruikersfout.
Maxiem.
In reparatie nemen is wat anders als garantie geven. Als zij aan dat laatste niet willen meewerken, dan zou ik niet wachten en de modelbrief van collega alfatrion ditekt al gebruiken. De kern van de zaak is, dat het produkt nog geen 6 maanden oud is en dat de verkoper dan lettelijk moet bewijzen dat het defekt ontstaan is door een gebruikersfout.
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 jun 2012 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh help... niet in reparatie geven want dat is voor haar eigen rekening !
Gaan we weer. Advies geven zonder het gehele plaatje te kennen.
Het scherm begaf het. Op basis daarvan wten we weer alles!
Niet dus!
Wat is er precies mis met het scherm en hoe komt dat. Waardoor is MM er van overtuigd dat het haar eigen schuld wel zal zijn?
Als ze een back-up kan maken moet ze dus nog wel iets kunnen zien. Dus scherm gebarsten omdat ze er op is gaan zitten? Geen idee.
Zou toch wel handig zijn om te weten, voordat je iemand met allerlei onzin richting MM stuurt om te gaan gillen dat ze garantie heeft.
Het scherm begaf het. Op basis daarvan wten we weer alles!
Niet dus!
Wat is er precies mis met het scherm en hoe komt dat. Waardoor is MM er van overtuigd dat het haar eigen schuld wel zal zijn?
Als ze een back-up kan maken moet ze dus nog wel iets kunnen zien. Dus scherm gebarsten omdat ze er op is gaan zitten? Geen idee.
Zou toch wel handig zijn om te weten, voordat je iemand met allerlei onzin richting MM stuurt om te gaan gillen dat ze garantie heeft.
Nee, ze kan niets meer zien op het scherm - ik ook niet trouwens. Ze kan wel een andere monitor aan de laptop hangen zodat ze de backup kan maken. En zij is nu al accoord gegaan met reparatie... Als ik het had geweten was ik even meegelopen maar ik had wat anders te doen. En kijk, ze is geen kind meer en kan en wil haar eigen beslissingen nemen dus als zij tevreden is met het aanbod van reparatie dan moet ik natuurlijk ook niet doordrammen.
-
- Contacteer:
Toevallig niet enieg toetsen ingedrukt waardoor laptop nu op extern beeldscherm staat ?
Goeie vraag! Ik werk vandaag thuis maar zal morgen eens kijken hoe het ermee staat.
Maar dat hadden ze bij MM dan toch ook moeten zien?
Het is heel simpel. Binnen 6 maanden na aanschaf moet de verkoper bewijzen dat het defect is ontstaan als gevolg van een aan koper toe te rekenen niet normale gedraging. Dat wil zeggen verkeerd gebruik dat niet hoort bij de laptop en het defect veroorzaakt heeft. (zoals al eerder voorbeeld gegeven: erop gaan zitten).
De media markt gaat nog een zware dobber krijgen dit te bewijzen. Denk niet dat het ze gaat lukken.
De MM moet in dat geval zorg dragen voor kostenloze reparatie of vervanging met een gelijkwaardig model van de laptop.
De media markt gaat nog een zware dobber krijgen dit te bewijzen. Denk niet dat het ze gaat lukken.
De MM moet in dat geval zorg dragen voor kostenloze reparatie of vervanging met een gelijkwaardig model van de laptop.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 28 jun 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk. Althans, ze zijn toch niet gek?Miepje1 schreef:Goeie vraag! Ik werk vandaag thuis maar zal morgen eens kijken hoe het ermee staat.
Maar anyway, ken geen laptop die na een volledige herstart in de externe beeldscherm modus start omdat er ooit een verkeerd knopje is ingedrukt...
dopper?olaf79 schreef:
De media markt gaat nog een zware dopper krijgen dit te bewijzen.
Inmiddels ligt het ding bij MM. Ben benieuwd. Ik heb mijn collega nog wel gemeld dat het niet de juiste gang van zaken is...
Maar ja, het is een volwassen en slimme dame, dus ik kan haar niet door de strot wringen dat ze bij MM haar poot stijf moet houden.
Maar ja, het is een volwassen en slimme dame, dus ik kan haar niet door de strot wringen dat ze bij MM haar poot stijf moet houden.