LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony weigert PS4 te repareren met nog 2 maanden garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
FreddyBakker

Sony weigert PS4 te repareren met nog 2 maanden garantie

Ongelezen bericht door FreddyBakker »

Juni 2014 heb ik bij de Intertoys een Playstation 4 gekocht en op dit product zit 1-jaar garantie. Ik gebruik de Playstation 4 normaal en sinds dat ik het product gekocht heb staat het boven op de slaapkamer, verder heb ik de Playstation 4 dan ook nooit verplaatst. Nu ik na 10 maanden eens de Playstation beneden aan wilde sluiten kreeg ik geen beeld meer. Vervolgens heb ik gekeken of de Playstation het boven wel nog deed, maar ook dit was niet het geval meer (geen signaal).

Vervolgens heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten. Na op internet gelezen te hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn, kwam ik tot de conclusie dat de HDMI ingang van de Playstation niet meer naar behoren werkt.

Zodoende nam ik contact op met Playstation over dat het product defect is en dat ik graag van de garantie gebruik zou willen maken. Hierop kreeg ik een mailtje dat dit normale slijtage is en dat er geen garantie verleent wordt omdat de oorzaak van buitenaf komt. Ze zouden het wel kunnen repareren, maar dat zou dan €199,50 (!) kosten.

Echter lijkt het mij dat Playstation ook voor een deugdelijke HDMI port moet zorgen en lijkt het mij niet dat een product van €400 na 10 maanden al zodoende aan ''normale'' slijtage onderhevig is dat ik het niet meer kan gebruiken. Daarnaast had ik hiervoor 6 jaar lang een Playstation 3 en met die HDMI port heb ik nooit problemen gehad door ''normale'' slijtage.

Persoonlijk vind ik het dan ook ontzettend slechte service van Playstation. Je mag van een product van €400 toch wel verwachten dat het langer dan 10 maanden meegaat. Erg jammer dat een klant, die elke Playstation van 1 tot en met 4 tot nu toe gehad heeft, zo afgewimpeld wordt.

gerda1956

Re: Sony weigert PS4 te repareren met nog 2 maanden garantie

Ongelezen bericht door gerda1956 »

U moet bij de verkoper klagen, niet bij Sony.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Raar verhaal. Hoezo maar 1 jaar garantie? 2 jaar is de norm. En hoezo versleten HDMI poort? Is er dan een pinnetje versleten?

Houd voet bij stuk zou ik zeggen. Ik zou ze nogmaals schrijven en aanmanen om het product te herstellen, zoals zij dat beloofd hebben te doen in de fabrieksgarantie.

Daarnaast kun je je ook wenden tot de winkelier die jou de PS verkocht. Hij heeft immers een garantieverplichting, als jij kan aantonen dat je het product normaal hebt gebruikt en deze toch nu al niet meer functioneert.

k2p

gerda1956 schreef:U moet bij de verkoper klagen, niet bij Sony.
Hij mag bij allebei klagen.

k2p

Heb je dit filmpje al gezien?

http://www.cinemablend.com/games/PS4-Un ... 60555.html

Maar let op, ga niet ZELF het probleem proberen te repareren! Dan valt je garantie wel ineens.

Maar misschien kun je zien of het pinnetje is verbogen...

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

k2p schreef:
gerda1956 schreef:U moet bij de verkoper klagen, niet bij Sony.
Hij mag bij allebei klagen.
Proberen kan altijd, maar volgens de wet moet het bij de partij waar de overeenkomst mee afgesloten is. Intertoys dus. Zij moeten het oplossen met Playstation.

FreddyBakker

k2p schreef:Raar verhaal. Hoezo maar 1 jaar garantie? 2 jaar is de norm. En hoezo versleten HDMI poort? Is er dan een pinnetje versleten?

Houd voet bij stuk zou ik zeggen. Ik zou ze nogmaals schrijven en aanmanen om het product te herstellen, zoals zij dat beloofd hebben te doen in de fabrieksgarantie.

Daarnaast kun je je ook wenden tot de winkelier die jou de PS verkocht. Hij heeft immers een garantieverplichting, als jij kan aantonen dat je het product normaal hebt gebruikt en deze toch nu al niet meer functioneert.
Sorry, Sony hanteert inderdaad met twee verschillende normen qua garantie. Echter valt het nog onder beide, dus dat moet goed komen! Er is waarschijnlijk een pinnetje verbogen of beschadigd (geen idee waar het door komt), waardoor de HDMI er niet goed inpast en dus geen beeld geeft.

Ook met Intertoys heb ik gebeld en aangegeven dat ik in principe met hun een verbintenis heb, echter gaven zij aan dat Playstation voor hun oordeelt wat gemaakt wordt en wat niet. Morgen zouden ze naar Playstation gaan bellen.

Wat ik ook vaag vond is dat een medewerker van de klantenservice van Playstation besloot of mijn geval wel of niet onder de garantie valt. Ik neem aan dat hier een techneut naar moet kijken en niet iemand die hier waarschijnlijk niks over weet?

FreddyBakker

snuffel1 schreef:http://service.intertoys.nl/service/kwaliteit

Lees maar eens door.
Heb het doorgelezen, bedankt! Ze spreken van geen garantie als ''het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt''. Echter lijkt het mij niet dat je mag verwachten dat binnen 10 maanden de HDMI port kapot is.

Had op het forum van Playstation een dergelijk geval gelezen, waarbij de verkoper toen de reparatiekosten op zich nam. Echter sprak de persoon van Intertoys alsof hun hier niet verplicht in waren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sweet-devil schreef:Proberen kan altijd, maar volgens de wet moet het bij de partij waar de overeenkomst mee afgesloten is.
Indien TS zich wilt beroepen op de wettelijke garantie dan moet hij zich melden bij de verkoper. Indien TS zich wilt beroepen op de fabrieksgarantie dan moet hij zich melden bij de fabrikant. Indien TS zich wilt beroepen op een andere handelsgarantie dan moet hij bij de garantie aanbieder zijn.

FreddyBakker

alfatrion schreef:
sweet-devil schreef:Proberen kan altijd, maar volgens de wet moet het bij de partij waar de overeenkomst mee afgesloten is.
Indien TS zich wilt beroepen op de wettelijke garantie dan moet hij zich melden bij de verkoper. Indien TS zich wilt beroepen op de fabrieksgarantie dan moet hij zich melden bij de fabrikant. Indien TS zich wilt beroepen op een andere handelsgarantie dan moet hij bij de garantie aanbieder zijn.
Bedankt voor dit antwoord! Aangezien Playstation niets wilt doen met de fabrieksgarantie, probeer ik het maar eens via de wettelijke garantie. Zal straks deze wet eens even bekijken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou het apparaat bij de leverancier (Intertoys) aanbieden en ze geen woorden in de mond leggen als "Versleten HDMI oid". Gewoon inleveren met de klacht "Geen beeld". Als Sony met de "geen garantie slijtage" stok wil slaan geef je die nu zelf aan. Overigens, ik weet niet hoe het gebeurt is maar een HDMI poort moet je eigenlijk niet omsteken als een van de apparaten aan staat.

FreddyBakker

Zowel Playstation als Intertoys blijft erbij dat het normaal is en het niet aan het product ligt maar aan onheil van buiten af. Intertoys volgt Playstation daar dus in (na contact met Playstation). Daarmee sta ik denk nergens, want ik kan verder niet bewijzen dat het wel of niet mijn schuld is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kijk eens in de voorwaarden naar wie wat moet bewijze.

Wettelijke garantie => bewijzen dat het product niet aan de overeenkomst beantwoord. Let wel op de klachtentermijn van twee maanden. Verjaringstermijn is twee jaar.

k2p

FreddyBakker schreef:Zowel Playstation als Intertoys blijft erbij dat het normaal is en het niet aan het product ligt maar aan onheil van buiten af. Intertoys volgt Playstation daar dus in (na contact met Playstation). Daarmee sta ik denk nergens, want ik kan verder niet bewijzen dat het wel of niet mijn schuld is.
Zoals ik eerder ook zei. Stuur ze nog een mailtje (blijf schriftelijk!): Maan ze het gebrek op te lossen. Maak duidelijk dat een HDMI poort geen slijtage onderdeel is. En maak aan de verkoper duidelijk dat zij zich niet achter de fabrikant mogen verschuilen. Zij zijn verplicht een deugdelijk product te verkopen, zelfs al wil de fabrikant het product niet herstellen. Desnoods laten ze het door een derde herstellen.

En maak duidelijk dat als ze zich blijven onttrekken van hun verplichtingen, dat jij a) de aankoop ontbindt, b) door een derde laat herstellen en de kosten op hen verhaalt of c) hen dagvaardt. (Weet je, dit is serieus het overwegen waard, als je weet waar je aan begint.)

Voordat je overigens echt tot dagvaarden gaat komen, dien je even de Algemene Voorwaarden te checken, en zien of er bijvoorbeeld een verplichte klachtenregeling en bemiddelaar. Dat moet je dan eerst doorlopen, en kan ook al je probleem verhelpen.

FreddyBakker

@k2p Bovenstaande heb ik gedaan! Daarnaast ook aangegeven dat een product als een Playstation 4 van Sony, beide toch vooraanstaande merken niet na 10 maanden al kapot mag zijn. Verder heb ik aangegeven dat ik een dergelijk geval had waarbij Bart Smit (zelfde eigenaar als Intertoys: Blokker Holding.) de reparatiekosten wel vergoeden van deze persoon. Ook maar meteen aangegeven dat ik niet gediend ben van een aantal opmerkingen van de filiaalmanager, hoe ik anders ervoor kon zorgen dat ik geld kreeg voor me Playstation (laten we het houden op fraude).

@snuffel1 Precies, ik vond het ook al vrij raar. Hoe kan je nu iets kapot maken als deze port erop gemaakt is om een HDMI kabel te koppelen met de console. Daarop gaf Playstation aan dat er misschien spanning op gestaan heeft, maar dan zou de HDMI kabel zelf toch ook kapot moeten zijn of mijn tv aansluiting? en dit is beide niet het geval. Echter krijg ik geen beeld meer dus kan ik volgens mij ook niet meer herstellen naar fabrieksinstellingen toch?

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Als buitenstaander lijkt het alsof u er niks aan kan doen daarom zou mijn advies zijn bel Sony nog een keer en hou je van de domme. Leg ze geen woorden in de mond. Ik heb ook al verschillende consoles gehad ps3/360's die kapot gingen, het viel mij altijd op hoe makkelijk je een nieuwe kreeg of gemaakt werden. Ik werd ook altijd gelijk naar Microsoft/Sony verwezen. Het is natuurlijk vrij wonderbaarlijk dat ze al via de telefoon kunnen zien dat het niet hun schuld is.

Haze010

Ongelezen bericht door Haze010 »

Ik wilde de hdmi kabel vanaf de voorkant aansluiten en heb de kabel er scheef ingestoken. aan de binnenkant van de poort zijn er pinnen naar binnen gedrukt en geeft nu geen signaal meer. Sony zei dat het niet onder garantie valt omdat de schade van buitenaf is gekomen en bood aan de playstation om te ruilen voor €200,-Na een beetje zoeken met Google kwam ik bij een bedrijfje De pspdokter in Bleiswijk waar ze de playstation 4 hdmi poort voor €90,- konden vervangen. Afspraak gemaakt, playstation gebracht en na precies een uur werd ik al gebeld dat de playstation klaar was. Ik moest er wel een stuk voor rijden maar het was zeker de moeite waard en een aanrader voor degenen die gewoon weer snel willen kunnen gamen.

JBU68

Ongelezen bericht door JBU68 »

Ook mijn PS4 heeft een kapotte HDMI poort. Apparaat is 15 maanden oud, ziet er keurig uit, HDMI kabel gaat er gewoon in. Heb diverse filmpjes bekeken van reparatiecentra die er honderden per dag maken, [offtopic passage verwijderd] dus om dit probleem bij de klant te leggen. Ik heb Sony gebeld en die verwijzen naar de winkel. Die is echter failliet! Hele slechte service van Sony voor een bekend probleem, een fabrieksfout.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2017 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Gesloten