Vorig jaar mijn eerst varifocus bril gekocht bij Specsavers in Alphen aan den Rijn. Binnen het uur gewend aan de Elite glazen. Prima glas. Een aantal keer teruggewenst om het (merk)montuur bij te laten stellen. Wanneer een medewerker van de winkel bij het bijstellen de bril breekt, mag ik een ander montuur uitzoeken (zelfde montuur niet meer leverbaar). In het nieuwe montuur zit echter ander glas. Hier kan ik niet scherp door kijken. Weer verschillende keren terug geweest (met (hoofdpijn)klachten. Mijn ogen zijn nogmaals opgemeten, en de bril is gecontroleerd. Alles zou goed moeten zijn. Maar mijn ogen zeggen van niet... Toen werd nieuw glas beloofd. Bril weer een week weg. Bij ophalen zat de bril onder het vet/stof/haren maar was het glas niet vervangen. Dit was niet nodig, want het glas was goed volgens medewerker Sjoerd.... Hierna totaal geen medewerking meer gehad om het probleem op te lossen. Het zou aan mijn ogen liggen... die in het vorige montuur prima door de glazen konden kijken.... Er ligt nu dus een bril van bijna 400 euro in de la. Dank u wel, Specsavers Alphen aan den Rijn. Die gaan dus niets meer voor mij doen..... Waarschijnlijk heb ik een basisglas teruggeplaatst gekregen. Maar als ik een paar vragen stel dan wordt er gezegd: "Wie heeft er nu verstand van?" Kortom, een bijzondere ervaring... Nee, de glazen zijn prima.... Dank u wel, Specsavers. 15 keer teruggewenst, verschillende telefoontjes... Beloofde terugbelafspraken die niet werden nagekomen.... Wat een teleurstelling.
Na mijn review geplaatst te hebben op TrustPilot kreeg ik binne het uur van Specsavers de volgende reactie:
Geachte heer/mevrouw Cornelissen, We vinden het zeer vervelend om uw beoordeling te lezen. Vanzelfsprekend is het niet de bedoeling dat u aanhoudende hoofdpijn heeft van uw bril. Onze welgemeende excuses. We nemen u klacht dan ook zeer serieus. Zou u uw geboortedatum, winkel van aankoop en een kopie van uw klacht aan [email protected] willen sturen? Ons serviceteam zit voor u klaar en helpt u graag om dit op te lossen. Vriendelijke groet, Annika | Specsavers.
Na het opsturen van de gevraagde gegevens kreeg ik enkele dagen later het volgende antwoord:
Goedendag,
Bedankt voor uw email.
Spijtig dat uw bezoek aan onze winkel niet naar wens is verlopen, onze excuses voor het ongemak.
Wij hebben begrepen dat u 8-7-2015 de bril heeft aangeschaft en de medewerkster de bril gesteld heeft op 4-6-2016 en per ongeluk de veer gebroken, zij hebben u toen een nieuw montuur gegeven met dezelfde glazen als u had.
Pp 2-7-2016 nameting gedaan in verband met kijkklachten en zij geven aan uw additie 25% hoger moet en links is er een cilinder gemeten. Deze veranderingen zijn normaal in een jaar en wij bieden geen zichtgarantie.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Het is leuk geprobeerd van Specsavers nu te proberen het op de nameting te gooien. Feit is dat dat ik met de glazen uit de gebroken bril prima zag. De vastgestelde wijzigingen aan mijn ogen doen zich voor bij het linkeroog. Het probleem met de bril zit echter in het rechterglas. Leuk trouwens dat er nu een cilinderafwijking is vastgesteld. Deze is een jaar geleden niet gemeten, hoewel ik dit toen wel heb aangegeven. (mijn oude Anders bril had ook een lichte cilindercorrectie). Hier ligt echter niet het probleem, maar Specsavers probeert dit nu wel te gebruiken…
Ik heb niet hezelfde glas teruggekregen. Kijk dus uit bij het bestellen van duurder type varifocus glas. Kunt u controleren of u wel krijgt voor wat u betaald? Bij specsavers blijft het zicht vaag!
Specsavers, bedankt voor een mooie dure bril in de la. Bedankt voor het niet leveren van service.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Specsavers breekt montuur en levert verkeerd glas
Specsavers breekt montuur en levert verkeerd glas
Laatst gewijzigd door kaplaars op 19 jul 2016 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Specsavers breekt montuur en levert verkeerd glas
Hmmm....
Ik vermoed zo dat ze het glas er gewoon niet goed in hebben gezet, kan dat? Iets teveel naar boven/beneden of naar links/rechts? Dan wordt je oog steeds 'scheef' getrokken zeg maar, en dat kan inderdaad pijnlijk zijn.
Iets andere klachten, maar wel hetzelfde gebrek aan kennis bij dezelfde keten, en mensen steeds maar terug laten komen tot ze er murw van worden. Hier nog wat specsavers ellende:
viewtopic.php?f=97&t=165019&p=2286637&h ... s#p2286637
Ik vermoed zo dat ze het glas er gewoon niet goed in hebben gezet, kan dat? Iets teveel naar boven/beneden of naar links/rechts? Dan wordt je oog steeds 'scheef' getrokken zeg maar, en dat kan inderdaad pijnlijk zijn.
Iets andere klachten, maar wel hetzelfde gebrek aan kennis bij dezelfde keten, en mensen steeds maar terug laten komen tot ze er murw van worden. Hier nog wat specsavers ellende:
viewtopic.php?f=97&t=165019&p=2286637&h ... s#p2286637