LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T for telecom belazerd klanten !!!
T for telecom belazerd klanten !!!
Op 03-07-01 kocht ik een gsm telefoon by T for telecom in Woerden. In Juni '02 stuurde hun dit toestel op, omdat het stuk is. Ik ben dus nog binnen de garantie.
Na 5 a 6 weken kreeg ik het toestel retour. Bij gebruik merk ik dat het toestel nogsteeds niet werkt zoals het hoort. In het totaal is het toestel 3 keer opgestuurd geweest naar een reparatie firma wat door T for telecom repareert.
Na 3 keer wordt er "uitgekeerd", zegt de verkoopmederker van T for telecom uit Woerden tegen mij. Als ik (nadat het toetsel voor de 3e keer is opgestuurd) na 2 weken in desbetreffende winkel kom en vraag hoe de zaken ervoor staan en wanneer ik eindelijk een nieuw toestel krijg, verteld de verkoopmedewerker mij het volgende:
"U bracht uw toestel binnen de afgesproken garantie-termijn van een jaar. Wij stuurde het toetsel voor u op. Nadat u uw toestel retour krijgt van reparatie, heeft u op de reparatie zelf, 3 maanden garantie van het reparatie bedrijf. Na 1 jaar zijn wij, T for telecom, niet meer verantwoordelijk voor uw toestel."
Ik ben verontwaardigd... Ik vraag de verkoopmedewerker:
"Dus als ik het goed begrijp heb ik pech en moet ik met een niet gerepareerd toestel, waar ik wel garantie op heb, naar huis
?..."
Deze beaamd dit !!!???...
Dit is waanzin omdat:
T for telecom het toestel een 2e en 3e keer heeft opgestuurd. Dit was NA 1 jaar. Ik was het toestel nog eens 2 keer 6 weken kwijt. Dit is bijna 3 maanden !!! In het totaal ben ik het toestel dik 4 maanden "kwijt" geweest aan reparatie's, die niet, of onvolledig zijn uitgevoerd !
en
Draagt T for telecom geen zorg voor hun klanten door de door hun aangestelde reparatie-bedrijven aan-te-spreken, als reparatie's niet (juist) geschieden ? T for telecom stuurt immers toestellen naar deze reparatie-bedrijven, die toestellen zijn bij T for telecom winkels gekocht !
T for telecom wil niet "uikeren", d.w.z./m.a.w., een nieuw toestel aan mij geven/vergoeden.
Na 5 a 6 weken kreeg ik het toestel retour. Bij gebruik merk ik dat het toestel nogsteeds niet werkt zoals het hoort. In het totaal is het toestel 3 keer opgestuurd geweest naar een reparatie firma wat door T for telecom repareert.
Na 3 keer wordt er "uitgekeerd", zegt de verkoopmederker van T for telecom uit Woerden tegen mij. Als ik (nadat het toetsel voor de 3e keer is opgestuurd) na 2 weken in desbetreffende winkel kom en vraag hoe de zaken ervoor staan en wanneer ik eindelijk een nieuw toestel krijg, verteld de verkoopmedewerker mij het volgende:
"U bracht uw toestel binnen de afgesproken garantie-termijn van een jaar. Wij stuurde het toetsel voor u op. Nadat u uw toestel retour krijgt van reparatie, heeft u op de reparatie zelf, 3 maanden garantie van het reparatie bedrijf. Na 1 jaar zijn wij, T for telecom, niet meer verantwoordelijk voor uw toestel."
Ik ben verontwaardigd... Ik vraag de verkoopmedewerker:
"Dus als ik het goed begrijp heb ik pech en moet ik met een niet gerepareerd toestel, waar ik wel garantie op heb, naar huis
?..."
Deze beaamd dit !!!???...
Dit is waanzin omdat:
T for telecom het toestel een 2e en 3e keer heeft opgestuurd. Dit was NA 1 jaar. Ik was het toestel nog eens 2 keer 6 weken kwijt. Dit is bijna 3 maanden !!! In het totaal ben ik het toestel dik 4 maanden "kwijt" geweest aan reparatie's, die niet, of onvolledig zijn uitgevoerd !
en
Draagt T for telecom geen zorg voor hun klanten door de door hun aangestelde reparatie-bedrijven aan-te-spreken, als reparatie's niet (juist) geschieden ? T for telecom stuurt immers toestellen naar deze reparatie-bedrijven, die toestellen zijn bij T for telecom winkels gekocht !
T for telecom wil niet "uikeren", d.w.z./m.a.w., een nieuw toestel aan mij geven/vergoeden.
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
dit gebeurt helaas wel vaker.
het klinkt also de verkoper heeft geprobeert het probleem get te praten door de verantwoordelijkheid (diebij hun ligt)bij u neer te leggen!
nu kunt u 3 dingen doen
1 ruzie blijven maken met de verkoper in kwestie maar dat gaat waarschijnlijkniet werken!
2 contact opnemen met t for telecom en het hele verhaal vertellen,hebben ze een beetje klantgerichte instelling dan lossen ze dit voor u op.
3 contact opnemen met de leverancier van het toestel.
die zal zeker niet blij zijn met deze gang van zaken.
hopelijk ruit deze het toestel meteen om!
succes
het klinkt also de verkoper heeft geprobeert het probleem get te praten door de verantwoordelijkheid (diebij hun ligt)bij u neer te leggen!
nu kunt u 3 dingen doen
1 ruzie blijven maken met de verkoper in kwestie maar dat gaat waarschijnlijkniet werken!
2 contact opnemen met t for telecom en het hele verhaal vertellen,hebben ze een beetje klantgerichte instelling dan lossen ze dit voor u op.
3 contact opnemen met de leverancier van het toestel.
die zal zeker niet blij zijn met deze gang van zaken.
hopelijk ruit deze het toestel meteen om!
succes
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
De verkoper wil wel meewerken. T for Telecom zelf niet !!!
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
heeft u voor mij wat gegevens
merk en type toestel en soort klacht
misschien kan iku aan het jiuste adres helpen
(werkte tot voorkort voor dutchtone)
merk en type toestel en soort klacht
misschien kan iku aan het jiuste adres helpen
(werkte tot voorkort voor dutchtone)
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Merk:Samsung
Type:A-300
Toestel "reset" zichzelf geregeld en "slaat vast";
-Tijd springt op nul (000 uur)
-Datum springt op 01-01-1996 (eerst geprogrameerde datum denk ik).
-"slaat vast". Gewoon uitzetten gaat niet. Alleen als ik de batterij/accu eraf haal ?!...
Type:A-300
Toestel "reset" zichzelf geregeld en "slaat vast";
-Tijd springt op nul (000 uur)
-Datum springt op 01-01-1996 (eerst geprogrameerde datum denk ik).
-"slaat vast". Gewoon uitzetten gaat niet. Alleen als ik de batterij/accu eraf haal ?!...
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Het lijkt mij logisch dat t for telecom geen nieuw toestel uitkeerd als de garantie verlopen is, wees blij dat t for telecom het toestel voor een 2e en 3e keer heeft opgestuurd buiten de garantie. Ik heb zelf bij Phone House meegemaakt dat ik 3 DAGEN !!! buiten de garantie termijn kwam en kon fluiten naar mijn reparatie......
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Niet ouwe ****** "Kevin".
Dit is een reactie van een medewerker van T for telecom dames en heren.
Ombudsman, rechtswinkel,winkeliers en consumentenbond zijn ALLEMAAL ingelicht!!!!!
Sommige instanties zijn al bezig meteen procedure!
Dit is een reactie van een medewerker van T for telecom dames en heren.
Ombudsman, rechtswinkel,winkeliers en consumentenbond zijn ALLEMAAL ingelicht!!!!!
Sommige instanties zijn al bezig meteen procedure!
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Als winkelier in GSM toestellen en aanverwante artikelen kan ik vanuit de optiek van de winkel spreken.
Ik wil even met nadruk stellen dat ik op geen enkele wijze banden heb met de eerdergenoemde ketens. Ik wil slechts een stukje ervaring vanaf de andere kant met u delen.
Ook wij, als winkel voelen ons vaak ernstig in de steek gelaten, in verlegenheid gebracht, op kosten gejaagd en telleurgesteld door de reparatiecentra's van de GSM merken.
Wij hebben ons aan hele strikte regeltjes te houden. Anderzijds moeten wij soms veel minder service leveren dan wij graag zouden willen. De kosten die gepaard gaan met het verlenen van service, daar waar het merk en de reparatieservice ons volkomen in de kou laten staan, zijn nauwelijks te dragen voor ons als onafhankelijke winkel.
Op jaarbasis geven wij werkelijk duizenden euro's uit aan vervelende gevallen waarbij de reparatieservice van het desbetreffende merk ons volledig in de steek laat.
Ik denk dan ook dat het probleem bij de bron aangepakt dient te worden. De GSM merken zullen ervoor zorg moeten dragen dat de garantie op het product gewaarborgd is. Onze ervaring is dat vele merken juist op allerhande manieren probeerd de verantwoordelijkheid te verleggen naar winkelier en klant, en zichzelf op creatieve maar ook vaak grove wijze ontrekken aan hun garantieplicht.
Ik denk dat het heel goed zou zijn om de fabrikanten aan te spreken op hun verantwoordelijkheid middels de media en van overheidswegen. Dan pas zal in dit probleem verbetering kunnen komen. Het genoemde toestel kost enige honderden euro's inkoop. Het aantal van deze gevallen op jaarbasis is bij een enigszins goedlopende winkel ook enige honderden stuks. Als ik als eigenaar al deze mensen op eigen kosten schadeloos zou moeten stellen, omdat de fabrikant het laat afweten..... dan is het gros van de telecomzaken binnen het jaar gesloten. Ook, of juist ook de grotere ketens.
Ik zou dus ondermeer Radar willen oproepen: Kijk daar nou eens naar, doe daar eens iets aan ! Of is het zo dat de Radar’s van Nederland het niet durven op te nemen tegen vaak grote fabrikanten van bijvoorbeeld GSM toestellen, en daarom de ondernemers maar aanpakken ? Wilt u de problematiek werkelijk de wereld uit helpen, dan moet je het probleem bij de bron aanpakken !
Ik wil even met nadruk stellen dat ik op geen enkele wijze banden heb met de eerdergenoemde ketens. Ik wil slechts een stukje ervaring vanaf de andere kant met u delen.
Ook wij, als winkel voelen ons vaak ernstig in de steek gelaten, in verlegenheid gebracht, op kosten gejaagd en telleurgesteld door de reparatiecentra's van de GSM merken.
Wij hebben ons aan hele strikte regeltjes te houden. Anderzijds moeten wij soms veel minder service leveren dan wij graag zouden willen. De kosten die gepaard gaan met het verlenen van service, daar waar het merk en de reparatieservice ons volkomen in de kou laten staan, zijn nauwelijks te dragen voor ons als onafhankelijke winkel.
Op jaarbasis geven wij werkelijk duizenden euro's uit aan vervelende gevallen waarbij de reparatieservice van het desbetreffende merk ons volledig in de steek laat.
Ik denk dan ook dat het probleem bij de bron aangepakt dient te worden. De GSM merken zullen ervoor zorg moeten dragen dat de garantie op het product gewaarborgd is. Onze ervaring is dat vele merken juist op allerhande manieren probeerd de verantwoordelijkheid te verleggen naar winkelier en klant, en zichzelf op creatieve maar ook vaak grove wijze ontrekken aan hun garantieplicht.
Ik denk dat het heel goed zou zijn om de fabrikanten aan te spreken op hun verantwoordelijkheid middels de media en van overheidswegen. Dan pas zal in dit probleem verbetering kunnen komen. Het genoemde toestel kost enige honderden euro's inkoop. Het aantal van deze gevallen op jaarbasis is bij een enigszins goedlopende winkel ook enige honderden stuks. Als ik als eigenaar al deze mensen op eigen kosten schadeloos zou moeten stellen, omdat de fabrikant het laat afweten..... dan is het gros van de telecomzaken binnen het jaar gesloten. Ook, of juist ook de grotere ketens.
Ik zou dus ondermeer Radar willen oproepen: Kijk daar nou eens naar, doe daar eens iets aan ! Of is het zo dat de Radar’s van Nederland het niet durven op te nemen tegen vaak grote fabrikanten van bijvoorbeeld GSM toestellen, en daarom de ondernemers maar aanpakken ? Wilt u de problematiek werkelijk de wereld uit helpen, dan moet je het probleem bij de bron aanpakken !
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Beste Hans ook mijn ervaring is gelijk aan die van Kevin. Ik heb ook de ervaring dat de klantenservice van T for Telecom je best wil helpen als je in je recht staat !! Lijkt mij overigens de eerste stap in dat proces dwz ff wat moeite doen door een brief te sturen en ze een goede omschrijving van jouw probleem te geven !
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik heb een normale nette brief geschreven, daar waar mijn probleem al lang en breed bekend was.
Ik heb intussen Samsung al gebeld.
Het toestel wordt "geswapt" (nieuw binnenwerk).
Ik moest het toestel naar T for telecom brengen en die zouden het opsturen zei Samsung.
Bij T for telecom wilden ze mij 15 euro verzendkosten laten betalen. Heb ik ff op mijn manier laten weten dat hun die gaan betalen. Gergeld dus.
Maar, zodra ik het toestel weer in mijn bezit heb, ga ik verder met een procedure tegen T for telecom en zeker tegen diegene die daar de beslissing nam in mijn nadel:
Ik heb intussen Samsung al gebeld.
Het toestel wordt "geswapt" (nieuw binnenwerk).
Ik moest het toestel naar T for telecom brengen en die zouden het opsturen zei Samsung.
Bij T for telecom wilden ze mij 15 euro verzendkosten laten betalen. Heb ik ff op mijn manier laten weten dat hun die gaan betalen. Gergeld dus.
Maar, zodra ik het toestel weer in mijn bezit heb, ga ik verder met een procedure tegen T for telecom en zeker tegen diegene die daar de beslissing nam in mijn nadel:
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik heb ook al een zeer slechte ervaring met T for Telecom,
Ik heb daar mijn abonnement verlengd en kon uit diverse toestellen kiezen (gratis) met acht dagen omruilgarantie.
Ik ga een dag later terug naar de winkel om het toestel te ruilen, beginnen ze te zeuren dat het nieuwe toestel duurder is en dat ik moet bijbetalen. Zeg ik tegen die verkoper doe me dan maar het goedkoopste toestel en geef me het verschil dan maar terug, zegt deze weer dat ze dat niet doen. Dus bijbetalen wel maar geld terug niet????????? hoezo oplichters eerste klas.
Heb ik daar even flink stennis lopen trappen de manager erbij laten halen en deze de regiomanager laten bellen.
Na veel gezeur en gezeik over en weer heb ik uiteindelijk na een uur toch het toestel gekregen. Ik ben van mening dat dit soort oplichetrspraktijken een halt moet worden toegeroepen want ze beloven van alles maar als het erop aan komt is net niks mogelijk.
Ik heb daar mijn abonnement verlengd en kon uit diverse toestellen kiezen (gratis) met acht dagen omruilgarantie.
Ik ga een dag later terug naar de winkel om het toestel te ruilen, beginnen ze te zeuren dat het nieuwe toestel duurder is en dat ik moet bijbetalen. Zeg ik tegen die verkoper doe me dan maar het goedkoopste toestel en geef me het verschil dan maar terug, zegt deze weer dat ze dat niet doen. Dus bijbetalen wel maar geld terug niet????????? hoezo oplichters eerste klas.
Heb ik daar even flink stennis lopen trappen de manager erbij laten halen en deze de regiomanager laten bellen.
Na veel gezeur en gezeik over en weer heb ik uiteindelijk na een uur toch het toestel gekregen. Ik ben van mening dat dit soort oplichetrspraktijken een halt moet worden toegeroepen want ze beloven van alles maar als het erop aan komt is net niks mogelijk.
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Hans,-ten eerste ouwehoer ik niet- jij als klant moet niet een te hoge verwachting hebben van onafhankelijke retailketens, de service van t for telecom sluit aan op de prijs van het product dat ze leveren. Als t for telecom de service moet geven die jij eist zullen ze de prijzen van hun producten moeten verhogen. Om problemen zoals garantie en leentoestellen te verkomen bied t for telecom een zekerheidspakketen aan, je betaald hier per maand een klein bedrag voor (6,95p.m.) Maar klanten willen zo goedkoop mogelijk uit zijn(logisch)maar moet voor dit bedrag geen topservice verwachten, als je topservice wil moet je naar een KPN, Vodafone businesscenter gaan, je betaald een stuk meer voor je toestel maar je hebt dan wel een topservice!!
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten wordt je ook voor een dubbeltje geholpen!!! Met vriendelijke groet, Kevin.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten wordt je ook voor een dubbeltje geholpen!!! Met vriendelijke groet, Kevin.
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Wat ben jij een dom ventje zeg.
Dit zou je eens wereldkundig moeten maken op televisie.
De draai die jij er aan geeft slaat werkelijk nergens op!
Garantie is garantie simpel.
Wat denk je nou? Geloof je zelf wat je typt?
Is het Pieter Baan Centrum in Utrecht niks voor jou.
Beste mensen, als u "Kevin's" reactie leest valt uw monitor toch ook spontaan uit?...
"Vriend Kevin", ik heb ze bij hun ballen, heel die "T for telecom" tent met al die figuren erbij!
Ze hebben geen poot om op te staan!
Dit zou je eens wereldkundig moeten maken op televisie.
De draai die jij er aan geeft slaat werkelijk nergens op!
Garantie is garantie simpel.
Wat denk je nou? Geloof je zelf wat je typt?
Is het Pieter Baan Centrum in Utrecht niks voor jou.
Beste mensen, als u "Kevin's" reactie leest valt uw monitor toch ook spontaan uit?...
"Vriend Kevin", ik heb ze bij hun ballen, heel die "T for telecom" tent met al die figuren erbij!
Ze hebben geen poot om op te staan!
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik zie dat je ze bij de ballen hebt!!! Als je z'n slimme jongen bent waarom loop je dan nog niet rond met een nieuw toestel? Ik denk dat ze bij de t4t toch wel een stukje slimmer zijn dan ene hans die alles zo goed weet. Suc6 met je karakter.
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Garantie is garantie! Klopt!
Geen garantie is geen garantie> leg je daar dan ook bij neer
Geen garantie is geen garantie> leg je daar dan ook bij neer
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik ben het met Kevin eens. Als je meer service wil, moet je ook meer betalen. Het Hilton Hotel is toch ook geen Vandervalk motel?
Hans, het feit dat je toestel 4 maanden weg is geweest, vind ik trouwens jammer voor je. Ik zou het reparatiecentrum verantwoordelijk houden voor de onvolledige reparatie.
Overigens, als de garantie na een jaar is verlopen moet je niet zeuren over 15 Euro verzendkosten. Je krijgt er een nagelnieuw binnenwerk voor terug!
Hans, het feit dat je toestel 4 maanden weg is geweest, vind ik trouwens jammer voor je. Ik zou het reparatiecentrum verantwoordelijk houden voor de onvolledige reparatie.
Overigens, als de garantie na een jaar is verlopen moet je niet zeuren over 15 Euro verzendkosten. Je krijgt er een nagelnieuw binnenwerk voor terug!
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik ben het helemaal met Kevin eens, bij de aldi krijg je toch ook niet de zelfde behandeling als bij Albert Heijn?? Het is erg jammer voor Hans dat hij zoveel ellende heeft met zijn mobieltje, maar Hans moet niet doen alsof hij zo geweldig is dat iedereen voor hem buigt als hij het zegt. En als er dan iemand (kevin) met een andere mening is kraakt hij die wel erg af !!!
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Ik ben het eens met zowel Hans als de rest. Maar waar het om draait in dit verhaal, is de weg die je moet bewandelen.
Ik heb al ruim 7 jaar een gsm, reeds een stuk of vijf versleten met de nodige reparaties vandien, maar als je er niet uit komt met een winkel, dan moet je het gewoon ff op papier zetten en naar de afdeling klachten sturen bij zo'n bedrijf. Mijn ervaring met t for telecom (2x) is dat het probleem dan keurig wordt opgelost.
Wie goed doet, goed ontmoet. Wordt jij onredelijk, dan wordt die medewerker het ook.We zijn allemaal mensen met emaoties. Hans moet leren zijn driften onder controle te houden. Hij rand toch ook niet iedere vrouw op straat aan?
Ook dat hebben we ons zelf ooit geleerd.
Succes Hans.
Ik heb al ruim 7 jaar een gsm, reeds een stuk of vijf versleten met de nodige reparaties vandien, maar als je er niet uit komt met een winkel, dan moet je het gewoon ff op papier zetten en naar de afdeling klachten sturen bij zo'n bedrijf. Mijn ervaring met t for telecom (2x) is dat het probleem dan keurig wordt opgelost.
Wie goed doet, goed ontmoet. Wordt jij onredelijk, dan wordt die medewerker het ook.We zijn allemaal mensen met emaoties. Hans moet leren zijn driften onder controle te houden. Hij rand toch ook niet iedere vrouw op straat aan?
Ook dat hebben we ons zelf ooit geleerd.
Succes Hans.
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Wat een onzin!!! ik heb eenerg beroerde service gehad bij zowel belcompany, als het businesscenter van kpn. t for telecom moet gewoon een goede service leveren want zij willen verkopen iets.....
Re: T for telecom belazerd klanten !!!
Hahahaha, want een zielig ventje die hans!!! ineens reageert hij niet meer..... beetje jammer.