LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T for telecom wil niet vergoeden !

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Hans

T for telecom wil niet vergoeden !

Ongelezen bericht door Hans »

Op 03-07-01 kocht ik een gsm telefoon by T for telecom in Woerden. In Juni '02 stuurde hun dit toestel op, omdat het stuk is. Ik ben dus nog binnen de garantie.

Na 5 a 6 weken kreeg ik het toestel retour. Bij gebruik merk ik dat het toestel nogsteeds niet werkt zoals het hoort. In het totaal is het toestel 3 keer opgestuurd geweest naar een reparatie firma wat door T for telecom repareert.

Na 3 keer wordt er "uitgekeerd", zegt de verkoopmederker van T for telecom uit Woerden tegen mij. Als ik (nadat het toetsel voor de 3e keer is opgestuurd) na 2 weken in desbetreffende winkel kom en vraag hoe de zaken ervoor staan en wanneer ik eindelijk een nieuw toestel krijg, verteld de verkoopmedewerker mij het volgende:

"U bracht uw toestel binnen de afgesproken garantie-termijn van een jaar. Wij stuurde het toetsel voor u op. Nadat u uw toestel retour krijgt van reparatie, heeft u op de reparatie zelf, 3 maanden garantie van het reparatie bedrijf. Na 1 jaar zijn wij, T for telecom, niet meer verantwoordelijk voor uw toestel."

Ik ben verontwaardigd... Ik vraag de verkoopmedewerker:

"Dus als ik het goed begrijp heb ik pech en moet ik met een niet gerepareerd toestel, waar ik wel garantie op heb, naar huis
?..."
Deze beaamd dit !!!???...

king

Re: T for telecom wil niet vergoeden !

Ongelezen bericht door king »

wat een triest persoon ben jij zeg, je zet 4 keer de zelfde klacht neer, en als je goed kijkt ben jij de enige die een klacht heeft over de tft. dus zal het dan niet aan jezelf liggen?????????????

JohanWibb

Ongelezen bericht door JohanWibb »

Ik zit ook midden in dit probleem.
Ik heb nog maar 2 keer mijn mobiel opgestuurd, binnenkort krijg ik mijn mobiel weer terug, maar deze gaat in mijn ogen weer niet werken.

Deze jongens van T for telecom kunnen er weinig aan doen, zij moeten absurde regels volgen.

De regel bij TfT is blijkbaar dat je een toestel zo vaak kan opsturen ter reparatie als je wilt...elke keer weer gaat je mobiel naar een plek toe waar hij niet gemaakt wordt...heel frustrerend.

Als je garantie hebt op een mobiel, dan loopt dat via de TfT en zal je daar 1 keer in de week langs moeten komen om zo irritant te worden dat ze wel iets voor je doen.

de opmerking van de jongeman hierboven...zou ik wat duidelijker geformuleerd willen zien.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ook 5 jaar later nog ?

Kijk altijd eerst even naar de datum voordat je ergens op reageert :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Johan zegt dat hij het nu het probleem heeft dat de TS destijds had.

@Johan:

De hoofdregel is dat de koper aannemelijk moet maken dat het ondeugdelijk product. Defecten kunnen ook een andere oorzaak hebben.

Een uitzondering is als het defect zich in de eerste zes maanden openbaarde. Een andere uitzondering is als de winkelier of fabrikant de bewijslast overnemen. De winkelier moet dat doen als hij zelf een garantie aanbied en de fabrikant mag dat doen.

Hier speelde nog wat anders namelijk dat het product onder garantie gemaakt werd en kort daarna weer defect raakte. De winkelier is hier toch verantwoordelijk voor omdat hij als garantie verlener (ze geven kennelijk zelf een jaar) er voor moet zorgen dat ze ook leveren wat ze in de garantie beloven.

JohanWibb

Ongelezen bericht door JohanWibb »

ja de datum is vaag inderdaad...wilde alleen geen nieuw topic openen met mijn probleem dus ik klink maar even in op deze. Blijkbaar zijn er nog wel mensen die het lezen.

Goed dat je me er op wijst.

Ik ga nu gewoon elke week gezellig naar de T for Telecom, ik wil namelijk iets regelen dat ze volgens hun regeltjes niet mogen doen.

Ik ben nu al zo zat van mijn S500i (sony), dat ik over wil stappen op een Nokia81 (2gig)...Ik zit alleen aan een abonement vast van 2 jaar, deze wil ik van 15 euro naar 25 euro zetten als ik de nokiaN81 kan krijgen. Ik moet dus met sony ericsson overleggen, met hi en met t for telecom. Ondertussen kennen ze me al wel in het bedrijf en zijn ze voor mij bezig, maar de verkopers kunnen geen kant op door alle kleine regeltjes die ze worden opgelegd. Zonde.

@alfatrion

Mijn toestel was binnen een maand kapot, software en toetsen.
de garantie laat toe dat ik hem constant kan laten repareren, maar ik zie het voor de volgende keer alweer somber in. De 15 euro in de maand is voor een abonement van eigenlijk 7,95 in de maand. Ik betaal dus 7 euro in de maand voor een mobiel die constant bij de reparatie ligt en maar niet wordt gemaakt. Ik bied als consument de optie om deze mobiel terug te nemen, mij een andere mobiel te verkopen met een hoger abonement erbij, dit wordt lacherig afgeslagen. Na een half jaar kan ik dus blijkbaar aantonen dat het ding ondeugelijk is en dan maak ik dus blijkbaar kans op een vervanging van hetzelfde type...waar ik nu al spuugzat van ben.

Ik zit dus volgens de regels 2 jaar lang vast aan een mobiel die niet deugd, die constant opgestuurd mag worden door T for Telecom binnen de garantie waardoor ik constant zonder mobiel kom te zitten...ik heb wel een andere mobiel, eentje die ik voor 30 euro heb gekocht en die simlock vrij is, maar voor die mobiele telefoon betaal ik geen 7 euro per maand extra!

tips?

Gesloten