Hallo,
Ik heb ongeveer een half jaar geleden (dus ik heb nog volop garantie) een telefoon van LG gekocht bij de MediaMarkt.
Na enkele maanden begon de telefoon regelmatig vanzelf door menu's te bladeren waarna hij vervolgens altijd vastliep, ik dacht dat het een probleem was met de aanraak gevoelige knopje.
De MediaMarkt heeft hem toen op gestuurd naar lg, 3 weken later kon ik hem ophalen en werd mij vertelt dat er een software update was gedaan.
De update had niks geholpen dus had ik hem weer laten opsturen, en opnieuw hadden ze een software update gedaan die niets verhielp.
Na 3e keer dat ik hem heb laten opsturen werd mij vertelt dat lg zei dat ze geen problemen konden vinden. Ik heb toen mijn geld terug gevraagd omdat ik hem nu al 3x heb laten opsturen (ik heb hem in totaal 3 maanden moeten missen zonder vervangend toestel!) maar ze zeiden simpel weg dat ze dat niet kunnen doen en dat ik maar zelf contact op moet nemen met lg, ze wilden hem evt ook onderzoeken bij een service centrum van mediamarkt zelf maar dat zou heel lang duren.
Eigenlijk kwam het dus erop neer dat ze het niet konden repareren en dat ik er maar mee moet leren leven.
Dus ik heb hem weer mee naar huis genomen, maar ik vroeg mij toch af of het wel waar is dat de mediamarkt mij mijn geld niet kan terug geven.
Waar heb ik nu eigenlijk recht op? (toestel vertoont nog de zelfde problemen als voor de 1e reparatie)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon na 3 reparaties weer kapot
Re: Telefoon na 3 reparaties weer kapot
Tja, Mediamarkt maakt zijn eigen regels.
Als er een probleem ontstaat in de garantieperiode, dan dien je de winkelier 3 keer in de gelegenheid te stellen voordat je andere stappen kunt ondernemen. 3 keer wordt als gebruikelijk aanvaard. Dit is wel geen wettelijke regel, maar een ongeschreven regel.
Als het probleem na 3 keer reparatie nog niet verholpen is, dan dient de winkelier het product in zijn geheel te vervangen. Wilt hij dat niet of kan hij dat niet, dan dient hij jouw het volledige aankoopbedrag terug te betalen.
Dat ze zeggen dat ze jouw geen geld terug kunnen geven is onzin!
Sterker nog, ze zijn het wettelijk verplicht!
En dat jij als consument dan maar contact op moet nemen met de fabrikant is al helemaal uit den boze.
Concreet:
Mediamarkt dient zelf jouw het volledige aankoopbedrag terug te geven, of jouw een vervangende telefoon te verstrekken met de dezelfde of betere specificaties. Aan jouw de keuze of je dat telefoon aanneemt of niet.
Dat is jouw recht.
Als er een probleem ontstaat in de garantieperiode, dan dien je de winkelier 3 keer in de gelegenheid te stellen voordat je andere stappen kunt ondernemen. 3 keer wordt als gebruikelijk aanvaard. Dit is wel geen wettelijke regel, maar een ongeschreven regel.
Als het probleem na 3 keer reparatie nog niet verholpen is, dan dient de winkelier het product in zijn geheel te vervangen. Wilt hij dat niet of kan hij dat niet, dan dient hij jouw het volledige aankoopbedrag terug te betalen.
Mediamarkt is het aanspreekpunt voor jouw als consument en de Mediamarkt dient ook dit te accepteren.Ik heb toen mijn geld terug gevraagd omdat ik hem nu al 3x heb laten opsturen (ik heb hem in totaal 3 maanden moeten missen zonder vervangend toestel!) maar ze zeiden simpel weg dat ze dat niet kunnen doen en dat ik maar zelf contact op moet nemen met lg,
Dat ze zeggen dat ze jouw geen geld terug kunnen geven is onzin!
Sterker nog, ze zijn het wettelijk verplicht!
En dat jij als consument dan maar contact op moet nemen met de fabrikant is al helemaal uit den boze.
Concreet:
Mediamarkt dient zelf jouw het volledige aankoopbedrag terug te geven, of jouw een vervangende telefoon te verstrekken met de dezelfde of betere specificaties. Aan jouw de keuze of je dat telefoon aanneemt of niet.
Dat is jouw recht.
Je hebt recht op teruggave van het volledige aankoopbedrag. Dit kun je het beste schriftelijk doen. Tip: vraag om een reactie zodat achteraf te bewijzen is dat ze de brief ontvangen hebben.
Dat zei ik.Je hebt recht op teruggave van het volledige aankoopbedrag.
Een soortgelijk probleem hebben wij ook gehad, de LG van onze dochter deed niks meer, ca. 5 maanden na aankoop. Na 5 weken weg te zijn geweest voor reparatie (zonder vervangend toestel) heeft hij weer ca. 1,5 maand gewerkt, en toen was er weer hetzelfde probleem.
VTU in Uden, waar we de telefoon gekocht hadden, deden niks om de problemen fatsoenlijk op te lossen, alleen steeds opsturen, en dan was je het toestel weer 5 of 6 weken kwijt, terwijl het nog gewoon volledig in de garantie zat. Ook de garantietermijn werd niet verlengd, toen wij daar om verzochten. We hebben van alles geprobeerd, ook via KPN, omdat het een koop was met KPN abb., maar helaas. De verkoper was niet bereid ook maar iets anders te regelen, zodat we ten einde raad maar ergens anders een nieuw toestel hebben gekocht. Wat hadden we moeten doen om ons recht te halen?
VTU in Uden, waar we de telefoon gekocht hadden, deden niks om de problemen fatsoenlijk op te lossen, alleen steeds opsturen, en dan was je het toestel weer 5 of 6 weken kwijt, terwijl het nog gewoon volledig in de garantie zat. Ook de garantietermijn werd niet verlengd, toen wij daar om verzochten. We hebben van alles geprobeerd, ook via KPN, omdat het een koop was met KPN abb., maar helaas. De verkoper was niet bereid ook maar iets anders te regelen, zodat we ten einde raad maar ergens anders een nieuw toestel hebben gekocht. Wat hadden we moeten doen om ons recht te halen?
VTU in Uden, waar we de telefoon gekocht hadden, deden niks om de problemen fatsoenlijk op te lossen, alleen steeds opsturen, en dan was je het toestel weer 5 of 6 weken kwijt, terwijl het nog gewoon volledig in de garantie zat.
De telefoons zijn zo geavanceerd dat de winkelier die niet zelf kan repareren.
Dat een product in de garantie zit, wilt nog niet zeggen dat je gelijk een nieuwe krijgt.
Ook de garantietermijn werd niet verlengd, toen wij daar om verzochten.
Klopt. Als een product opgestuurd wordt voor reparatie, dan wordt de garantieperiode niet verlengt.
Met alle respect, maar welk recht bedoel je?Wat hadden we moeten doen om ons recht te halen?
Het recht volgens de wetsboeken of het recht dat jij denkt dat je hebt?
Blackblom,
Als consument heb je in eerste instantie de keuze tussen herstel of vervanging, tenzij dat laatste buiten verhouding is op het eerste. Dit moet binnen een redelijke periode en zonder ernstige overlast. Daarnaast heb je recht op schade vergoeding, dus als ze geen toestel willen uitlenen dan kun je er een huurkosten verhalen op de winkel.
Als de winkelier niet binnen een redelijke periode of zonder ernstige overlast aan jouw eis heeft voldaan heb je het recht om de koop te ontbinding. In dit geval betekent dat het aankoop bedrag terug.
Defecten die zich binnen de garantie periode voor deden en na reparatie wederom voor vallen ook onder de garantie ook al is de garantie inmiddels verlopen.
Als consument heb je in eerste instantie de keuze tussen herstel of vervanging, tenzij dat laatste buiten verhouding is op het eerste. Dit moet binnen een redelijke periode en zonder ernstige overlast. Daarnaast heb je recht op schade vergoeding, dus als ze geen toestel willen uitlenen dan kun je er een huurkosten verhalen op de winkel.
Als de winkelier niet binnen een redelijke periode of zonder ernstige overlast aan jouw eis heeft voldaan heb je het recht om de koop te ontbinding. In dit geval betekent dat het aankoop bedrag terug.
Defecten die zich binnen de garantie periode voor deden en na reparatie wederom voor vallen ook onder de garantie ook al is de garantie inmiddels verlopen.
Naar de rechter gaan. Als je een rechtsbijstand verzekering heeft vergoed deze de kosten en anders moet je rekenen om 500 a 1000 euro kosten. Als de winkel is aangesloten bij een geschillencommissie dan is dat een goedkoop en snel alternatief.Wat hadden we moeten doen om ons recht te halen?
Ik ben vandaag naar de media markt geweest. Ik mijn geld terug gevraagd, en na wat bellen wilden ze me een mediamarkt bon aanbieden.
Die heb ik niet geactcepreerd en mijn geld terug geist, en ik heb het gekregen .
Probleem opgelost!, bedankt voor de reacties
Die heb ik niet geactcepreerd en mijn geld terug geist, en ik heb het gekregen .
Probleem opgelost!, bedankt voor de reacties