LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teleurstellende ervaring Intergas
Re: Teleurstellende ervaring Intergas
Binnen de cv ketel discussie en ervaringen is het belangrijk om het bouwjaar en tupe van het merk te vermelden. Anders is het appels met peren vergelijken. Een intergas of Remeha van 8 jaar oudkan en mag niet vergeleken worden met de huidige types. Daar komt bij dat types van hetzelfde merk grote verschillen kunnen hebben.
Indien er 1 mindere ketel is van een merk, wil dat niet zeggen dat alle types van dat merk slecht zijn.
Graag dus bwj en type er bij vermelden. Dan kan er echt gericht onderscheidt gemaakt worden.
Bvd
Indien er 1 mindere ketel is van een merk, wil dat niet zeggen dat alle types van dat merk slecht zijn.
Graag dus bwj en type er bij vermelden. Dan kan er echt gericht onderscheidt gemaakt worden.
Bvd
-
- Contacteer:
Bob Schurkjens schreef:Nou, ik slaap in de schuur en heb nergens last van. En de kwaliteit is inderdaad dra-ma-tisch:
http://www.kieskeurig.nl/cv-ketel/remeh ... ws/195316/
Hhmmm niet mijn ervaring. Intergas VR was pas drama, daarom overgestapt naar Remeha avanta CW5 en geen centje probleem meer.
Tsja, denk dat ieder merk ( remeha, valliant etc etc ) wel kuren kan vertonen, hoe het wordt opgelost is zaak.
-
Teunbosseman schreef:Bob Schurkjens schreef:Nou, ik slaap in de schuur en heb nergens last van. En de kwaliteit is inderdaad dra-ma-tisch:
Hhmmm niet mijn ervaring. Intergas VR was pas drama, daarom overgestapt naar Remeha avanta CW5 en geen centje probleem meer.
Tsja, denk dat ieder merk ( remeha, valliant etc etc ) wel kuren kan vertonen, hoe het wordt opgelost is zaak.
Was je overgestapt naar een Intergas Hr had je nu ook geen centje pijn gehad
Mijn moeder heeft een nieuwe Remeha hangen maar is niet stiller dan mijn 4 jaar oude Intergas.
Ik weet niet hoe het met andere merken is maar zo,n Intergas kun je goed tunen je kan hem ideaal inregelen aan jouw behoeftes zo draaid mijn cv slechts op 30 % vermogen van ketel en heb een goede aanvoer/retour van minimaal 20 graden verschil waardoor hij plast als een oude dame
Ik stook ltv maar is in goed geisoleerd huis mogelijk ook bij -15 hier alles vlotjes goed warm.
-
- Contacteer:
Slobberbone schreef:Teunbosseman schreef:Bob Schurkjens schreef:Nou, ik slaap in de schuur en heb nergens last van. En de kwaliteit is inderdaad dra-ma-tisch:
Was je overgestapt naar een Intergas Hr had je nu ook geen centje pijn gehad
Mijn moeder heeft een nieuwe Remeha hangen maar is niet stiller dan mijn 4 jaar oude Intergas.
Ik weet niet hoe het met andere merken is maar zo,n Intergas kun je goed tunen je kan hem ideaal inregelen aan jouw behoeftes zo draaid mijn cv slechts op 30 % vermogen van ketel en heb een goede aanvoer/retour van minimaal 20 graden verschil waardoor hij plast als een oude dame
Ik stook ltv maar is in goed geisoleerd huis mogelijk ook bij -15 hier alles vlotjes goed warm.
Oh nee ?? Intergas hr was duurder dan remeha.....dus echt wel centjes pijn hoor.
Remeha kun je ook tot in den treure instellen, met / zonder openhaard, buitensensor, en in mijn geval.....zelfs later aangesloten vloerverwarming.
Maar ik ben niet merk gebonden, wel prijs / mogelijkheden / verbruik etc etc en de keus voor mij viel op een remeha....als vailliant of intergas of wat dan ook hieruit was gekomen, had ik deze aangeschaft.
-
Quote >
Oh nee ?? Intergas hr was duurder dan remeha.....dus echt wel centjes pijn hoor.
Remeha kun je ook tot in den treure instellen, met / zonder openhaard, buitensensor, en in mijn geval.....zelfs later aangesloten vloerverwarming.
Maar ik ben niet merk gebonden, wel prijs / mogelijkheden / verbruik etc etc en de keus voor mij viel op een remeha....als vailliant of intergas of wat dan ook hieruit was gekomen, had ik deze aangeschaft.[/quote]
Zal wel aan jouw wensen liggen, want een Intergas duurder dan een Remeha misschien is dat nu zo maar tot 3,4 jaar geleden echt niet. Zo zijn hele vinex wijken hier zijn volgehangen met Intergas zowel koop als huur woningen en daar wordt echt op de centjes gelet ik geloof dat zo,n ketel nu nog maar 750 euro kost nieuw.
Maar ik ben niet merk gebonden, wel prijs / mogelijkheden / verbruik etc etc en de keus voor mij viel op een remeha....als vailliant of intergas of wat dan ook hieruit was gekomen, had ik deze aangeschaft.[/quote]
Zal wel aan jouw wensen liggen, want een Intergas duurder dan een Remeha misschien is dat nu zo maar tot 3,4 jaar geleden echt niet. Zo zijn hele vinex wijken hier zijn volgehangen met Intergas zowel koop als huur woningen en daar wordt echt op de centjes gelet ik geloof dat zo,n ketel nu nog maar 750 euro kost nieuw.
-
- Contacteer:
Slobberbone schreef:Quote >
Maar ik ben niet merk gebonden, wel prijs / mogelijkheden / verbruik etc etc en de keus voor mij viel op een remeha....als vailliant of intergas of wat dan ook hieruit was gekomen, had ik deze aangeschaft.
Zal wel aan jouw wensen liggen, want een Intergas duurder dan een Remeha misschien is dat nu zo maar tot 3,4 jaar geleden echt niet. Zo zijn hele vinex wijken hier zijn volgehangen met Intergas zowel koop als huur woningen en daar wordt echt op de centjes gelet ik geloof dat zo,n ketel nu nog maar 750 euro kost nieuw.[/quote]
Lag niet aan mijn wensen, wel goed lezen aub wat er geschreven wordt. Want destijds was o.a. intergas wel degelijk duurder.
Ik citeer mijzelf:
Mijn remaha is nu precies 3 jaar oud en destijds kwam deze qua prijs als gunstigste uit de bus INCLUSIEF montage en installatie en isense kamerthermostaat.Maar ik ben niet merk gebonden, wel prijs / mogelijkheden / verbruik etc etc
Wellicht dat de intergas ketel ietwat goedkoper was maar dan was de installatie duurder en ik heb naar totaal plaatje gekeken en niet alleen naar de ketel.
Vele andere wijken worden weer met vaillant / remeha / Bosch of weet ik het welk merk volgehangen dus dat zegt niks. Ligt eraan wie projectmatig de goedkoopste is ( tender winnen )
Anyway, jij bent blijkbaar een intergas liefhebber terwijl mij geen kont uitmaakt wat er aan de muur zit als deze het maar doet met zo gunstig mogelijk verbruik.
-
QUOTE>
Anyway, jij bent blijkbaar een intergas liefhebber terwijl mij geen kont uitmaakt wat er aan de muur zit als deze het maar doet met zo gunstig mogelijk verbruik.
Nee, hoor iedere ketel nu is veel mooier en kan meer.Ik heb mij wel verbaasd over het gasverbruik nog geen 600 M3 per jaar
Bij jou maakt geen kont uit wat er aan de muur zit, maakt mij geen kont uit of hij nu morgen van de muur af donderd
De woningbouw stuurd wel een bedrijf voor een nieuwe ketel
Nee, hoor iedere ketel nu is veel mooier en kan meer.Ik heb mij wel verbaasd over het gasverbruik nog geen 600 M3 per jaar
Bij jou maakt geen kont uit wat er aan de muur zit, maakt mij geen kont uit of hij nu morgen van de muur af donderd
-
- Contacteer:
Slobberbone schreef:QUOTE>
Je quote's zijn niet goed, maar dat verder terzijde.
Ja iedere nieuwe computer is ook beter / sneller dan de vorige, das geen argument dat is ontwikkeling.
Je verbruik hangt niet alleen af van je ketel maar ook van diverse andere zaken zoals gezinssamenstelling, bad / douche / stookgedrag / isolatie / soort woning etc etc etc.
En wat wil je nou met je andere opmerking zeggen ?
-
Teunbosseman schreef:Slobberbone schreef:QUOTE>
Je quote's zijn niet goed, maar dat verder terzijde.
Ja iedere nieuwe computer is ook beter / sneller dan de vorige, das geen argument dat is ontwikkeling.
Je verbruik hangt niet alleen af van je ketel maar ook van diverse andere zaken zoals gezinssamenstelling, bad / douche / stookgedrag / isolatie / soort woning etc etc etc.
En wat wil je nou met je andere opmerking zeggen ?
Paar maandjes geleden een nieuwe laptop gekocht beter/sneller ding is 2 terug geweest en daarna functioneerde die nog niet goed. Wasmachines precies zo nu paar jaar een oudje
Daarom verbaasde mij het enorm vroeger woonde ik in goede geisoleerde flatje toen verbruikte wij met ons tweetjes 1200M3 geen bad, geen 4 kinderen,geen zolder,slaapkamer minder.
Net nog even gekeken ik zit voor 2012/2013 nog niet aan de 500 m3
Maar als ik bij buren gaan kijken is er niemand die in de buurt komt bij mijn verbruik (turk verder op die 7 maanden van huis is en alleen woont ) dus ketel afstellen waarom tapwater van 80/90 graden Cv idem.
Voorlopig geen teleurstellende ervaringen met Intergas
-
- Contacteer:
Slobberbone schreef: Paar maandjes geleden een nieuwe laptop gekocht beter/sneller ding is 2 terug geweest en daarna functioneerde die nog niet goed. Wasmachines precies zo nu paar jaar een oudje
Daarom verbaasde mij het enorm vroeger woonde ik in goede geisoleerde flatje toen verbruikte wij met ons tweetjes 1200M3 geen bad, geen 4 kinderen,geen zolder,slaapkamer minder.
Net nog even gekeken ik zit voor 2012/2013 nog niet aan de 500 m3
Maar als ik bij buren gaan kijken is er niemand die in de buurt komt bij mijn verbruik (turk verder op die 7 maanden van huis is en alleen woont ) dus ketel afstellen waarom tapwater van 80/90 graden Cv idem.
Voorlopig geen teleurstellende ervaringen met Intergas
Ja dat alles wat nieuw is en meer kan hoeft niet automatisch te betekenen dat ook beter is he.
Hoe meer technieken hoe meer er kapot kan gaan, dat zal voor ketels niet anders zijn.
Daarbij past veel electronica zich aan de gebruiker aan
Dus tov verleden heb je nu beter je ketel afgesteld als destijds ? Ik heb geen teleurstellende ervaringen met remaha, zoveel andere wel net als met intergas, bosch, vaillant oid.
-
Wij hebben 1 november 2009 een Intergas Kombi Kompakt HR 36/30 gekregen (Ook een onderhoudscontract bij Feenstra).
22 november 2012 ging na 3 jaar de ketel kapot (viel steeds uit: storing No. 5) !.
De monteur dacht dat het de ventilator was en heeft deze vervangen .
De eerste ventilator werd de "kapotte" ventilator weer keurig in de verpakking gedaan waar de “nieuwe” uitkwam ???? (dit vond ik al vreemd) REKENING € 181,=.
Volgende dag nog steeds het zelfde probleem, weer een monteur gebeld en een nieuwe ventilator geplaatst.
Maar nog steeds de zelfde storing!!
Toen is de ontsteekunit vervangen: NOG DE ZELFDE STORING!.
Weer een monteur: Toen is de ontsteekpen vervangen.
Kreeg een rekening van totaal € 270,31.
Na bezwaar kreeg ik een creditnota van € 31,27 (ook hoefde ik 1 reparatie van een ventilator niet te betalen) eind totaal € 239,05.
Dus 2 keer een nieuwe ventilator en ontsteekunit vervangen wat volgens mij niet nodig was.
Ook de telefonische dienst van Feenstra was zeer slecht bereikbaar en zou worden teruggebeld voor afspraak, werd ook niet nagekomen).
Kortom heel wat dagen ellende door slechte service!!
Beste Tros Radar: Wat kan ik hieraan doen ??
22 november 2012 ging na 3 jaar de ketel kapot (viel steeds uit: storing No. 5) !.
De eerste ventilator werd de "kapotte" ventilator weer keurig in de verpakking gedaan waar de “nieuwe” uitkwam ???? (dit vond ik al vreemd) REKENING € 181,=.
Volgende dag nog steeds het zelfde probleem, weer een monteur gebeld en een nieuwe ventilator geplaatst.
Na bezwaar kreeg ik een creditnota van € 31,27 (ook hoefde ik 1 reparatie van een ventilator niet te betalen) eind totaal € 239,05.
Dus 2 keer een nieuwe ventilator en ontsteekunit vervangen wat volgens mij niet nodig was.
Ook de telefonische dienst van Feenstra was zeer slecht bereikbaar en zou worden teruggebeld voor afspraak, werd ook niet nagekomen).
-
Gerlof Holkema schreef:Wij hebben 1 november 2009 een Intergas Kombi Kompakt HR 36/30 gekregen (Ook een onderhoudscontract bij Feenstra).
Storingcode nr.5 is gasblokafstellen of vervangen.
Zeer slechte service van feenstra
Code 5 bij intergas is vlamfout. Kan ook nog de ontsteek/ionisatiepen zijn of een verstopte condensafvoer. Ook hier wordt normaliter na gekeken bij onderhoud. Hiervoor moet de voorplaat dmv de inbusbouten losgedraaid worden.
Succes.
Succes.
Klopt, zie beschrijving.Slobberbone schreef: Storingcode nr.5 is gasblokafstellen of vervangen.
Zeer slechte service van feenstra
http://www.intergas-verwarming.nl/lijst ... 87-061.pdf
Nummer 8
5 Geen vlamsignaal na 4 herstart pogingen
•
Condensafvoer verstopt
•
Afstelling gasblok controleren
Ik wist het!
lumarak schreef:Code 5 bij intergas is vlamfout. Kan ook nog de ontsteek/ionisatiepen zijn of een verstopte condensafvoer. Ook hier wordt normaliter na gekeken bij onderhoud. Hiervoor moet de voorplaat dmv de inbusbouten losgedraaid worden.
Succes.
-
Nadat de ontsteekpen vervangen is doet ie het weer goed, maar wel € 239,= armer!
En weer een stuk wijzer!.
Mijn vraag is wat te doen aan die wanprestatie van Feenstra Drachten.
-
Gerlof Holkema schreef:Nadat de ontsteekpen vervangen is doet ie het weer goed, maar wel € 239,= armer!
Hoe ziet de nota er verder uit, want 239 euro voor een onderdeel vervangen van nog geen 7 euro
-
181 euro voor ventilator (inkl. werkloon) welke het probleem niet oploste, en 57 voor ontstekingspen en werkloon (o.a. onderzoek).