LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Topje Vero Moda
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14
Topje Vero Moda
Hallo allemaal,
Ik heb 1 week geleden een topje gekocht bij de Vero Moda, samen met een baggy shirt. Nu haal ik beide dingen net uit de was en wat schetst mijn verbazing in het topje zitten 3 kleine gaatjes (alsof het door muizen is opgegeten). Kan ik hiermee terug naar de winkel?
Het zijn artikelen die in de uitverkoop waren, maar zeker geen B-Keuze. Bij aanschaf werd wel vermeld, afgeprijsde artikelen kunt u niet meer ruilen.
Het lijkt me logisch dat een topje van de VM langer mee moet gaan dan 1 wasbeurt? Ook al is het in de uitverkoop.. Ik heb het topje nog geen eens aangehad.
Sta ik in mijn recht als ik terug ga naar de winkel en een nieuw topje eis?
Ik heb 1 week geleden een topje gekocht bij de Vero Moda, samen met een baggy shirt. Nu haal ik beide dingen net uit de was en wat schetst mijn verbazing in het topje zitten 3 kleine gaatjes (alsof het door muizen is opgegeten). Kan ik hiermee terug naar de winkel?
Het zijn artikelen die in de uitverkoop waren, maar zeker geen B-Keuze. Bij aanschaf werd wel vermeld, afgeprijsde artikelen kunt u niet meer ruilen.
Het lijkt me logisch dat een topje van de VM langer mee moet gaan dan 1 wasbeurt? Ook al is het in de uitverkoop.. Ik heb het topje nog geen eens aangehad.
Sta ik in mijn recht als ik terug ga naar de winkel en een nieuw topje eis?
Re: Topje Vero Moda
Nee
ze geven het toch aan gewoon pech hebben helaas.
maar let op nu komen de garantie mannetjes weer
ze geven het toch aan gewoon pech hebben helaas.
maar let op nu komen de garantie mannetjes weer
Re: Topje Vero Moda
Op zich wel, omdat dit niet onder de ruilregeling valt, maar onder een defect in het product.Sta ik in mijn recht als ik terug ga naar de winkel en een nieuw topje eis?
Re: Topje Vero Moda
Hap!RTD-Z schreef:Nee
ze geven het toch aan gewoon pech hebben helaas.
maar let op nu komen de garantie mannetjes weer
Re: Topje Vero Moda
Voor deze ene keer geeft onze BBCS een eerlijk antwoord in het voordeel van de consument!BBCS schreef:Hap!RTD-Z schreef:Nee
ze geven het toch aan gewoon pech hebben helaas.
maar let op nu komen de garantie mannetjes weer
Verder commentaar overbodig.
Re: Topje Vero Moda
Waar ik me wel aan stoor is dat als een klant bij kledingzaken terugkomt met een kapot product, dat het dan gelijk onder de ruilregeling valt, terwijl de klant dan aanspraak maakt op de garantie, terwijl dat niet zo is.
Als je kleding koopt en later is er iets kapot, dan is het logisch dat je er mee terug gaat.
Voor die winkelier is het dan als het kledingstuk niet geruild kan of mag worden, dat die klant dan gewoon het geld terug behoort te krijgen.
Als je kleding koopt en later is er iets kapot, dan is het logisch dat je er mee terug gaat.
Voor die winkelier is het dan als het kledingstuk niet geruild kan of mag worden, dat die klant dan gewoon het geld terug behoort te krijgen.
Re: Topje Vero Moda
Nou als het heel de machine in gaat en het komt er kapot uit dan is er wat met je machine aan de hand of je kunt niet wassen (label gekeken ?? )
afprijzingen ed kun je nou eenmaal niet retourneren dat is het risico van koopjes jagen he
Waar praat je over eigenlijk ?? € 9,95 ??
afprijzingen ed kun je nou eenmaal niet retourneren dat is het risico van koopjes jagen he
Waar praat je over eigenlijk ?? € 9,95 ??
Re: Topje Vero Moda
Ook producten die met korting verkocht worden moeten goed zijn. Dit was alleen anders geweest als dit gebrek gemeld was.
Re: Topje Vero Moda
Kijk, en daar kan ik me dus over boos maken.afprijzingen ed kun je nou eenmaal niet retourneren dat is het risico van koopjes jagen he
Als je kleding koopt, en of dat nu in de uitverkoop valt of niet doet er niet toe, als die dan kapot gaat, valt dat niet onder retouneren, maar onder de claim van de garantie.
En een claim op de garantie is totaal iets anders dan met een kleding stuk teruggaan die achteraf niet goed zit of dat de kleur anders uitvalt.
Als een kledingstuk kapot is en je doet een beroep op de garantie, dan behoort de winkelier het geld terug te geven als reparatie niet mogelijk is (wat bijna nooit voorkomt bij kleding) of dat het niet geruild kan worden.
De winkelier mag dan niet zeggen dat het product niet geretouneerd kan worden, want bij een garantieclaim kan dat altijd wel en de winkelier behoort dan ook het geld terug te geven als ruilen niet kan.
Re: Topje Vero Moda
Hou toch op afgeprijst spul kun je gewoon niet terugbrengen , als jij afgeprijst vlees koop en je wil het 3 dagen later opeten ja dan is het niet goed meer kom je dan ook terug ??
Bovendien ging het toch goed de machine in dan kun je dus niet wassen.
Zou wat zijn je trek het heel aan je blijft haken achter een deurknop kapot ow ja het shirt moet daar tegen kunnen hoor doe normaal er zijn grenzen hoor..
Dus bij jou BBCS kunne we alles op elk moment ruilen want jij blijft aansprakelijk dat zeg je dus eigenlijk nu
Stuur maar ff je webwinkel of winkel adres want dat is wel heel makkelijk shoppen dan kan ten alle tijden terug
Bovendien ging het toch goed de machine in dan kun je dus niet wassen.
Zou wat zijn je trek het heel aan je blijft haken achter een deurknop kapot ow ja het shirt moet daar tegen kunnen hoor doe normaal er zijn grenzen hoor..
Dus bij jou BBCS kunne we alles op elk moment ruilen want jij blijft aansprakelijk dat zeg je dus eigenlijk nu
Stuur maar ff je webwinkel of winkel adres want dat is wel heel makkelijk shoppen dan kan ten alle tijden terug
Re: Topje Vero Moda
Ik zeg niet dat je bij mij kunt ruilen.Dus bij jou BBCS kunne we alles op elk moment ruilen want jij blijft aansprakelijk dat zeg je dus eigenlijk nu
Het gaat erom dat de verkopende partij gedurende de economische levensduur verplicht is om het product of te repareren, of om te ruilen of de koop ongedaan te maken.
Wat in de kledingwereld normaal is, is een kledingstuk als die kapot is, bij een uitverkoop niet om te ruilen, omdat het aangegeven staat dat een kledingstuk niet omgeruild kan worden.
Die weigering van de omruiling is alleen als een klant terugkomt met het kledingstuk en er niets mis is met het kledingstuk. Dan mogen ze dus inderdaad zeggen dat ze het niet omruilen. Immers is in de normale winkel: koop=koop.
Als de klant terugkomt met een kledingstuk en er is wel een probleem ermee, dan kan de winkelier nooit zeggen dat ze het kledingstuk niet omruilen omdat het aangegeven is.
De verkopende partij dient bij problemen altijd ervoor te zorgen dat het probleem wordt opgelost.
De TS gaat niet terug naar de winkelier om het kledingstuk om te ruilen, maar een beroep te doen op de garantie en de wettelijke bescherming van de consument.
Al is een product in de uitverkoop, dat wilt nog niet zeggen dat er geen beroep gedaan kan worden op de wettelijke rechten.
Al zou het product niet in de garantie vallen, dan nog is de winkelier verplicht om het probleem op te lossen (desnoods tegen de normale kosten.)
Re: Topje Vero Moda
Als je iets in de uitverkoop/opruiming koop vind ik dat je niet zo moet zeuren.
Zeker niet om een kledingstuk van een paar euro ,mense worden steeds droeviger dan moet je niks in de uitverkoop kopen (goh waarom zou het in de uitverkoop zijn....!!) en dan toch alles eisen als ejzelf iets (wellicht) fout doet tijdens wassen.
Maargoed ik vind het prima , en de TS hoor je ook niet meer dus zal wel kern van waarheid in zitten mbt het wassen
Zeker niet om een kledingstuk van een paar euro ,mense worden steeds droeviger dan moet je niks in de uitverkoop kopen (goh waarom zou het in de uitverkoop zijn....!!) en dan toch alles eisen als ejzelf iets (wellicht) fout doet tijdens wassen.
Maargoed ik vind het prima , en de TS hoor je ook niet meer dus zal wel kern van waarheid in zitten mbt het wassen
Re: Topje Vero Moda
Misverstand: Geen rechten tijdens de uitverkoop
Ook als u producten in de uitverkoop tegen een lagere prijs aanbiedt, moeten ze aan de overeenkomst beantwoorden. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heeft een consument dan ook het recht een afgeprijsd product terug te brengen alshet een mankement vertoont dat hij niet had hoeven verwachten. U moet het dan (laten) repareren. Als u dat niet kunt of wilt, moet u het vervangen. Wel kan de reden voor het afprijzen van het product maken dat de consument minder van het product magverwachten. Dit moet dan wel duidelijk voor hem zijn voordat de overeenkomst tot stand komt.
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... verstanden
Ook als u producten in de uitverkoop tegen een lagere prijs aanbiedt, moeten ze aan de overeenkomst beantwoorden. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heeft een consument dan ook het recht een afgeprijsd product terug te brengen alshet een mankement vertoont dat hij niet had hoeven verwachten. U moet het dan (laten) repareren. Als u dat niet kunt of wilt, moet u het vervangen. Wel kan de reden voor het afprijzen van het product maken dat de consument minder van het product magverwachten. Dit moet dan wel duidelijk voor hem zijn voordat de overeenkomst tot stand komt.
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... verstanden
Re: Topje Vero Moda
Vandaag een legging gekocht bij veromoda Harderwijk bij thuiskomst zat die toch niet lekker, terug naar de winkel mocht ik deze niet ruilen omdat het kaartje er af geknipt was. Kaartje + bon zat er bij maar helaas,naar lang aandringen konden we dan maandag terug komen wanneer er overleg was geweest met de manager. Voor de 4 de x problemen met veromoda gehad en wij vinden de service erg slecht,en lachen je nog uit ook, dit kost me 29,95 maar ons zien ze er niet meer.
Re: Topje Vero Moda
Ja zonder kaartje denken ze dat je hem hebt gedragen.
Soms vallen kaartjes tijdens het passen of in de tas er spontaan af. Dus als de legging er ongedragen uitziet en ruilen mag vind ik het een beetje kinderachtig aangezien zij zo het kaartje er weer aan kunnen schieten
Soms vallen kaartjes tijdens het passen of in de tas er spontaan af. Dus als de legging er ongedragen uitziet en ruilen mag vind ik het een beetje kinderachtig aangezien zij zo het kaartje er weer aan kunnen schieten
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Topje Vero Moda
Kaartje afknippen vóór het passen?sjacger schreef:Vandaag een legging gekocht bij veromoda Harderwijk bij thuiskomst zat die toch niet lekker, terug naar de winkel mocht ik deze niet ruilen omdat het kaartje er af geknipt was. Kaartje + bon zat er bij maar helaas,naar lang aandringen konden we dan maandag terug komen wanneer er overleg was geweest met de manager. Voor de 4 de x problemen met veromoda gehad en wij vinden de service erg slecht,en lachen je nog uit ook, dit kost me 29,95 maar ons zien ze er niet meer.
Is ook niet slim hè?
Een verkoper mag eisen dat het kaartje aan het kledingstuk bevestigd is en het kledingstuk ongedragen.
U komt immers niet omdat het product defect of ondeugdelijk is, u wilt gewoon uw geld terug omdat u de legging niet lekker vindt zitten.
Dat is geen reden om de koop te ontbinden en de winkelier is dan ook niet verplicht om u uw geld terug te geven.
Koop is koop!
In plaats van klagen over de service, moet u even kijken waar u zelf de fout bent ingegaan.
Re: Topje Vero Moda
Je vergelijkt appels met peren. Een kledingstuk bederft niet.RTD-Z schreef:Hou toch op afgeprijst spul kun je gewoon niet terugbrengen , als jij afgeprijst vlees koop en je wil het 3 dagen later opeten ja dan is het niet goed meer kom je dan ook terug ??
Kleding kan zwakke plekken hebben die je op het eerste gezicht niet ziet. Vervolgens zal in de wasmachine de zwakke plek boven tafel komen.Bovendien ging het toch goed de machine in dan kun je dus niet wassen.
Ander geval. En iemand met verstand van textiel ziet direct het verschil tussen een winkelhaak en een slijtplek door een productiefout.Zou wat zijn je trek het heel aan je blijft haken achter een deurknop kapot ow ja het shirt moet daar tegen kunnen hoor doe normaal er zijn grenzen hoor..
Het verschil tuseen ruilen en garantie snap jij niet. Garantie krijg je als een product niet goed is en heb je wettelijk het recht op. Ruilen is een services van de winkelier dat je, ook al is het product niet defect, toch een ander, gelijkwaardig product mag uitzoeken.Dus bij jou BBCS kunne we alles op elk moment ruilen want jij blijft aansprakelijk dat zeg je dus eigenlijk nu
Stuur maar ff je webwinkel of winkel adres want dat is wel heel makkelijk shoppen dan kan ten alle tijden terug
Re: Topje Vero Moda
Jij mag vinden wat je wilt...Dat neemt niet weg dat dat er niet zoveel toe doet.RTD-Z schreef:Als je iets in de uitverkoop/opruiming koop vind ik dat je niet zo moet zeuren.
Opruiming wil niet zeggen dat een product goedkoper is omdat de kwaliteit minder is. Het simpel wat het is: de winkel opruimen om plaats te maken voor de nieuwste mode.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Topje Vero Moda
Dude, je reageert op berichten uit 2009.olaf79 schreef:Jij mag vinden wat je wilt...Dat neemt niet weg dat dat er niet zoveel toe doet.RTD-Z schreef:Als je iets in de uitverkoop/opruiming koop vind ik dat je niet zo moet zeuren.
Opruiming wil niet zeggen dat een product goedkoper is omdat de kwaliteit minder is. Het simpel wat het is: de winkel opruimen om plaats te maken voor de nieuwste mode.
Re: Topje Vero Moda
Je hebt gelijk, foutje. Ik let niet zo op de datum, alleen of een topic recent is. SorryVioletPrue schreef:Dude, je reageert op berichten uit 2009.olaf79 schreef:Jij mag vinden wat je wilt...Dat neemt niet weg dat dat er niet zoveel toe doet.RTD-Z schreef:Als je iets in de uitverkoop/opruiming koop vind ik dat je niet zo moet zeuren.
Opruiming wil niet zeggen dat een product goedkoper is omdat de kwaliteit minder is. Het simpel wat het is: de winkel opruimen om plaats te maken voor de nieuwste mode.