LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tv met witte vlek, geen garantie?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 nov 2018 16:09
Tv met witte vlek, geen garantie?
Ik heb vorig jaar een tv gekocht bij Bol.com.
En nu heb ik een witte vlek op het scherm.
Dus moest ik contact zoeken met Philips.
Ik dacht gewoon garantie te hebben.
Maar nee dus...Philips zegt dat dit toestel niet geschikt zou zijn voor Nederland.
Dus aanspraak op garantie is weg.
En ik heb dat ding gewoon in Nederland gekocht met 2 jaar fabriek garantie.
Wie weet raad ????
En nu heb ik een witte vlek op het scherm.
Dus moest ik contact zoeken met Philips.
Ik dacht gewoon garantie te hebben.
Maar nee dus...Philips zegt dat dit toestel niet geschikt zou zijn voor Nederland.
Dus aanspraak op garantie is weg.
En ik heb dat ding gewoon in Nederland gekocht met 2 jaar fabriek garantie.
Wie weet raad ????
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2018 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
- Berichten: 12834
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
U het niets met Philips te maken, maar met Bol. Wel is het handig om te weten dat de tv niet geschikt zou zijn voor de Nederlandse markt. Dat aangeven bij Bol en verzoek tot een oplossing. Maar dan moet u wel weten of de tv echt niet geschikt is voor Nederland, of dat het een buitenlands toestel is.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Als deze televisie niet geschikt is voor Nederland, dan is de televisie non-conform en kunt u bij Bol.com claimen. Ik vermoed zelf dat Philips er naast zit en u toch bij hen garantie kunt claimen. Ik neem hierbij aan dat de televisie in Nederland is gekocht. Heb je een brief gestuurd?
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Toestel was wellicht niet bedoeld voor de Nederlandse markt, ongeschikt voor NL markt is puur onzin. Alsof men over de grenzen een witte vlek in beeld normaal vindt
Inderdaad bij Bol aankloppen, zij zijn verkoper, en niet laten afschepen.
Inderdaad bij Bol aankloppen, zij zijn verkoper, en niet laten afschepen.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Bij Bol zelf gekocht of via Bol bij een externe leverancier? In dat laatste geval moet je dus helemaal niet bij Bol aankloppen.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Het gaat om fabrieksgarantie. De verkoper mag, maar hoeft niet, als doorgeefluik te fungeren.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Heb je een nieuw of tweedehands artikel bij een verkoper via bol.com gekocht, dan gelden de garantievoorwaarden van die verkoper. Neem daarom met al je vragen over garantie contact op met de betreffende verkoper, hij helpt je verder.
Bron Bol.com
Bron Bol.com
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
is waarschijnlijk bleeding, en dat valt gewoon onder de garantie, tenzij u is verteld dat u dit kunt verwachten.
https://www.gamingscan.com/how-to-fix-backlight-bleed/
https://www.gamingscan.com/how-to-fix-backlight-bleed/
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Ik verwacht niet dat het hier gaat om "Niet geschikt zijn voor Nederland", maar niet bedoeld voor de Nederlandse markt, grijze import dus, dit gebeurt bij TV's regelmatig en sommige fabrikanten geven inderdaad geen fabrieksgarantie als het serienummer bijvoorbeeld aangeeft dat het een model bedoeld is voor de oost Europese markt en de klant met een factuur van een wederverkoper via Bol.com komt aanzetten.alfatrion schreef: ↑15 nov 2018 11:05Als deze televisie niet geschikt is voor Nederland, dan is de televisie non-conform en kunt u bij Bol.com claimen. Ik vermoed zelf dat Philips er naast zit en u toch bij hen garantie kunt claimen. Ik neem hierbij aan dat de televisie in Nederland is gekocht. Heb je een brief gestuurd?
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Die "grijze import" komt inderdaad vaker voor.Cro schreef: ↑15 nov 2018 12:37Ik verwacht niet dat het hier gaat om "Niet geschikt zijn voor Nederland", maar niet bedoeld voor de Nederlandse markt, grijze import dus, dit gebeurt bij TV's regelmatig en sommige fabrikanten geven inderdaad geen fabrieksgarantie als het serienummer bijvoorbeeld aangeeft dat het een model bedoeld is voor de oost Europese markt en de klant met een factuur van een wederverkoper via Bol.com komt aanzetten.
Gelukkig heeft een consument geen ... te maken met de fabrikant. Dus hoe een fabrikant reageert en wat die er van vindt is prima, als koper heb je een overeenkomst met de verkoper, en tenzij je het rechtstreeks bij de fabrikant zou hebben gekocht. De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product en is ook degene die aansprakelijk is wanneer dit niet het geval is.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Inderdaad, als consument heeft u een overeenkomst met de verkoper (Bol.com)
Fabrikant, importeur of wie dan ook er iets mee te maken heeft is verder niet relevant. Bol.com heeft het verkocht dus zij moeten zorgen voor afhankeling van de garantie.
Als Philips dit niet wilt verzorgen, dan zullen ze het uit eigen zak moeten doen.
Fabrikant, importeur of wie dan ook er iets mee te maken heeft is verder niet relevant. Bol.com heeft het verkocht dus zij moeten zorgen voor afhankeling van de garantie.
Als Philips dit niet wilt verzorgen, dan zullen ze het uit eigen zak moeten doen.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
berndv schreef: ↑15 nov 2018 13:07Die "grijze import" komt inderdaad vaker voor.Cro schreef: ↑15 nov 2018 12:37Ik verwacht niet dat het hier gaat om "Niet geschikt zijn voor Nederland", maar niet bedoeld voor de Nederlandse markt, grijze import dus, dit gebeurt bij TV's regelmatig en sommige fabrikanten geven inderdaad geen fabrieksgarantie als het serienummer bijvoorbeeld aangeeft dat het een model bedoeld is voor de oost Europese markt en de klant met een factuur van een wederverkoper via Bol.com komt aanzetten.
Gelukkig heeft een consument geen ... te maken met de fabrikant. Dus hoe een fabrikant reageert en wat die er van vindt is prima, als koper heb je een overeenkomst met de verkoper, en tenzij je het rechtstreeks bij de fabrikant zou hebben gekocht. De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product en is ook degene die aansprakelijk is wanneer dit niet het geval is.
Dat klopt uiteraard, echter lijkt de TS niet met Bol.com / de wederverkoper via Bol, maar met de fabrikant in contact te zijn om wat voor reden dan ook. Waarbij het mogelijk dus niet onlogisch is dat TS een reactie als deze krijgt.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Het is inderdaad niet duidelijk hoe TS bij Philips uit is gekomen, of dit een doorverwijzing is geweest van de verkoper of dat het eigen initiatief is geweest.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Bol is zeker niet het eerste aanspreekpunt als men bij ern andere verkoper iets via Bol gekocht heeft. Daar zijn de voorwaarden heel duidelijk over.
Artikel 4 - Aanbod derde partijen
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product
Artikel 4 - Aanbod derde partijen
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Leuk, die voorwaarden, maar dan kan Bol zich echt niet zomaar achter verschuilen. Optreden als intermediair levert nu eenmaal gewoon verplichtingen op.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Dit blijft een lastige kwestie. Is bol.com alleen een tussenpartij die e.e.a. faciliteert, of zijn zij mede verkoper. Is bol.com een soort telegraaf waarbij iemand een advertentie voor een product zet (maar dan via een website en iets geavanceerder) of het meer een warenhuis met een shop in shop?
Als bol.com alleen faciliteert en dus niet mede verkoper is, dan is bol.com geen partij. Is zij mede verkoper, bijvoorbeeld doordat zij een percentage van de omzet krijgt (en dus niet een vaste vergoeding), dan is zij wel een partij.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Je hebt de rekening toch ook aan Bol betaald? Bol vangt circa 10% commissie op deze verkopen.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Ik heb ook weleens bij een andere verkoper via Bol gekocht, maar ik heb gewoon betaald aan die andere verkoper.
Als men reageert op een advertentie in de krant, is die krant ook niet verantwoordelijk.
Als men reageert op een advertentie in de krant, is die krant ook niet verantwoordelijk.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Hebt u daar bewijzen voor?Bob Schurkjens schreef: ↑15 nov 2018 22:01Je hebt de rekening toch ook aan Bol betaald? Bol vangt circa 10% commissie op deze verkopen.
Re: Tv met witte vlek, geen garantie?
Sterker nog, als ik via Paypal koop is die niet ook ineens de verkoper ( ook al krijgen ze een commissie ). Het ligt er dus maar net aan welke constructie er is gemaakt tussen verkoper en Bol.com