Ik heb een Samsung tv aangekocht voor 888 euro bij de mediamarkt.nou zit er sinds enkele weken een witte vlek in het scherm en het beeldkwaliteit is minder als het was.de garantie verliep in augustus en de mankementen beginnen in december.....balen dus.
Maar zag iets over dat je toch rechten hebt na verloop van garantie omdat hun je een deugdelijk product moeten verkopen.een tv is immers niet na 2 jaar afgeschreven.
Van mediamarkt naar samsung gestuurd en van Samsung naar de mediamarkt gestuurd.beide willen een monteur sturen op mijn kosten.......nou dat vind ik niet zo'n goed idee.
Uiteindelijk wil mediamarkt de tv opsturen....Dit duurt 4 weken ongeveer.als er een berekening is van hoeveel dit gaat kosten willen hun wel wat meebetalen maar zeggen niet hoeveel of welk percentage.ben ik 4 weken mijn tv kwijt zonder leentoestel zonder te weten wat me dat nu eigenlijk gaat kosten.
Kan ik nog verdere stappen ondernemen?
Mvg jessy hurkmans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tv vertoond defecten half jaar buiten garantie
-
Re: Tv vertoond defecten half jaar buiten garantie
Los van alles: je krijgt niet overal een leentoestel, bij een lokale verkoper heb je daar ook meer kans op.
-
Logisch dat ze dat niet kunnen zeggen ze weten niet eens wat er kapot is dat zal eerst onderzocht moeten worden dan pas kan er een bedrag uitkomen.
Een leen tv is niet verplicht en daar heb je ook geen recht op, je koopt bij een dozenschuiver dan krijg je ook de service die daar bij hoort, was je hem bij een lokale ondernemer gaan kopen had ie jou gewoon een leen tv gegeven maar ja dan was de prijs ook hoger
Een leen tv is niet verplicht en daar heb je ook geen recht op, je koopt bij een dozenschuiver dan krijg je ook de service die daar bij hoort, was je hem bij een lokale ondernemer gaan kopen had ie jou gewoon een leen tv gegeven maar ja dan was de prijs ook hoger
Indien je kunt onderbouwen of zelfs bewijzen dat het defect komt door een fabricagefout en niet door eigen toedoen, hoef jij niet mee te betalen in de kosten voor reparatie of vervang van de televisie maar behoren deze kosten voor rekening van de verkoper te zijn. (Artikel 7:21 lid 2 BW)Jessyhurkmans schreef:Uiteindelijk wil mediamarkt de tv opsturen....Dit duurt 4 weken ongeveer.als er een berekening is van hoeveel dit gaat kosten willen hun wel wat meebetalen maar zeggen niet hoeveel of welk percentage.ben ik 4 weken mijn tv kwijt zonder leentoestel zonder te weten wat me dat nu eigenlijk gaat kosten.
Je zou de televisie dus kunnen opsturen voor reparatie en het rapport afwachten of zelf door een derde partij een rapport van het defect kunnen laten opstellen. Hieruit kan dan blijken of er inderdaad spraken is van een defect door fabricagefout of door oneigenlijk gebruik.
Mocht je de televisie naar Media Markt sturen, is het wel verstandig om duidelijk te zijn dat je in eerste instantie alleen een rapport van het defect dient te ontvangen en indien blijkt dat het defect door oneigenlijk gebruik is ontstaan, je eerst een prijsopgave voor reparatie dient te ontvangen alvorens je akkoord zou gaan. Dan kom je ook niet voor onverwachte kosten te staan.
Als je iets mee wil dan zou ik voor een derde partij kiezen, want de reparateur van de winkel gaat niet zeggen dat het een probleem van het toestel is. De huurkosten van een televisie zijn te verhalen, mits non-conform. De kosten van reparatie alleen indien je de verkoper schriftelijk hebt aangeschreven.