LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaatwasser binnen twee jaar stuk en toch geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
JohanFD

Vaatwasser binnen twee jaar stuk en toch geen garantie

Ongelezen bericht door JohanFD »

Vaatwasser stuk dus BCC gebeld want was binnen de garantie en de garantie was zelfs verlengd voor 125 euro. Het filter had ik al schoongemaakt dus daar lag het niet aan. Monteur haalde de plint er af, onderkant open en er kwam een wit stukje plastic van 4 cm uit de pomp. Monteur schroeft alles dicht en controleert de vaatwasser. Hij is ok en ik mag meteen 99 euro betalen. Ik wijs hem op de garantie maar dat geldt nu niet. Hij zegt dat het mijn schuld is dat er dingen van 4 cm door het filter kunnen komen bij AEG. Ik ga geen vaatwasser demonteren als hij het niet doet. Het filter kan ik zelf bij maar de pomp niet. Er is garantie dacht ik op deze AEG van 800 euro.
Volgens de monteur moet ik maar naar de winkel van BCC gaan om te klagen over AEG garantie. Volgens mij klopt dit niet.
Ik voel me genept met extra garantie !

riddert

Re: Vaatwasser binnen twee jaar stuk en toch geen garantie

Ongelezen bericht door riddert »

JohanFD schreef:Vaatwasser stuk dus BCC gebeld want was binnen de garantie en de garantie was zelfs verlengd voor 125 euro. Het filter had ik al schoongemaakt dus daar lag het niet aan. Monteur haalde de plint er af, onderkant open en er kwam een wit stukje plastic van 4 cm uit de pomp. Monteur schroeft alles dicht en controleert de vaatwasser. Hij is ok en ik mag meteen 99 euro betalen. Ik wijs hem op de garantie maar dat geldt nu niet. Hij zegt dat het mijn schuld is dat er dingen van 4 cm door het filter kunnen komen bij AEG. Ik ga geen vaatwasser demonteren als hij het niet doet. Het filter kan ik zelf bij maar de pomp niet. Er is garantie dacht ik op deze AEG van 800 euro.
Volgens de monteur moet ik maar naar de winkel van BCC gaan om te klagen over AEG garantie. Volgens mij klopt dit niet.
Ik voel me genept met extra garantie !
Feitelijk is het apparaat ook niet defect geweest, er was een 'invloed van buitenaf' die een storing gaf. Toen u de garantie afsloot heeft u er ook voorwaarden bijgekregen, ik zou deze nog eens nazien wat er allemaal onder garantie valt en wat niet.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zal vast wel een uitzondering in de garantievoorwaarden zijn voorzien als het defect geen defect vanuit het apparaat betreft en dus door ondeskundig gebruik ontstaan is, door het 4 cm wit stukje plastic. Dus m.i. terecht geen garantie.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

riddert schreef:Feitelijk is het apparaat ook niet defect geweest, er was een 'invloed van buitenaf' die een storing gaf
??; althans m.i. heeft het filter gefaald.
Toen u de garantie afsloot heeft u er ook voorwaarden bijgekregen, ik zou deze nog eens nazien wat er allemaal onder garantie valt en wat niet.
Klopt; heb zelf wel eens een stuk glas uit de pomp gehaald, dat blijkbaar niet door het filter was tegengehouden; ben idd benieuwd of hierover in de garantievw'n iets te vinden.is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vaatwasser was toch niet kapot? Als er iets van bestek of stukje deksel of zo afgebroken is en in de pomp blijft zitten, valt dat natuurlijk niet onder de garantie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij BBC. Vraag hun gerust om hun standpunt te onderbouwen. En geef dan ook aan dat jij het product normaal hebt gebruikt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bewijslast bij BCC? Hoezo? Er zat een stukje plastic in de pomp. Bewijs genoeg.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het schoonmaken van een filter kan een stukje vuil naar binnen vallen... en dat valt buiten de garantie.
Eerst grove vuil voor een filter verwijderen en dan eruit halen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:De bewijslast bij BCC? Hoezo?
Het is een oneerlijke handelspraktijk om de wettelijke garantie te verkopen. Als je garantie geeft of verkoopt dan moet dat altijd een voordeel hebben boven op de wet. Voor een verkoper is het overnemen van de bewijslast dan voor de hand liggend. Dat is precies wat BCC doet. BCC verkoopt een verzekering en de voorwaarden zijn zo opgesteld dat de bewijslast bij BCC ligt.
Lady1234 schreef:Er zat een stukje plastic in de pomp. Bewijs genoeg.
De vraag is hoe dat komt.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
Lady1234 schreef:Er zat een stukje plastic in de pomp. Bewijs genoeg.
De vraag is hoe dat komt.
Er zit in de bodemplaat een 1e filter, dat regelmatig moet worden leeggemaakt; daar kan het stukje plastic alleen maar langskomen, als dat onzorgvuldig gebeurt; daarbij verspeelt de gebruiker zijn/haar garantie.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 09 mei 2018 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vastlopen pomp door stukje plastic dat niet van fabriek zelf is.... gewoon bij schoonmaken filter er ooit ingekomen en dan loopt pomp vast.

Voorrij kosten + arbeidsloon = €99,- en dat valt buiten garantie, slordig uit pakken als er veel vuil voor zit en dan loop je de kans dat er vuil in de rest ij machine komt.

Ik heb een grof en fijn filter en beide rustig eruit halen maar borden schoon vegen dus geen grote etensresten en deze is maar 1x per jaar meer als voldoende... net als vette borden, even krant erover en in afvalbak als erg veel vet, net als pannen.....

Bij een stukje plastic wat niet van apparaat zelf afkomstig is mag hij deze rekening geven, dat valt buiten elke garantie.

Gesloten