Eind 1998 hebben wij een keuken met diverse inbouwapparatuur aangeschaft. aangezien wij 4 pelgrim apparaten hadden gekocht kregen wij hier 5 jaar garantie op. Wij hebben voor onze vaatwasser 3x aanspraak moeten maken op deze garantie. Waarvan 2x voor een defecte programmaschakelaar. Hiervoor zijn ze 23-11-2001 en 25-02-2003 langs geweest. Echter nu heeft deze schakelaar het wederom begeven.
Pelgrim zegt dat ik nu dus geen aanspraak meer kan maken op mijn garantie deze is immers verlopen en dat ik bij evt. herstel voor de volledige kosten opdraai. (ongeveer 400 euro en dan komen de voorrijdkosten e.d er nog overheen)
Aangezien het hier om een duurzaam product gaat ben ik van mening dat ik toch nog iets van garantie zou moeten hebben danwel dat er een soort van regeling is, omdat het hier de 3e keer hetzelfde probleem betreft.
Ik ben benieuwd wat hierin mijn rechten zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaatwasser pelgrim
Re: vaatwasser pelgrim
Zeer lastig geval . Als inderdaad de klok weer kapot is dan is er mogelijk nog een probleem in de machine aanwezig .die evt schade aan de klok veroorzaakt. als pelgrim de klok vervangt krijg je redelijkerwijs 1 jaar garantie op het vervangen onderdeel. Veel machines van hun komen bij de firma frenko vandaan die maken o.a. ook edy/nordland en die staan niet echt bekent als duurzame machines
Mocht uw machine ook uit deze fabriek komen dan vind ik 400 euro ook absurd. Probeer met pelgrim iets te regelen , een nieuwe machine verrekenen met de defekte minus het aantal gebruikers jaren
Mocht uw machine ook uit deze fabriek komen dan vind ik 400 euro ook absurd. Probeer met pelgrim iets te regelen , een nieuwe machine verrekenen met de defekte minus het aantal gebruikers jaren
Re: vaatwasser pelgrim
In aansluiting op het voorgaande kan ik uit ervaring meedelen dat Edy inderdaad niet uitblinkt in levensduur. Mijn Edy vaatwasser is na 5 jaar defect en alleen een reparatie van ongeveer € 400 kan dit verhelpen (flo meter en timer). Omdat de machine een jaar na aankoop ook al stuk was, laat ik hem nu uiteraard niet meer repareren en heb nu een betrouwbaar merk gekocht.