LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valse foto van CE Repair om reparatie niet te doen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
prutzzer

valse foto van CE Repair om reparatie niet te doen

Ongelezen bericht door prutzzer »

Verleden jaar een smart tv gekocht bij media markt, in mei van dit kwam er rood haar streepje in het beeld, media markt gebeld, enz.. na een lange tijd kwam er eindelijk een montuur van ce repair bij ons thuis langs, die heer is slechts 10 minuten binnen geweest, en niets gedaan omdat onze tv kapot gegaan was door water vertelden hij... de tv staat normaal in de woonkamer.. en is nooit met water in aanraking gekomen

de montuur haalde de achterkant eraf ging op zijn knieën erachter en nam een foto met zijn mobiel.

Mijn vrouw kreeg niets te zien, waar en hoe het komt over de waterschade.. kortom na lang aandringen bij media markt omdat ik graag die foto wilde zien, kreeg ik hem binnen per mail..

CE repair blijft aanvoeren dat dit hun bewijst last is, maar die foto is niet uit onze tv, nu mij vraag om hulp, komt bij iemand deze foto bekend voor, omdat linksonder ook een nummer staat

https://www.mixturecloud.com/media/oVdCz90L

Deze foto zelf genomen van de achterkant van onze tv, ik kan niets vinden wat er maar iets op lijkt ook geen waterschade aan de printplaten groene/witte uitslag

https://www.mixturecloud.com/media/wb3H1IH5

Alle tips en hulp zijn welkom

Martin

Shine

Re: valse foto van CE Repair om reparatie niet te doen

Ongelezen bericht door Shine »

Ga eens op afbeelding van hun staan, dan rechter muisknop, dan eigenschappen, dan details!
Als de foto met de mobiel is gemaakt zal bij details staan, tijdstip en met een beetje geluk locatie gegevens.
Mogelijk dat deze afbeelding eigenschappen u al verder kunnen helpen in bewijs dat de foto nooit bij u genomen kan zijn.

Ik kan het niet zien, maar verschillen de cijfers op de printplaat van uw afbeelding en hun afbeelding ook van elkaar?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Op de foto van CE repair staat dus waterschade afgebeeld vlakbij de groene printplaat. Uzelf heeft vanuit een hele andere positie de foto genomen dus het is moeilijk te vergelijken. Ik kan in ieder geval geen enkele overeenkomst vinden. Misschien even de foto nemen vande TV vanuit dezelfde hoek als de monteur heeft gedaan ???

Als u helemaal zeker weet dat de TV op de foto van CE repair een andere is (en u kunt dat aantonen) staat u sterk in de zaak en moet u zich gewoon kunnen beroepen op de garantie. Waterschade lijkt me niet echt realistisch voor een TV in de woonkamer (of heeft u plantjes boven de TV staan die u regelmatig water geeft en dan weleens water morst ??)

De tip van Shine is ook nuttig : als die foto bijvoorbeeld eerder is gemaakt dan de datum waarop de monteur langskwam is dat ook een bewijs dat het om een andere TV gaat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en moet u zich gewoon kunnen beroepen op de garantie.
Sterker nog, ik zou ze aanklagen voor oplichting.
"Vochtschade" begint wel erg synoniem te worden met "Onder de garantie uitkomen".

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Wel triest van die Media Markt om zo om te gaan met hun klanten.
Nooit meer wat kopen bij die winkel is mijn advies.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Je weet toch nog niet of het vochtschade is of niet???
Bovendien bellen ...na een lange tijd kwamen ze..hoe lang was die tijd?

langste adem

bprosman schreef:
"Vochtschade" begint wel erg synoniem te worden met "Onder de garantie uitkomen".

Voordat u gaat aanklagen wegens oplichting zou ik eerst nogmaals proberen de TV gerepareerd of vervangen te krijgen door Mediamarkt. Het liefst doet u dit schriftelijk zodat u ook schriftelijk hun standpunt verneemt. U kunt in die brief meteen aangeven dat u bestrijdt dat er sprake is van vochtschade zoals de monteur tegen u heeft gezegd.
Pas als dat niets oplevert kunt u verdere actie ondernemen (aanklacht wegens oplichting, geschillencommissie, rechtsbijstandverzekering etc). Maar hopelijk is dat niet nodig.

PS : Ik weet niet hoe het bij TV's zit, maar bij PC's kan volgens mij de garantie al vervallen als je zelf de kast opent. Wat dat betreft zou alleen een foto maken van de binnenkant al aanleiding kunnen geven om "onder de garantie uit te komen".

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

langste adem schreef:
bprosman schreef:

Voordat u gaat aanklagen wegens oplichting zou ik eerst nogmaals proberen de TV gerepareerd of vervangen te krijgen door Mediamarkt. Het liefst doet u dit schriftelijk zodat u ook schriftelijk hun standpunt verneemt. U kunt in die brief meteen aangeven dat u bestrijdt dat er sprake is van vochtschade zoals de monteur tegen u heeft gezegd.
Pas als dat niets oplevert kunt u verdere actie ondernemen (aanklacht wegens oplichting, geschillencommissie, rechtsbijstandverzekering etc). Maar hopelijk is dat niet nodig.

PS : Ik weet niet hoe het bij TV's zit, maar bij PC's kan volgens mij de garantie al vervallen als je zelf de kast opent. Wat dat betreft zou alleen een foto maken van de binnenkant al aanleiding kunnen geven om "onder de garantie uit te komen".
ik denk niet dat de rechter daar in mee zal gaan.
per slot van rekening is de enige mogelijk om je gelijk te bewijzen die tv openmaken.
het lijkt mij dat de rechter zal besluiten dat de tv moet worden gerepareerd, als op de foto van de monteur een andere tv staat als die in de kamer.
waarschijnlijk zal hij ook wel graag willen weten hoe dit zo gekomen is.
trouwens, die garantie is op dit moment toch ook niet meer van toepassing volgens mediamarkt.

langste adem

ruud_a schreef:trouwens, die garantie is op dit moment toch ook niet meer van toepassing volgens mediamarkt.
Hoezo niet ? Op de website van de mediamarkt kun je opzoeken hoe lang de garantie termijn is, en dit hangt af van het merk. Ik heb even 2 willekeurige merken geprobeerd (Samsung en Philips) en dan is er sprake van 24 maanden garantie.

prem

Ongelezen bericht door prem »

TS heeft ook niet zijn naam mee.

ruud_a

langste adem schreef:
ruud_a schreef:trouwens, die garantie is op dit moment toch ook niet meer van toepassing volgens mediamarkt.
Hoezo niet ? Op de website van de mediamarkt kun je opzoeken hoe lang de garantie termijn is, en dit hangt af van het merk. Ik heb even 2 willekeurige merken geprobeerd (Samsung en Philips) en dan is er sprake van 24 maanden garantie.
als de tv niet wordt gerepareerd, kun je nauwelijks van garantie spreken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb even 2 willekeurige merken geprobeerd (Samsung en Philips) en dan is er sprake van 24 maanden garantie.
Garantietermijn is wel 2 jaar maar CE repair zegt "Eigen schuld, vochtschade = Geen garantie".

16again

Ongelezen bericht door 16again »

prutzzer schreef:Deze foto zelf genomen van de achterkant van onze tv, ik kan niets vinden wat er maar iets op lijkt ook geen waterschade aan de printplaten groene/witte uitslag
De foto met waterschade lijkt een close-up ergens van de rand van de TV, op jouw foto is de rand niet eens zichtbaar op alle plekken.

ruud_a

waarom hebt u eigenlijk geen foto gemaakt, van het zelfde onderdeel als waarvan de monteur een foto heeft gemaakt?
dat lijkt me een nogal voor de hand liggend iets om te doen, als u iets wilt aantonen.

overigens is de electronica zelf niet met water in aanraking geweest.
de solderingen glimmen je nog tegemoet.
Er is alleen sprake van een vieze buitenrand.

Gesloten