LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde maat schoenen terugbrengen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Steph1990

Verkeerde maat schoenen terugbrengen?

Ongelezen bericht door Steph1990 »

Goedemorgen,
2 weken geleden heb ik speciaal voor kerst nieuwe laarsjes gekocht.
Daar ik nogal grote voeten heb (maat 42 meestal 43) is het vaak moeilijk om een leuke goedzittende schoen te vinden.
Uiteindelijk heb ik een perfect passend laarsje gevonden maat 42.
Van deze schoen ook maat 41 aangehad maar zat niet lekker dus 42 gekocht.

Met kerst aangetrokken en zaten wat geknelt maar ik ging ervan uit dat mijn voeten door de warmte wat gezwollen waren.
Toen ik ze vandaag nog eens goed bekeek zag ik dat de verkoopster mij de maat 41 mee heeft gegeven. Ik heb ze dus wel aangehad..
Ik heb gebeld en ze gaan overleggen wat ze kunnen doen, maar ik ben van mening dat de verkoopster mij de verkeerde schoenen heeft meegegeven. Deze stonden naast elkaar op de toonbank en het verkeerde exemplaar is in de tas meegegeven.
Heb ik recht om ze te ruilen?

newmikey

Re: Verkeerde maat schoenen terugbrengen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Steph1990 schreef: Heb ik recht om ze te ruilen?
Nee, "recht" heeft u niet want er is niets controleerbaars aan dit verhaal tenzij u een bonnetje heeft waar ook de maat op staat of er op de doos een andere maat staat dan op de schoenen.

U stelt dat er een fout is gemaakt maar heeft niets om dat mee aan te tonen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:
Nee, "recht" heeft u niet want er is niets controleerbaars aan dit verhaal tenzij u een bonnetje heeft waar ook de maat op staat of er op de doos een andere maat staat dan op de schoenen.

Het antwoord op de vraag of je ergens recht op hebt is niet afhankelijk van de vraag of je het kunt bewijzen. Je hebt zeker recht op nieuwe laarzen in de juiste maat. De winkel heeft immers niet datgene geleverd wat je overeengekomen was. Alleen, dankzij het eerder al genoemde bewijsprobleem kan je je recht niet verzilveren als de winkel niet meewerkt en jij niet kunt aantonen dat je maat 42 had moeten hebben.

Steph1990

In het aankoopsysteem van de winkel heeft de verkoopster kunnen zien dat ik 42 heb gekocht.
Nu ben ik daarnet teruggebeld en volgens het hoofdsysteem heeft de winkel waar ik ze gekocht heb geen 41 of 42 gehad. Morgen nemen ze terug contact op als de betreffende verkoopster aanwezig is

Moneyman

Steph1990 schreef:In het aankoopsysteem van de winkel heeft de verkoopster kunnen zien dat ik 42 heb gekocht.
Nu ben ik daarnet teruggebeld en volgens het hoofdsysteem heeft de winkel waar ik ze gekocht heb geen 41 of 42 gehad. Morgen nemen ze terug contact op als de betreffende verkoopster aanwezig is
Goed verhaal, als jij daar met maat 41 in je handen staat :mrgreen:

Steph1990

Ja he, ik had al slechte hoop maar toen ze hier mee kwam zakte alle moed echt in die schoenen... ze zouden het uitzoeken en morgen terug contact opnemn maar voel de bui al hangen. Zonde van mn centen

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Steph1990 schreef:In het aankoopsysteem van de winkel heeft de verkoopster kunnen zien dat ik 42 heb gekocht.
Wat een vervelende toestand.

Wat staat er op de doos?
Waarom en hoe kan je in het aankoopsysteem zien dat je 42 gekocht hebt ? Staat de maat dan op de bon ?

yan

Ongelezen bericht door yan »

Heeft de winkel ook een webshop?

Zo ja, dan besteld daar maar 42, geef aan dat de bestelling niet klopt en stuur de 41 terug en vraag je geld retour. :twisted:

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

yan schreef:Heeft de winkel ook een webshop?

Zo ja, dan besteld daar maar 42, geef aan dat de bestelling niet klopt en stuur de 41 terug en vraag je geld retour. :twisted:
ja goed idee.. dan zien we TS binnenkort weer op het forum verschijnen omdat ze boos is dat ze ook dan haar geld niet terugkrijgt omdat ze gedragen schoenen terugstuurt. overigens is dit gewoon de boel belazeren.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Als het lederen c.q. suède laarsjes zijn en u nul op request krijgt, kunt u het volgende doen:
Een scheut spiritus in schoen 1 gieten, even door de gehele schoen laten lopen en overgieten in schoen 2. Schoen 1 direct (dus nat) aantrekken. Dan schoen 2 leeggieten en ook direct aantrekken. Eventueel later nog een keer herhalen. Gegarandeerd gaat de schoen perfect naar uw voet staan.
Omdat spiritus vervliegt zult u geen natte voeten houden.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Wordt je zenuwachtig? Vooral niet gaan roken bij deze behandeling.....

Sira

Wordt je zenuwachtig? Vooral niet gaan roken bij deze behandeling.....
Haha, maar de tip werkt wel.

Sira

Misschien zijn dan de laarzen daarna te claimen bij de verzekering en kan ze alsnog maat 42 halen ;-))

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
newmikey schreef:

Het antwoord op de vraag of je ergens recht op hebt is niet afhankelijk van de vraag of je het kunt bewijzen. Je hebt zeker recht op nieuwe laarzen in de juiste maat. De winkel heeft immers niet datgene geleverd wat je overeengekomen was. Alleen, dankzij het eerder al genoemde bewijsprobleem kan je je recht niet verzilveren als de winkel niet meewerkt en jij niet kunt aantonen dat je maat 42 had moeten hebben.
Alle rechten om de fout hersteld te krijgen zijn verspeeld door het product te gebruiken.
Had u direct na het aantrekken thuis geconstateerd dat het de verkeerde maat was had u nog een beroep kunnen doen op een vergissing. De winkel kan nu helemaal niets meer met de laarzen.

Moneyman

crazyme schreef:
Moneyman schreef:
newmikey schreef: Nee, "recht" heeft u niet want er is niets controleerbaars aan dit verhaal tenzij u een bonnetje heeft waar ook de maat op staat of er op de doos een andere maat staat dan op de schoenen.

Alle rechten om de fout hersteld te krijgen zijn verspeeld door het product te gebruiken.
Had u direct na het aantrekken thuis geconstateerd dat het de verkeerde maat was had u nog een beroep kunnen doen op een vergissing. De winkel kan nu helemaal niets meer met de laarzen.
Waarom? Dat de winkel er niets mee kan, is niet het risico van TS. Zolang TS er niet mee doorloopt nadat ze de fout heeft ontdekt, heeft ze geen rechten verspeeld.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Met kerst aangetrokken en zaten wat geknelt maar ik ging ervan uit dat mijn voeten door de warmte wat gezwollen waren.
Toen ik ze vandaag nog eens goed bekeek zag ik dat de verkoopster mij de maat 41 mee heeft gegeven. Ik heb ze dus wel aangehad..

Moneyman

crazyme schreef:
Ja, en? :wink: ik weet dat TS ze heeft gedragen. Alleen komt dat niet voor haar risico, zolang ze het niet ontdekt had.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ben geneigd het eens te zijn met crazy, waarbij ik zijn term 'gebruiken' uitbreid naar 'gebruiken, waarbij gebruikssporen ontstaan'.
(waar overigens in een ander verband een gekend Nederlands woord voor is, dat ik maar even niet noem :wink: ).

Nu geldt: naast specifieke wet- en regelgeving is men gehouden om zich “als een goed huisvader” te gedragen. Dat betekent dat je behoort te doen wat in redelijkheid verwacht kan worden op basis van fatsoen, algemene kennis, etc.

Bij passen in de winkel kunnen makkelijk fouten worden gemaakt; blijkbaar ook door de verkoper.
Dus thuis nog eens voldoende napassen zodanig dat er geen gebruikssporen ontstaan, hoort erbij. etc.??

Moneyman

Wat mij betreft hoort controleren of de verkoper wel de gekochte schoenen in de doos stopt niet tot dat goed huisvaderschap. Op die manier kan je ieder risico van de verkoper wel naar de consument verleggen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind het wel een vreemd verhaal.. in de winkel 41 passen deze zitten niet lekker. en dan thuis dezelfde 41 aantrekken en dan niet doorhebben dat ze niet lekker zitten.
Ik hoop voor TS dat er iets mee te doen is.. laatst was er een topic over iemand die verkeerde schoenen had door fout advies van de verkoopster, hier zou de winkel proberen om de schoen uit te laten kloppen ofzo?? misschien is dat iets voor TS

Gesloten