LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengde garantie Dixons

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Nou verdienen, verdienen,

Je krijgt 6% van het VGV bedrag. Dus stel, je verkoopt een laptop met VGV. VGV=144, dus de verkoper krijgt 9 euro. Daar gaat dan ook nog belasting vanaf. Blijft er 4,5 over.

En vergeet niet dat het verdienen van premies al meegwerkt is in het basisuurloon.

consument, tevreden.

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door consument, tevreden. »

Ik heb al meerdere malen een apparaat gekocht bij de Dixons, en ook met VGV, niet op lease, want ik ben van mening, als je het geld niet hebt moet je het ook niet uitgeven.

Tuurlijk werkt een bedrijf als Dixons met provisie, ik ken er zat die datzelfde doen. En daarnaast, stel dat je tv kapot gaat, je Breedbeeld tv van 1800 euro, je moet vervolgens 400 euro reparatiebetalen na aftrek van coulance, had nou een VGV genomen, had je misschien maar 200 euro gekost, had je van die andere 200 een leuke dvd speler kunnen kopen.

Zo zie je maar dat Radar erg selectief informatief is.

Daarnaast ook nog even reagerend op een eereder uitzending van Radar, dit bericht is getypt op een Dell Laptop, en vanavond zal ik weer even op dit forum kijken vanaf een Dell Desktop, die allemaal zonder enig probleem zijn geleverd, en problemen zonder enig probleem werden verholpen.

Ik groet u!

a.f.kraan

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door a.f.kraan »

L.s, mijn schoonzoon is werkzaam bij dixons. Nou u moest de praktijken van dat bedrijf eens echt kennen. Hij kreeg b.v. geen jaarperiodiek bij zijn loon 2004 omdat hij te weinig garanties had verkocht in 2003.schandalig! Echter moeilijk aanvechtbaar, de banen liggen in deze tijd niet voor het oprapen!

Menyo

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Menyo »

L.s, mijn schoonzoon is werkzaam bij dixons. Nou u moest de praktijken van dat bedrijf eens echt kennen. Hij kreeg b.v. geen jaarperiodiek bij zijn loon 2004 omdat hij te weinig garanties had verkocht in 2003.schandalig! Echter moeilijk aanvechtbaar, de banen liggen in deze tijd niet voor het oprapen!
Ik denk dat je eens met je schoonzoen moet gaan praten over zijn eerlijkheid.

Ik denk dat u bedoelt dat hij een kleiner percentage van de jaarpremie kreeg i.v.m. het slechte verkopen van VGV. Ik ken geen bedrijf waarin mensen wel alle bonussen krijgen terwijl de presaties achter blijven.

Gast

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

schoonzoen ?????????

presaties ???????????

16again
Berichten: 16599
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb al heel veel voor en tegens horen noemen van de VGV, maar ik mis nog steeds een belangrijk nadeel:
Gaat de ondernemer failliet, dan kan je fluiten naar je garantie, maar moet je wel de maandtermijnen voor zowel het product als de VGV blijven voldoen.

Anfadal

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Anfadal »

Even een reactie op die ´schoonmoeder´:
Mevrouw, uw schoonzoon heeft u verkeerde informatie gegeven. Het is namelijk zo, dat wanneer je als Dixons medewerker aan het eind van een boekjaar minimaal 2,7% VGV hebt verkocht, je een bonus verdient. Heb je minder VGV verkocht, dan zal die bonus een stuk lager zijn of zelfs niet aanwezig zijn. Dit heeft te maken met prestaties die beloond worden. Als u lekker heeft gekookt voor uw schoonzoon, zal hij u daarvoor (neem ik aan) een compliment geven. Is het niet te kanen, dan zegt hij niets of hij ´klaagt´ over het gebodene. Zo is het bij Dixons (en vele andere bedrijven) net zo. Presteer je goed, dan wordt dat beloond. Presteer je niet goed of minder dan verwacht, dan zal daar over gesproken worden. Dat lijkt mij een normale gang van zaken.
Ik hoop, dat uw beeld van Dixons zal verbeteren en dat u zich niet laat beinvloeden door stemmingmakerij van Radar.

Met vriendelijke groet,

een tevreden Dixons medewerker

Gast

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Vooropgesteld dat het verplicht stellen van garantieverl. ronduit belachelijk is wil ik wel even melden dat er iets raars aan de hand is in het consumentenrecht.

Wanneer je een portable ktv koop van 129euro van een of ander merk moet de winkelier maar na 4 jaar nog klaar staan om nog goedkoper dan de aanschafwaarde te repareren (monteur heeft ook hypotheek,auto en gezin), koop je een paar schoenen van 200euro en moet je die na 2 jaar verzolen dan vind iedereen ook de wet dit maar normaal.

De marges in de electrohandel worden steeds smaller, de consument wil steeds goedkoper en steeds meer service, als er 1 produkt niet aan inflatie onderhevig is dan is het wel electro enig idee wat een videorecorder 20jaar geleden kostte indraad 2500 gulden heden ten dage 89euro maar de service moet sneller, beter goedkoper en langer. enig idee wat een auto 20jaar geleden kostte en wat nu.

De detailhandel zoekt nieuwe inkomsten en 1 daarvan is de garantieverl. de eerste ontslagenen bij megapool komen eraan omdat de marge's kleiner worden en de koste voor service hoger. Ik hoop dat de makers van radar zich realiseren dat ze spelen met de banen van duizenden mensen.
Echter verplichtte van verzekeringen belachelijk het moet altijd een vrije keus zijn en daarnaast koppelverkoop is sowieso verboden

toch weer toegang :-)

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door toch weer toegang :-) »

Wel...

Misschien is een bonus bedoelt als beloning voor een prestatie.

Net als een winstdeling... geen winst ? dan dus geen deling..

Geheel normaal dus.

Misschien presteert uw schoonzoon wel onder de maat ?!

Als op bedrijf/filiaal niveau een bepaalde bijdrage wordt berijkt krijgt het personeel daarvan een percentage. Dit geldt voor AL het personeel, ook voor hen die persoonlijk de target niet hebben gehaald, zowel voor de postbode bij Nationale Nederlande als het hoofd van de inboedel verzekeringen. Als geheel geen winst, dan geen deling !

Het gaat om een prestatie als samenwerkend team.

Krijg je met je team minder of niets... dan heb je gewoon onder de maat gepresteerd.

Heel simpel, heel eerlijk.

Dus een bedrijf aanvallen op deze manier met als bron de frustraties van uw schoonzoon.. is dus niet zo netjes.

Vraag eerst maar eens hoe het echt zit...

Oordeelt niet zoals gij zelf niet beoordeeld wilt worden !

ik weer

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door ik weer »

1: Iedereen die zich tegen radar keert wordt uitgesloten van het gebruik van dit forum, net als ik..alleen ik ben net iets slimmer :-)

2: De warme en koude douche zoals voorgesteld wordt weer veggehaald na het stemmen.



Toch wel zielig...

Ook Radar moet zijn fouten kunnen toegeven...dat is pas lef !

Vooralsnog zijn het alleen maar slechte verliezers.

b van dorp

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door b van dorp »

Als je bij de Dixons in de winkel bent en je koopt een camera ben je er toch zelf bij of je de garantie neemt of niet dan,dus dit zegt meer over de verkoper als over de klant,p.s mag er nog verdiend worden in nederland?????????????????? :)

sunny

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door sunny »

niet alleen op de vgv worden de bonussen binnegehaald, maar ook op de verkoop van canal + kun je lekker verdienen.
ik vind als ex-werknemer dat je geen eerlijk advies krijgt van de verkopers.
ze denken alleen maar aan hun eigen portemonaie als ze iets kunnen verkopen.


je beoordelings gesprekken waren ook niet altijd even vriendelijk, vooral als je geen procenten binnenhaalde.
de rayon leider kwan dan altijd even een praatje maken met je, waarom je zo weinig scoorde.

werk nu in een winkel waar ik ook extra verzekeingen kan verkopen, maar die gelden ook voor diefstal en verlies enz.
ik verdien niks op deze verzekeringen maar werk met een fijner gevoel, geen drukl achter me, om maar te scoren voor het filiaal.

Gast

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

Newsflash: Dixons verkoopt geen Canal + meer......al een tijdje

Menyo

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Menyo »

niet alleen op de vgv worden de bonussen binnegehaald, maar ook op de verkoop van canal + kun je lekker verdienen.
ik vind als ex-werknemer dat je geen eerlijk advies krijgt van de verkopers.
ze denken alleen maar aan hun eigen portemonaie als ze iets kunnen verkopen.


je beoordelings gesprekken waren ook niet altijd even vriendelijk, vooral als je geen procenten binnenhaalde.
de rayon leider kwan dan altijd even een praatje maken met je, waarom je zo weinig scoorde.
Je volgt dezelfde redenering als radar, dat premiesystemen per definitie slecht zijn voor de onafhankelijkheid van de verkoper. Hier zijn meerdere punten op aan te merken:

- Het is absoluut niet wetenschapelijk onderbouwd.
- ELK bedrijf werkt met targets. Zelfs de groenteboer op de hoek verkoopt liever de dure spinazie dan de goedkope.
- Alleen bij gelijke geschiktheid van een product zal een premiesysteem van invloed zijn op het uiteindelijke advies van een verkoper. De consument of klant zal dan ook nooit "genept" worden. Consumenten zijn tegenwoordig mondig genoeg om door te vragen naar bepaalde specificaties.

alexander

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door alexander »

Ik stel voor dat iedereen die radar een $#@$#$ (zelf al gecensureerd!) eens belt met de tros. die betalen deze onzin! En over oplichten gesproken: radar, die is hier de oplichter! Onze belasting centen weggooien met zo'n inhoudelijk slecht programma!
Dan zie ik nog liever een satirisch programma met klei poppetjes over het koningshuis!!!!
En nee ik werk niet bij de dixons!

het nummer van de tros:(staat ook op hun website)
035-6715715

Bellen en mocht je lid zijn: dreigen je lidmaatschap op te zeggen als radar niet snel excuses aanbied.

Ik zit een beetje in omroepland en een lidmaatschap is bijna heilig.

Radar heeft hierbij een grote misser gemaakt!

(nog een aantal bedrijven die met premie's werken:
-alle auto verkopers
-alle verzekeringsbureau's

simpel gezegd: Veel mensen!

Laat me raden: iemand van de redaktie wou ook op afbetaling kopen? maar verdiend niet genoeg om die garantie te kunnen betalen?

Alexander

alexander

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door alexander »

om nog even op mijn vorige bericht terug te komen: ze zoeken nog publiek voor de 29e!!!! Leuk als er dan een paar legioenen dixons medewerkers in werkkleding zitten!

eens kijken wat er dan wordt gezegd!

oh ja de volgende data zijn vrij (lekker iedere week doen!)
Opgeven Voorkeursdata
29 maa 2004
12 apr 2004
19 apr 2004
26 apr 2004
3 mei 2004
4 mei 2004
10 mei 2004

Tuurlijk!

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Tuurlijk! »

Alexander weet je wat Dixons Hoofdkantoor als ze al deze reacties lezen hier? :oops: :oops: :oops:

Tuurlijk!

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Tuurlijk! »

wat het hoofdkantoor doet moet dat natuurlijk zijn :D Nu doe ik :oops:

klant

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door klant »

nou moet ik eerlijk zeggen dat de garantie erbij nemen gewoon een goede keuze is, de rechten die de consument heeft op t moment dat diegene garantie heeft zijn gewoon veel groter. alle kosten die erbij oplopen zijn gewoon gedekt, als je hem maar niet laat vallen, of mee gaat zwemmen, of stoot. maar wie gaat er in godsnaam met een apparaat frisbien, zwemmen of voetballen? je lijkt wel gek als je dat doet. en als de consument het apparaat terugbrengt en de fabrikant weet dat de klant garantie heeft zullen ze gewoon het apparaat vervangen, repareren kost tenslotte meer.

en wat dat betreft over het programma, ik vind het onzin dat deze winkel door zon kutprogramma wordt afgekraakt terwijl er meer bedrijven zijn die op premie werken. en over die vooroordelen over die premies is onzin. premie moet je toevallig treffen, als de verkoper op premie zit te asen en de klant krijgt in zijn ogen de verkeerde adviesen voor zijn hoofd zal de verkoper niet tevreden zijn als de klant wegloopt, met zijn reden dat hij niet volledig over zijn eisen van het product geadviseerd is. dus de verkoper zal weer eerst nadenken voordat hij een product verkoopt.

conslusie:
een goede verkoper luistert aandachtig naar het advies van de klant, een slechte verkoper zit alleen op premies te asen en zal alleen maar lulverhalen aan een klant vertellen. dus wat dat betreft is premie alleen maar mooi meegenomen.

en dat er zon sukkel is van dixons die nog even alle premiesystemen op een rijtje zet terwijl hij ook door een anonieme collega hard in zn kont is genaaid, is wel erg dom moet ik eerlijk zeggen. dit is gewoon schande en verraad voor je eigen werkgever. ik hoop dat de leider van dixons, degene die deze **** heeft veroorzaakt ook nog eens flink aan de oren wordt genaaid, want wat dat betreft is deze werknemer van dixons gewoon een ontevreden werknemer geweest en dacht hij even leuk te zijn door zijn ex-werkgever even flink af te kraken. :evil:

kortom, dit gaat weer eens nergens over.

mzzl, een tevreden klant van dixons

Gast

Re: Verlengde garantie Dixons

Ongelezen bericht door Gast »

tog raar eigenlijk, :lol: elke x als ik aandachtig naar een klant luister staan ze tog versteld als ik hun een product geef die voldoet aan hun eisen, who gives a f.ck of het nou een premieartikel is of niet, kan die klant dat verotten. ik heb de kennis over de apparatuur, ik geef de klant een goed product mee.

stel, de klant komt met de eisen dat ie een 5 megapixel camera wilt, klein, aardig wat instelmogelijkheden en makkelijk bedienbaar, dan geef ik hem de Sony P-10 als voorbeeld. maar dan ga ik hem tog geen FU....NG Canon EOS 300 D geven? :? :shock: :( :roll: :?: :!: :oops: :x :lol:
tis de *********** de duurste digitale camera die er is, ja en die probeer ik hem aan te smeren, want er zit premie op. haha dacht het niet, dan komt de klant opzekers terug met het verhaal dat ie hard genaaid is, en dat kan ie zelf ook wel veronderstellen als ie in de winkel staat. :roll: :roll: :roll: dat ding is weliswaar de beste camera die er te verkrijgen is, maar het voldoet niet aan zijn eisen, dan is het tog logisch dat je die klant de P-10 als advies geeft ondanks dat er geen premie op zit? kan jij nou die premie verotten? als je zo doorgaat dat ontrevreden klanten terugkomen is het je eigen schuld.

groeten, een dixons verkoper

Gesloten