LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlengde garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
patrick2

verlengde garantie

Ongelezen bericht door patrick2 »

Bij de aankoop van onze keuken hebben we een verlengde garantie (5 jaar i.p.v. 2 jaar) gekregen op onze Bosch apparatuur omdat we meerdere apparaten van dit merk hadden aangeschaft. Je moest je apparaten hiervoor registreren bij Bosch en kreeg keurig een certificaat.
We moeten nu helaas gebruik maken van deze verlengde garantie. Ik heb Bosch gebeld en men geeft aan dat de verlengde garantie alleen geldt voor arbeidsloon en materialen. De voorrijkosten van 60 euro komen voor onze rekening. Ik lees niets hierover in de voorwaarden van de verlengde garantie. Is het terecht dat ik deze (grote) kostenpost moet betalen ?

F.van Holten

Re: verlengde garantie

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Valt nogal mee deze kosten, vooral als het een grote reparatie is, ik heb hetzelfde gehad, maar kon de voorrijkosten delen met de verkopende partij. detailhandel.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat lijkt me niet. Het begrip verlengde garantie doet toch wel vermoeden dat je kostenloos geholpen wordt. Hoewel zo'n garantie eigenlijk helemaal niet nodig is omdat de wet al voldoende zekerheid biedt moet je het eigenlijk zien als een geen gezeur garantie. Nu heb je toch gezeur en dat is nou net waarom je de garantie hebt afgesloten.

olaf79

snuffel1 schreef:
De
reparatiekosten die op grond van dit Garantie Certificaat volledig
worden vergoed zijn: arbeidsloon en kosten van benodigde
onderdelen.
Dit staat te lezen in de voorwaarden, blijkbaar zijn voorrijkosten niet bij de verlengde garantie inbegrepen. De voorrijkosten worden dus terecht in rekening gebracht.
Dat is nog maar de vraag aangezien de wet kosteloze reparatie verplicht stelt bij reparatie onder garantie.

olaf79

snuffel1 schreef:De reparatie is kosteloos maar de monteur moet wel van a naar b reizen die reis kost geld en heeft niets met de reparatie van doen. Stel dat Ts het apparaat zelf uitbouwt en opstuurt komen de verzendkosten ook voor eigen rekening. Het is dus van de gekke om te denken dat de reparatie aan huis helemaal gratis moet zijn, en dan nog 60 euro is te overzien.
Ook de kosten van verzending vallen onder de wet. Als het apparaat niet onder garantie stuk was gegaan hadden deze kosten nooit nodig geweest. De kosten zijn dus direct gerelateerd aan het defect.
Kosteloos is kosteloos.

rayjohbar

Ongelezen bericht door rayjohbar »

Heb het zelfde probleem met bruynzeel keukens..
4 apparaten van ATAG (ETNA ) gekocht, automatisch 5 jaar garantie..
ijskast kapot, monteur gekomen .niet meer te maken.voorrijdkosten moeten betalen ..vind ik ook al minder(70 euro)
kreeg een "deal"250 euro voor nieuwe ijskast,,ja de ijskast kostte 559 in 2010, nu kan ik m kopen voor 289 euro, dus de deal vond ik niet echt een "deal".Aangetekende brief gestuurd, en men wilt niets meer doen..en ik wil niets betalen..zo boos hierover !! nu is mijn stap naar geschillencommissie, men weet dat je daar veel werk voor moet doen en veel mensen opgeven..ik denk dat u en ik ook in ons recht staan en gewoon gratis een nieuw product moeten krijgen...een ondeugdelijk product in de garantie tijd is of maken of nieuw! een goede site is buiten radar ook de consuwijzer..aanrader.. ik zit nu al bijna 2,5 maand met een kapotte ijskast.

Gesloten