LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanneer kan je je geld terug eisen in de garantieperiode
wanneer kan je je geld terug eisen in de garantieperiode
Ik heb in december 2003 een Aiptek Pocket Cam 4000 digitale camera bij de Lidl gekocht. De camera is medio februari vervangen door een ander exemplaar vanwege een defect aan een van de bedieningsknopjes. Nu blijkt de camera weer stuk te zijn (doet helemaal niets meer). De camera zal opnieuw worden vervangen.
Kan ik niet gewoon mijn geld terug krijgen?
P.S.
Overigens geen problemen met de TD betreffende omruilen van het product. Ik heb wel spijt van de aankoop, wat een waardeloze camera!
Kan ik niet gewoon mijn geld terug krijgen?
P.S.
Overigens geen problemen met de TD betreffende omruilen van het product. Ik heb wel spijt van de aankoop, wat een waardeloze camera!
Re: wanneer kan je je geld terug eisen in de garantieperiode
Zolang de fabrikant binnen redelijke termen het product kan repareren of vervangen hoeven ze volgens mij geen geld terug te geven.
Je hebt recht op één van de drie en de verkopende partij beslist welke. Alleen als het onredelijk lang duurt of ze willen je een inferieur product aansmeren kun je denk ik geld terug eisen.
Zoek ook even door op het forum, er zijn mensen die al complete wetteksten hebben geciteerd betreffende garantiebepalingen e.d.
Je hebt recht op één van de drie en de verkopende partij beslist welke. Alleen als het onredelijk lang duurt of ze willen je een inferieur product aansmeren kun je denk ik geld terug eisen.
Zoek ook even door op het forum, er zijn mensen die al complete wetteksten hebben geciteerd betreffende garantiebepalingen e.d.
Als je niet tevreden bent over het produkt, dus voldoet niet aan je wensen en/of niet goed geinformeerd dan heb je altijd recht op je geld.
Voordat mensen zeggen dat dat niet zo is verwijs ik ze naar de consumentenbond of elke jurist wiens gebied dit is.
Voordat mensen zeggen dat dat niet zo is verwijs ik ze naar de consumentenbond of elke jurist wiens gebied dit is.
En waar blijkt dat dan wel uit?? In ieder geval niet uit het Burgelijk Wetboek alwaar de regels voor koop beschreven staan.
Boek 7 art 2 lid 2
Koper mag binnen 3 dagen koopovereenkomst onbinden
art 21 lid 2
zie mijn vorige post
Boek 7 art 2 lid 2
Koper mag binnen 3 dagen koopovereenkomst onbinden
art 21 lid 2
zie mijn vorige post
Er zijn meerdere toelichtingen op de wet en bijzondere artikelen die niet direct te vinden zijn
Natuurlijk is er meer dan het BW.
Ik ben geen jurist maar heb zijdelings wel wat vakken in die richting gevolgd. Een koopovereenkomst is altijd bindend en je zal toch echt een goede reden moeten hebben die te ontbinden.
Ik zou het dus aardig vinden als je wat specifieker bent. Wat voor bijzondere artikelen? Of baseer je je op jurisprudentie? Of heb je het gewoon van horen zeggen?
Wil verder niet zeuren, maar wat je zegt gaat regelrecht tegen het beetje kennis dat ik op dit gebied bezit en volgens mij ook het BW. Dus zou ik gewoon graag weten op welke grond ik mijn mening moet herzien.
Ik ben geen jurist maar heb zijdelings wel wat vakken in die richting gevolgd. Een koopovereenkomst is altijd bindend en je zal toch echt een goede reden moeten hebben die te ontbinden.
Ik zou het dus aardig vinden als je wat specifieker bent. Wat voor bijzondere artikelen? Of baseer je je op jurisprudentie? Of heb je het gewoon van horen zeggen?
Wil verder niet zeuren, maar wat je zegt gaat regelrecht tegen het beetje kennis dat ik op dit gebied bezit en volgens mij ook het BW. Dus zou ik gewoon graag weten op welke grond ik mijn mening moet herzien.
3 maal moet u de verkoper in de gelegenheid stellen om het probleem op te lossen .
Kan deze de 4 e maal aantoonbaar maken dat het probleem wordt opgelost dan moet u hier ook nog genoegen mee nemen .
De 5e maal dus
Kan deze de 4 e maal aantoonbaar maken dat het probleem wordt opgelost dan moet u hier ook nog genoegen mee nemen .
De 5e maal dus
wie koopt er ook een camera bij een supermarkt !! doordat je voor een dubbeltje op de vip plaatsen wil zitten ,zo zie je maar weer goedkoop is soms duurkoop.
Vrouwanne met alle respect maar wat een belachelijk antwoord. Uit ervaring kan ik zeggen dat jij wel erg makkelijk iets suggereert.
Bijv. de computers die Aldi om het half jaar verkoopt zijn van zeer goede kwaliteit en vooral zeer rijkelijk uitgerust. Kijk de internetpagina's er maar op na.
Ook zeer gerenomeerde merken waar je meestal meer voor moet betalen leveren zeker niet altijd waar voor hun geld.
Laat ik hier verder geen tijd aan besteden.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage.
Bijv. de computers die Aldi om het half jaar verkoopt zijn van zeer goede kwaliteit en vooral zeer rijkelijk uitgerust. Kijk de internetpagina's er maar op na.
Ook zeer gerenomeerde merken waar je meestal meer voor moet betalen leveren zeker niet altijd waar voor hun geld.
Laat ik hier verder geen tijd aan besteden.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage.