LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wel / geen recht op garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Kattukaanzee

wel / geen recht op garantie

Ongelezen bericht door Kattukaanzee »

Op 31-01-2015 kochten wij bij Praxis Noordwijk een douchecabine, Java hoekinstap voor € 299,00.
We kregen deze in 2 pakken mee en op de pakken was NIET aangegeven hoe deze te vervoeren. Ook de kassiere vertelde geen bijzonderheden m.b.t. vervoer. Er werd alleen afgerekend.
We namen de pakken in 1e aanleg mee naar ons huis in onze Opel Corso en hebben ze daar rechtstandig neergezet. Na verloop van tijd hebben wij de beide pakken vervoerd naar ons chalet in Voorthuizen. De pakken lagen schuin in de auto en ook daar zijn ze weer rechtstandig opgeborgen.
Twee weken geleden zijn we de cabine gaan monteren….. althans poging daartoe.
De pakken zijn op de grond gelegd om uit te pakken en een ervaren kennis ( altijd en nu nog klusjesman en zeer nauwkeurig) verzorgde dit. Om het kort te houden was het frame gemonteerd en wilde hij kijken of de glazen platen / deuren pasten. Hij deed dit voorzichtig en haalde de platen eruit. Bij een hoekplaat hield hij deze alleen vast en zonder enige aanleiding klapte deze uiteen in honderden stukjes.
Navraag bij Praxis betekende dat ik een nieuwe plaat moest bestellen voor € 90,- en dat dit GEEN garantie was. Men deelde mede, dat dit wel eens eerder gebeurd was en dat de leverancier, Wellsani v te Amersfoort zei, dat zij dit niet vergoeden. Glazen platen / deuren moeten niet plat worden vervoerd !!!!!

Wie kan mij mij adviseren hoe te handelen om een glazen plaat / deur, die nog NOOIT is gebruikt en waar voorzichtig mee is gehandeld te krijgen vergoed.
M.i. valt dit toch onder garantiebepalingen ?????

tenormin

Re: wel / geen recht op garantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Kan best kloppen; zie altijd wagens die glas (ramen, ruiten) vervoeren dat het rechtop staat. Dus lijkt me wel correct beantwoord door Praxis.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

vind het dan wel raar, dat dit niet vermeld wordt op de dozen.
ik denk trouwens dat 9 op de 10 mensen de dozen op de zelfde manier zou vervoeren, er komen
er maar weinig met een busje ofzo, dus zou dit probleem vaker moeten voorkomen...

tenormin

aarie25 schreef:vind het dan wel raar, dat dit niet vermeld wordt op de dozen.
ik denk trouwens dat 9 op de 10 mensen de dozen op de zelfde manier zou vervoeren, er komen
er maar weinig met een busje ofzo, dus zou dit probleem vaker moeten voorkomen...
Nou, als u het raar vind, of denkt dat u met kluitje in het riet gestuurd word, vraag eens gratis en voor niets wat het Juridisch Loket er van zegt. http://www.juridischloket.nl Dan krijgt u in ieder geval een klip en klaar antwoord. Klik op aankopen en garantie.

Sorry, antwoord is bedoeld voor de TS.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Praxis is een doe het zelf handel en verkoop aan doe het zelvers. Van doe het zelvers kun je geen verregaande technische know how verwachten, ook niet m.b.t. tot het vervoer. Indien op de verpakking geen verplichte wijze van vervoer aangegeven staat ( kretologie als deze kant boven enz) kan gevoegelijk uitgegaan worden dat geen bijzondere eisen aan het vervoer gesteld worden. Klant heeft dus gewoon recht op garantie.
Dat Wellsani dit niet aan Praxis wenst te vergoeden hoeft TS geen boodschap aan te hebben. TS heeft geen zaken gedaan met Wellsani maar met Praxis. Dit is dus voor de toekomst een punt van verbetering m.b.t. tot communicatie tussen enerzijds wellsani en praxis en anderzijds van praxis richting de klant.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor rechtop moet je een busje van 2 meter hoge laadruimte of open aanhanger hebben!
Dus onverkoopbaar.
Mag het wel op zijkant?
Een Duitse cabine, half ronde stond opgeslagen rechtop maar duidelijk aangegeven dat deze doos liggend op smalle zijkant vervoerd diende te worden en niet plat wegens breuk risico.

Deze maar E169,- kostende was dus wel duidelijk en niet plak maar zijkant mag daar wel.
Mijn 4 half ronde glazen + profielen waren prima verpakt en ik vermoed dat plat leggen mits je
niet de drempels pakt zoals ik normaal doe... (Bungy Jumpend) maar normaal rustig moet op zijkant het in elke auto passen.
Bij de kassa adviseerde ze eventueel tussen de voorstoelen te zetten, en houd rekening met bochten waar er dwars krachten op kunnen komen.

Jammer dat ze geen instructie over vervoer zetten bij dergelijke kwetsbare producten.

Kattukaanzee

Ongelezen bericht door Kattukaanzee »

Keurig geregeld door Praxis Noordwijk !!

N.a.v. van mijn eerste mail, dat ik de koekplaat / glas van de douchecabine niet vergoed kreeg, heb ik nogmaals een brief gestuurd naar klantenservice Praxis. Ik kreeg als antwoord, dat e.e.a. zou worden geregeld en meteen erna werd er gebeld door Praxis Noordwijk, dat ik het volledige bedrag terug kreeg. Vanmorgen gegaan en inderdaad netjes het bedrag terug en excuses voor ongemak.
Prima geregeld en netjes.

tenormin

Klasse, draag ze voor, om de warme douche te krijgen!!!

Gesloten