LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er aansprakelijkheid voor de gevolgschade?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Woody1960

Wie is er aansprakelijkheid voor de gevolgschade?

Ongelezen bericht door Woody1960 »

Hallo, ik heb een vraagje:
3 jaar geleden hebben wij een nieuwe keuken gekocht en door deze leverancier laten plaatsen.
Op een gegeven moment ontdekten wij dat het aanrechtblad aan de onderzijde nat was. Tevens zagen wij dat er condensvorming op de aangrenzende lades en kastdeur was. Dit heeft ertoe geleid dat de fineer is opgeblazen. De metalen geleiders in de lade is zelfs aan het roesten.
De keukenzaak heeft tot 2 maal toe een Whirlpool vaatwasser vervangen, echter de condensvorming bleef.
Nu enkele weken geleden heeft de keukenleverancier een Bosch vaatwasser geplaatst. Nu hebben we gelukkig geen condensvorming meer. Maar...wie is er nu aansprakelijk voor deze gevolgschade. Mijns inziens Whirlpool.
Nu mijn vraag: dien ik Whirlpool aansprakelijk te stellen of dient de keukenzaak als zijnde mijn leverancier Whirlpool aansprakelijk te stellen?
Alvast hartelijk dank.
Woody
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2017 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

vroem

Re: Wie is er aansprakelijkheid voor de gevolgschade?

Ongelezen bericht door vroem »

volgens mij is de keukenzaak als leverancier ervan aansprakelijk. En zij zoeken het zelf maar uit met Wirhlpool of hun eigen aansprakelijkheidsverzekering, heeft u verder niets mee te maken.

Woody1960

Ongelezen bericht door Woody1960 »

Dankjewel Vroem!

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

volgens artikel 6.185 van het burgerlijk wetboek is de producent( whirlpool dus) aansprakelijk voor gevolg schade als het op een gebrek van het product gaat.
de leverancier is verantwoordelijk voor de goede werking van het product zelf.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Net als bij dit onderwerp viewtopic.php?f=90&t=177967 zou ik zeggen bel om te beginnen uw inboedel-/opstalverzekeraar.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het repareren en vervangen door ander merk heeft hun monteur dit ook kunnen zien.
Goed droog maken en bij spaanplaat dan gaat ontbinden had hij dit moeten doorgeven.

Dit is claim bare gevolgschade en als ze weigeren, je mag hier de naam en adres plaatsen van deze handelaar....
Maar geef hem eerst even een kans om zijn kant van het verhaal hier toe te lichten.....
Als hij het oplost en hier antwoord wat ze gaan doen voorkomen ze schade aan de verkoop afdeling...
Via Google is dit jarenlang te vinden.

Dus stuur ze een link naar dit topic per E mail.... en vaak is het dan wel plotseling mogelijk alle beschadigde delen te vervangen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Klaasjan, dit is andere die eerder melde, dus niet dezelfde... wel zelfde merk maar deze zijn ook iets populairder in de werkplaats....
Daarom ging ik als online shop ze niet meer verkopen!

Een defect apparaat in garantie zorg voor negatief gevoel en kan mij klanten kosten!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie heeft de keuken ontworpen en geplaatst ?

Het lijkt mij onvoldoende ventilatie.

Gesloten