hallo allemaal
Hoewel ik ziek was zijn we in Januari 2003 op huwelijksreis gegaan naar Tenerife , omdat ik te ziek was hebben wij nie veel kunnen bekijken daaro.Dus dacht mijn man me te verassen om een digitale camara te kopen om toch wat leuke plaatjes te maken voor mij
.Stom zal iedereen zeggen maar ja zo is maar net. Hij kocht een KONICA KD 300Z
Thuis gekomen nog gauw een foto,tje dacht ie grinn helaas hij is leeg
moet opgeladen worden.Zo gezegd en gedaan dus .Na een paar keer foto,s genomen vond ie wel dat ie gauw leeg was.en opladen duurde lang kocht een nieuwe batterij en groter geheugenkaartje.paar maanden later willen we foto,s nemen en weer leeg.
Ik ging naar een foto zaak in de buurt hiero die ook KONICA,s heeft hoe of wat ivm garantie die moet u halen in Tenerife vertelt ie.
Balen dus hij kijkt de camara na en zegt u heeft hem laten vallen euh sorry echt nie omdat het batterijtje nie veerde laat hem maar hiero ik kijk er wel naar morgen waar is je oplader euh ook dat heb ik nie gewoon stekker in camara en in stopcontact meneer.
ook dat was nie waar jaja ikke blond, na paar dagen laat ik mijn man de foto toestel ophalen en hij deed weer fotograveren yoepie .met kerst wil ik foto,s maken grrr deed het weer nie en krijg nu helemaal niets meer voor elkaar.nie opladen geen lichttje helemaal niets meer.
Wie heeft er raad wat ik nou het beste kan doen
Wie weet hoe dat met zo,n garantie bewijs gaat hoe je het best te werk kunt gaan
ik heb garantie bewijs , de bon
alvast een dank je naar een ieder die reageerd
blikje
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie weet er raad??
Re: wie weet er raad??
Ga op vakantie naar Tenerife, binnen de garantie periode en los het op.
Het is ook niet erg slim om een camera zover weg te kopen. Er is een regel, iets defect terug naar de winkel waar je het gekocht heb, zij kunnen wat voor je doen. In Nederland weinig kans.
Dus,
fijne vakantie.
Het is ook niet erg slim om een camera zover weg te kopen. Er is een regel, iets defect terug naar de winkel waar je het gekocht heb, zij kunnen wat voor je doen. In Nederland weinig kans.
Dus,
fijne vakantie.
Je hebt tegenwoordig op de meeste merken danwel europese garantie of zelfs wereldwijde garantie. Ik heb een Canon en Casio digitale camera, beiden in Duitsland gekocht en ook al beiden stuk geweest en gewoon in Nederland gerepareerd.
Kijk anders even of Konica een reparantiecenter in Nederland ( via de Nederlandse Konica site ofzo) heeft of een door hun aangegeven partner. En dan daarheen sturen of brengen.
Kijk anders even of Konica een reparantiecenter in Nederland ( via de Nederlandse Konica site ofzo) heeft of een door hun aangegeven partner. En dan daarheen sturen of brengen.
Konica Nederland B.V.
Lage Dijk-Noord 18
3401 VA Ijsselstein
Tel. +31 30 6868900
Fax +31 30 6868959
Lage Dijk-Noord 18
3401 VA Ijsselstein
Tel. +31 30 6868900
Fax +31 30 6868959
hallo allemaal,
Hieronder een voorbeeldbrief voor jullie voor gebrek aan een product binnen de garantie.
willen jullie een ander voorbeeldbrief vraag dan even.
AANTEKENEN
NAAM WINKEL
t.a.v. de directie
ADRES
POSTCODE PLAATS
Betreft: Ingebrekestelling wegens gebrekkig product tijdens garantie
Datum: UW WOONPLAATS, DATUM AANKOOP
Geachte heer, mevrouw,
Op DATUM heb ik bij u de het volgende product gekocht: PRODUCT. Helaas voldoet de door u geleverde zaak niet aan de eisen die daaraan in redelijkheid zijn te stellen.
De volgende gebreken heb ik geconstateerd: UW KLACHT.
Ik stel u hierbij in gebreke wegens bovenbedoelde toerekenbare tekortkomingen. Ik verzoek u binnen een termijn van BINNEN WELKE TERMIJN WILT U GEHOLPEN WORDEN vanaf heden bovengenoemde gebreken te herstellen, dan wel binnen de genoemde termijn een andere te leveren.
Aangezien de gebreken zich nog tijdens de garantieperiode openbaarden, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie. Ik wil u er overigens nog op wijzen dat ik het product steeds normaal en volgens de gebruiksaanwijzing heb gebruikt. Wellicht ten overvloede wijs ik u erop dat wanneer u twijfelt aan de wijze waarop ik het product heb gebruikt, u dit zult moeten aantonen in verband met de omgekeerde bewijslast die aan een garantie is verbonden.
Wanneer u niet binnen de gestelde termijn aan dit verzoek voldoet, behoud ik me het recht voor de overeenkomst te ontbinden en andere juridische stappen te nemen. Daarnaast wil ik u wijzen op het feit dat u na afloop van de gestelde termijn in verzuim bent. Hierbij stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog zal lijden als gevolg van de gebrekkige levering.
Met vriendelijke groet,
UW NAAM
UW ADRES
UW POSTCODE UW WOONPLAATS
groetjes, gast00144
Hieronder een voorbeeldbrief voor jullie voor gebrek aan een product binnen de garantie.
willen jullie een ander voorbeeldbrief vraag dan even.
AANTEKENEN
NAAM WINKEL
t.a.v. de directie
ADRES
POSTCODE PLAATS
Betreft: Ingebrekestelling wegens gebrekkig product tijdens garantie
Datum: UW WOONPLAATS, DATUM AANKOOP
Geachte heer, mevrouw,
Op DATUM heb ik bij u de het volgende product gekocht: PRODUCT. Helaas voldoet de door u geleverde zaak niet aan de eisen die daaraan in redelijkheid zijn te stellen.
De volgende gebreken heb ik geconstateerd: UW KLACHT.
Ik stel u hierbij in gebreke wegens bovenbedoelde toerekenbare tekortkomingen. Ik verzoek u binnen een termijn van BINNEN WELKE TERMIJN WILT U GEHOLPEN WORDEN vanaf heden bovengenoemde gebreken te herstellen, dan wel binnen de genoemde termijn een andere te leveren.
Aangezien de gebreken zich nog tijdens de garantieperiode openbaarden, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie. Ik wil u er overigens nog op wijzen dat ik het product steeds normaal en volgens de gebruiksaanwijzing heb gebruikt. Wellicht ten overvloede wijs ik u erop dat wanneer u twijfelt aan de wijze waarop ik het product heb gebruikt, u dit zult moeten aantonen in verband met de omgekeerde bewijslast die aan een garantie is verbonden.
Wanneer u niet binnen de gestelde termijn aan dit verzoek voldoet, behoud ik me het recht voor de overeenkomst te ontbinden en andere juridische stappen te nemen. Daarnaast wil ik u wijzen op het feit dat u na afloop van de gestelde termijn in verzuim bent. Hierbij stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog zal lijden als gevolg van de gebrekkige levering.
Met vriendelijke groet,
UW NAAM
UW ADRES
UW POSTCODE UW WOONPLAATS
groetjes, gast00144
Beste gast 00144
Wil je dat even in het Spaans vertalen?? Er staat toch overduidelijk dat dat ding in teneriffegekocht is
Wil je dat even in het Spaans vertalen?? Er staat toch overduidelijk dat dat ding in teneriffegekocht is
De vesetiging in NL kan toch helpen of niet is toch het zelfde bedrijf zou raar zijn als zij niet helpen. Er zijn toch wel meer mensen die spullen in het buitenland kopen?
Good on ya mate .zeer goed de plaatsing van uw voorbeeld brieven
en ik hoop dat een ieder er gebruik van zal maken
en ik hoop dat een ieder er gebruik van zal maken